Archief - win 7 blijft zitten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jokke0066

Legacy Member
ShPonGle zei:
een ding klopt niet, bios updates zijn niet OS gebonden. hun installers mogelijk wel. wat bedoel je feitelijk met 'crashen'? beeld die bevriest of zwart scherm of BSOD?

beeld bevriest en kan niets meer doen ook kan ik caps lock niet meer op of afzetten(lampje brand niet) dus ik kan echt niets meer doen, muis en toetsenbord werken ook niet en het in de installer die geen 64bit support van de bios.
heb ook al andere RAM latten geprobeert (2x2GB) en hij crasht nog altyd.

Stoofvlees33

Legacy Member
Eindelijk,na 10 pogingen win7 kunnen installeren.Hoe?
Wel,alle usb-apparaten eruit, PS2 muis en toetsenbord gebruikt.
1 latje RAM gebruikt.En bij de keuze van HD, de partitie verwijderd en de partitie als "unallocated" gebruikt.

Nu nog de juiste drivers en ik hoop dat alles achter de rug is.
Win xp was toch iets gemakkelijker te installeren,zelfs WIN98 ging vlotter.;)

jokke0066

Legacy Member
Stoofvlees33 zei:
Eindelijk,na 10 pogingen win7 kunnen installeren.Hoe?
Wel,alle usb-apparaten eruit, PS2 muis en toetsenbord gebruikt.
1 latje RAM gebruikt.En bij de keuze van HD, de partitie verwijderd en de partitie als "unallocated" gebruikt.

Nu nog de juiste drivers en ik hoop dat alles achter de rug is.
Win xp was toch iets gemakkelijker te installeren,zelfs WIN98 ging vlotter.;)

kben heel blij voor je :D
maar hiermee is mijn probleem nog steeds niet opgelost, morgen komt een vriend van me die win7 heeft met z'n videokaart en nog een keertje proberen :D

Wish me luck! :D

Stoofvlees33

Legacy Member
Jokke 0066,
Na de installatie had ik het hetzelfde probleem als jij,
ik heb dan in veilige modus nieuwe videokaartdrivers geinstalleerd,in de BIOS mijn RAM voltage verhoogd (naar 1.9V) en in win7 de power options op High performance gezet,geen problemen tot nu toe,

Power opties:start>computer>system properties>performance information and tools>adjust power settings.daar high performance ipv balanced kiezen.Als het verborgen is"change plan settings" kiezen en dan change advanced power settings kiezen.

good luck.
Oplossing gevonden via google.

worfke

Legacy Member
Zo verander je je computer natuurlijk wel in een powervretende straalkachel, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn... 1,9v is trouwens toch wel vrij hoog voor geheugenmodules.

Stoofvlees33

Legacy Member
standaard stond deze op 1.8V,ik denk dat 1/10V niet veel verschil gaat maken.
Als ik de keuze heb tussen om de 5 minuten een crash te hebben of gewoon te kunnen werken, tsja dan is mijn keuze snel gemaakt,ik heb trouwens geen voeding van 1kW...
Morgen eens proberen terug op "balanced" te zetten.

jokke0066

Legacy Member
wat je daar zegt ga ik zeker proberen. aan de voltage van de RAM zal het niet liggen denk want die stond al op 1.9 terwijl men RAM maar 1.8V nodig heeft.

jokke0066

Legacy Member
ik heb het dus getest maar nog steeds niet.
weet er egt niemand een oplossing want dit duurt nu al 1.5 week ent graakt ni opgelost.

jokke0066

Legacy Member
ik heb me het volgende laten vertellen dat het zou kunnen dat ik 1 van de eerste versies van win 7 heb aangekocht (wel in een pc winkel) en dat het daar door zou kunnen dat men pc soms crasht.
Weet iemand daar meer over?

Moonbaby

Legacy Member
jokke0066 zei:
ik heb me het volgende laten vertellen dat het zou kunnen dat ik 1 van de eerste versies van win 7 heb aangekocht (wel in een pc winkel) en dat het daar door zou kunnen dat men pc soms crasht.
Weet iemand daar meer over?

welke versie?

prometheus03

Legacy Member
ik heb ongeveer t zelfde.. random crashes en dan reboot hij vanzelf met 116 fout

ik heb gelijk wel t gevoel dat men systeem stabieler draaide in veilige modus.. ik ga er straks terug een xp op zetten en zien of ik het dan nog heb. ZO kan ik misschien eindelijk eens uitmaken of het pure hardware of eerder driver en win7 problemen zijn.

jokke, als ge een oplossing vindt hier zeker posten

jokke0066

Legacy Member
prometheus03 zei:
ik heb ongeveer t zelfde.. random crashes en dan reboot hij vanzelf met 116 fout

ik heb gelijk wel t gevoel dat men systeem stabieler draaide in veilige modus.. ik ga er straks terug een xp op zetten en zien of ik het dan nog heb. ZO kan ik misschien eindelijk eens uitmaken of het pure hardware of eerder driver en win7 problemen zijn.

jokke, als ge een oplossing vindt hier zeker posten

hier lukt het met XP wel. zonder enige problemen.

jokke0066

Legacy Member
jaah zalk zeker doen.
ik heb nu ook win XP weer draaien omdat ik men pc nu niet kan missen voor school. als er geen oplossing is tegen de grote vakantie doe ik hem dan maar binne :(

prometheus03

Legacy Member
en hoe lang draait hij dan al stabiel in xp bij u?

ik heb mijn pc net gekocht, dus als ik er zeker kan van zijn dat er niets mis is met men hardware ben ik al content...
wat het bij mij kan zijn is de video kaart dewelke een oud modem van nen vriend is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan