Archief - Shutdown-melding uitschakelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. Freakazoid

Legacy Member
Hallo,

Ik heb hier thuis een servertje waar XP Professional op draait. Deze bestuur ik via de remote desktop-functie die in windows zit.
Gezien deze op mijn slaapkamer staat wordt deze 's nachts uitgeschakeld, maar af en toe vergeet ik dat voor ik mijn desktop afsluit. Vandaar dat't handig zou zijn als hij zou willen afsluiten door gewoon de powerknop in te drukken. Hij staat hiervoor ingesteld, maar doordat ik de remote desktop gebruik geeft hij telkens een melding dat er nog andere gebruikers ingelogd zijn, waardoor hij dus niet afsluit. Onder normale omstandigheden is er geen randapparatuur (scherm, muis, keyboard) op aangesloten, dus de melding wegklikken is vrij moeilijk. :p

Heeft er iemand een idee hoe ik deze melding kan omzeilen/uitschakelen? De powerknop langer inhouden zodat hij crasht is geen optie :p

Grtz

Exit

Legacy Member
een forced shutdown dus (dat ie dus geen melding meer geeft maar gewoon afsluit)

Mr. Freakazoid

Legacy Member
Welja, ofwel dus een forced shutdown aan het indrukken van de powerknop koppelen, ofwel iets vinden waardoor ik de melding kan uitschakelen.

Anybody? :unsure:

ShPonGle

Legacy Member
ik gebruik hiervoor Switch Off 3.3 omdat dit kan runnen als service. Alle andere applicaties die ook een auto-shutdown kunnen doen maar die onder een user-account (zoals in een rdp-sessie) draaien zijn hier geen optie omdat RDP namelijk niet toelaat dat ge zonder boe of ba remote een pc afsluit en stuurt daarom altijd nog die warning "of je wel zeker bent?".

Dit komt vanuit de gedachtegang dat je remote altijd per ongeluk een pc/server zou kunnen afleggen zonder annulatiemogelijkheid en dan zit je met de gebakken peren. zolang er op dat moment fysieke access is tot de machine is dat geen issue, vandaar dat je op de console sessie dat probleem niet hebt en dat zo'n toolkes dan wel goed werken.

Mr. Freakazoid

Legacy Member
Hmm, maar dan moet ik in principe nog altijd het programma instellen om op een bepaald uur af te sluiten, niet?
Het is net wanneer ik vergeet dit in te stellen (ik had een gelijkaardig programma => AMP WinOff), of vergeet hem af te sluiten via de remote desktop dat ik graag zou hebben dat hij simpelweg zou afsluiten door op de powerknop te drukken.

ShPonGle

Legacy Member
neen. je moet het gewenste dagelijkse afsluituur éénmalig instellen. ik laat zo mijn server altijd automatisch om 1 uur 's nachts afsluiten, en of daar nu nog een RDP sessie open staat of niet op dat moment, switch off doet dit perfect.

RpR

Legacy Member
Gewoon via taak planner en de shutdown.exe uitvoeren met volgende parameter /s /f /t 600

/s voor shutdown
/f voor forceren
/t 600 voor 10 minuten afteller te gebruiken.

Indien je toch nog aan het werken zijt kan je dan door uitvoeren shutdown /a de shutdown stoppen.

Ik dacht dat de shutdown.exe in de system32 folder staat van windows. Anders eens zoeken.

TiZon

Legacy Member
Ja, maar je moet hem zelf niet aanduiden, hij gaat daar zelf zoeken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan