Archief - Virussen definitief weg?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

seb2709

Legacy Member
Hey iedereen,


Kheb klein vraagske, en er zijn wat wringingen dus ja... hopelijk kunnen jullie me overtuigen... Al een paar jaar hebk een virus of 2 in menne pc :ironic: ma heb er ni echt last van dusja...Ik installeer gwn progske da ze gwn ni laat binnelaten, en voila... Ma da moet ik dus na elke format doen ( da progske installere) :crazy: dus wordt me wel wa beu... ( MS BLAST en LSA SHELL EXPORT ( trojan horse )) => zijn de virussen...

Heb 2 harde schijven, en de één schijf is gedeeld in 2 ( ene deel is backup waar fotos en music opstaan en ja de andere de gwne schijf waark op werk) en veel mensen zeggen da die virusse terugkomen omwille da ze wrs nog in de backup zitten...

En ja volgende week, willek nieuw moederbord en processor installeeren, en mn maten zeggen, dak best gwn alles weg doe, en alles formateer, beide schijven...voor da ik de nieuwe stukke erin steek...want da is ni goe vo die nieuwe stukke da dieje virus daarin blijft... ma ben ik da gegarandeerd zeker, da ik na het helemaal formateren van de virussen af ben? Want da laat me gewoon nog twijfele :unsure:

Want jah heb veel liekes enzo, en zou ze willen bijhouden enzo, majah is gwn denkk verlore moeite, al da werk... of mss op een andere manier bijhouden..

Khoop da jullie wa snappe van de uitleg, en sorry alst wa lang is, ma kleg et graag grondig uit :p alvast merci, en andere vragen moogde nog altijd stellen...of als get ni snapt wa ik schrijf :baard:

Greetz

Sebbe

Daimao

Legacy Member
Format = wist alles dus virussen gaan weg zijn
Als ge MSblast hebt ist teken dade SP1 /2 nie installeert => wel doen!
gebruik antivir als AV prog,is gratis en ge zijt dan ook van alle virussen verwijderd
Doe da eerst ipv format

Spacewide

Legacy Member
Je wil nieuw moederbord installeren.. dan moet je sowieso formateren omdat je nieuwe bios krijgt..

greetz

Exit

Legacy Member
neem backup van de windows schijf en formateer enkeldie als ge nieuw mobo steekt, de rest op de andere schijven en partitie kan blijven!!!!
neemt nen virusscanner en gooir die virussen eraf, dan geen last meer!!!!
die zitten of in herstelpunten map of in mail dienst en haalt ge ze telkens terug in (als backup op server blijft)

Spacewide

Legacy Member
Ik ben er dus te vlug doorgegaan..
Installeer verschillende anti-virus programma's.. zo heb ik mijn lastige trojans ed ook kunnen verwijderen.
Ik had Bitdefender Pro, PC-CILLIN, PANDA, AVAST en uiteindelijk NAV IS 2005..
Zo was ik overtuigd dat alle troep uit mijn pc was.

Het kan best zijn dat je backup besmet is, zoveel anti-virus progz testen vraagt echter veel werk natuurlijk, maar zo ben je zeker.
(Perongelijk YES op stomme crack site geklikt..)

De hardeschijf met je besturingssysteem moet natuurlijk geformateerd worden omwille van je nieuwe moederbord uiteraard..

Tip: na format kun je beter overschakelen naar andere internet browser..
Zo is de kans kleiner dat je ergens YES gaat klikken :p
vatosky

Daimao

Legacy Member
Gewoon Antivir is genoeg,trust me ^^
Neem zekers geen norton = memory hog

seb2709

Legacy Member
cava dan zal ik da al eens proberen, ma maten van mij zeggen dat ook kan zijn da de virusse op cd-rom staan ofzo... elke keer bv alsk een programma wil installeren van nen cd da geinfecteerd is door één van die virussen dan ebde em terug...

en jah alsk antivirus doe, vind hij em ni alst em nog ni is aangeschakeld gwst... tis zo op een onverwacht moment da ze allebij verschijnen, en jah dan pas zal wrs de anti virus da vinden... en bij veel verschillende antivirussen vindt gij geen enkele van de 2... :evil: ma kzal eens die paar teste da ge daar venoemd hebt

thx

seb2709

Legacy Member
Daimao zei:
Gewoon Antivir is genoeg,trust me ^^
Neem zekers geen norton = memory hog

die is momenteel bezig
ma vindt nog niets :naughty: :unsure: ma soms vindt em die wel en andere kere dan weer ni :wtf:

Spacewide

Legacy Member
Week geleden kwam maat nog aan deur kloppen om zijn hopeloze pc op te knappen..
Er stond informatie op die niet verloren mocht gaan.. (jaja backup kon, maar hij wou geen format)

Spyware was iets van 3400+ registery keys, files, loggers, hijackers etc..
Trojans/Virus in de 70..

Heb em toch volledig terug kunnen fixen, ook door verschillende antivirus progz te testen.

En idd, norton "vreet" memory.. niet echt aan te raden.
Maar die nieuwe heeft toch wel veel functies :)

seb2709

Legacy Member
vatosky zei:
Week geleden kwam maat nog aan deur kloppen om zijn hopeloze pc op te knappen..
Er stond informatie op die niet verloren mocht gaan.. (jaja backup kon, maar hij wou geen format)

Spyware was iets van 3400+ registery keys, files, loggers, hijackers etc..
Trojans/Virus in de 70..

Heb em toch volledig terug kunnen fixen, ook door verschillende antivirus progz te testen.

En idd, norton "vreet" memory.. niet echt aan te raden.
Maar die nieuwe heeft toch wel veel functies :)

mja heb norton ook gedaan, en dieje vindt dus nix :s en panda, ebbek ook al gedaan, en vindt ook dus nix :s:s man soms worde daar echt van zot! en dan den ene moment hup staan ze daar.. :doh:

Daimao

Legacy Member
Als ge na xp install direct windows update doe zulder gene last van hebben
Mijn post is ge-edit btw
enkel 2 installen,1 zit daarbij geintegreerd

seb2709

Legacy Member
Daimao zei:
Als ge na xp install direct windows update doe zulder gene last van hebben
Mijn post is ge-edit btw
enkel 2 installen,1 zit daarbij geintegreerd
ah k ma den 2 vink just ni makkelijk :p doeme, effe verder zoeke...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan