Mr. Freakazoid
Legacy Member
Hallo,
Ik heb hier thuis een servertje waar XP Professional op draait. Deze bestuur ik via de remote desktop-functie die in windows zit.
Gezien deze op mijn slaapkamer staat wordt deze 's nachts uitgeschakeld, maar af en toe vergeet ik dat voor ik mijn desktop afsluit. Vandaar dat't handig zou zijn als hij zou willen afsluiten door gewoon de powerknop in te drukken. Hij staat hiervoor ingesteld, maar doordat ik de remote desktop gebruik geeft hij telkens een melding dat er nog andere gebruikers ingelogd zijn, waardoor hij dus niet afsluit. Onder normale omstandigheden is er geen randapparatuur (scherm, muis, keyboard) op aangesloten, dus de melding wegklikken is vrij moeilijk.
Heeft er iemand een idee hoe ik deze melding kan omzeilen/uitschakelen? De powerknop langer inhouden zodat hij crasht is geen optie
Grtz
Ik heb hier thuis een servertje waar XP Professional op draait. Deze bestuur ik via de remote desktop-functie die in windows zit.
Gezien deze op mijn slaapkamer staat wordt deze 's nachts uitgeschakeld, maar af en toe vergeet ik dat voor ik mijn desktop afsluit. Vandaar dat't handig zou zijn als hij zou willen afsluiten door gewoon de powerknop in te drukken. Hij staat hiervoor ingesteld, maar doordat ik de remote desktop gebruik geeft hij telkens een melding dat er nog andere gebruikers ingelogd zijn, waardoor hij dus niet afsluit. Onder normale omstandigheden is er geen randapparatuur (scherm, muis, keyboard) op aangesloten, dus de melding wegklikken is vrij moeilijk.

Heeft er iemand een idee hoe ik deze melding kan omzeilen/uitschakelen? De powerknop langer inhouden zodat hij crasht is geen optie

Grtz

