Archief - wil niet meer opstarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Danet

Legacy Member
Laten we beginnen bij het begin.
Ik had windows xp op mijn C schijf staan, deze heb ik dan geformateerd omdat die xp niet meer werkte. Nu heb ik dat gedaan, en wil opeens mijn windows7, die op de D schijf ook niet meer opstarten...
Heb nu opnieuw xp geinstalleerd op mijn C schijf en ik zie duidelijk dat alle bestanden nog op mijn D schijf staan maar als ik mijn pc opzet start hij direct windows xp op... terwijl ik vroeger altijd tussen mijn besturingssystemen kon kiezen...

Hoe krijg ik dit scherm terug?
Is er een fout aan mijn windows7? Een bestand die verdwenen is waardoor ik niet meer kan opstarten? Wil liefst vanal w7 op pc houden voor outlook mails...

freefoo

Legacy Member
Je hebt de bootloader van Windows 7 gewist. Al geprobeerd met de DVD van Windows 7 op te starten en systeemherstel uit te voeren?

The Monopoly Guy

Legacy Member
Idd, bootloader gewist, die staat altijd op de 1e HD
Als het niet lukt met de dvd denk ik dat je moet herinstalleren

Danet

Legacy Member
freefoo zei:
Je hebt de bootloader van Windows 7 gewist. Al geprobeerd met de DVD van Windows 7 op te starten en systeemherstel uit te voeren?

had al zo een vermoeden,
gisteren heb ik die systeemherstel al geprobeerd, wat niet lukt omdat ik geen restore punten heb

is er geen mogelijkheid om die boot menu ergens te downloaden?
of zou die ni terug komen als ik een 3de besturingssysteem zou installeren?

en boot herstellen zie ik al volledig nergens staan...

edit: ik ga nu een derde besturingssysteem proberen installeren en dan kijken of ik boot.ini op één of andere manier kan bewerken... wish me luck :)

edit²: Heb dat nu gedaan, hierdoor heb ik mijn boot scherm terug met mijn 3 besturingssystemen nu :D, nu is wel het probleem dat mijn windows7 zonder iets op automatisch opstart binnen de 30seconden, hoe kan ik dit veranderen? ga nu ff zoeken naar boot.ini op men schijf en dat eventueel met een kladblok bewerken... hopelijk lukt dat:p

edit³: gevonden :p toch bedankt, voor mensen die het zoeken

Right-click My Computer, and then click Properties.
-or-
Click Start, click Run, type sysdm.cpl, and then click OK.
wijst zichzelf daarna uit
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan