Archief - Shell.dll

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[i]cute_

Legacy Member
Hello,

Als ik bij start -> uitvoeren "sysedit" typ komt er eerst een kleine kaderke met in "Kan SHELL.DLL niet vinden" als ik dan op Sluiten klik komt er weer een kader "Kan 16-bits Windows-programma niet uitvoeren, Kan het bestand C:\WINDOWS\system32\sysedit.exe(of één van de onderdelen niet vinden. Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn en of alle vereiste bibliotheken beschikbaar zijn.
Ik heb al op Spyware & Virussen gescanned, Windows erover geinstalleerd (UPGRADE) achter het bestand "sysedit.exe" en "shell.dll" gezocht en die zijn er degelijk wel die 2 bestanden.
Het is een pc van een klant en telkens als windows opstart opent "desktop.ini" heb al met "msconfig" gekeken maar daar staat het niet tussen...
Dus dan moet het normaal met "sysedit" op te speuren zijn :)

Greetz :bow:

Exit

Legacy Member
hijackthis es bekijken
spyware scannen
die bewuste files zelf terug zetten (van de cdrom of dllcache map)
in uitvoeren "sfc" tikken ...

[i]cute_

Legacy Member
Kga anders is proberen die file van een andere pc met winblows XP te halen en op diskette ofzo zetten en hier op deze pc zetten, Hijackthis log is normaal inorde kzal maar hier hebt ge hem als ge wilt nazien maar kben 100% zeker dat die inorde is :) (tot zover heb ik ook nog verstand :P men job = hardware, software, operating systems) :)

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 16:17:32, on 24/11/2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Program Files\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\1043\OLFSNT40.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
E:\spyware\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Agenda-herinneringen.lnk = ?
O4 - Global Startup: NkvMon.exe.lnk = C:\Program Files\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
O4 - Global Startup: Poort voor Symantec Fax Starter Edition.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\1043\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

*edit* C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe -> zie'k just :P die mag prolly weg :)

j .

Legacy Member
Log is OK. Dllhost.exe en ntvdm.exe starten op omdat je een 16-bits toepassing wou gebruiken.
Mogelijke oorzaken van desktop.ini:
1. http://www.google.be/search?q=cache...54715.aspx+desktop.ini+opens+on+startup&hl=nl
2. http://www.google.be/search?q=cache...rh6769.htm+desktop.ini+opens+on+startup&hl=nl
Sysedit werkt bij mij foutloos (wel SP1). Het kan een dos-probleem zijn: ga naar dos-prompt, geef in: path, en kijk of c:\windows\system32 in de lijst staat.
Dan: regsvr32.exe C:\WINDOWS\system32\shell.dll
Meestal wijst die fout op een corrupt of niet geregistreerd shell.dll-bestand.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan