Archief - SBS2008-Exhange

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

menace2070

Legacy Member
Hey,

Het is ne long shot van het hier te posten, maar mss dat hier wel een msce-er ofzo rondhangt...Dus:

ik heb een SBS 2008 met exch. 2007,
voor inkomende mail word er geconnect naar een pop3 box, die zo binnenrolt.
nu heeft sbs een eigen pop3 connector, los vn exchange,
en blijkbaar geeft die probs...

wanneer er een mail in de pop3 box staat met een "verkeerde header"
met andere woorden een header met als reply-to:"mailer-daemon"
zoals bv nieuwsbrieven ofzo...
wil de exchange deze niet aannemen, maar de pop3connector, laat dan de mail gewoon staan ipv deze in de badmail map te zetten,

wat is nu het effect, standaard mogen er bij exchange 5 "protocol error" mails zijn, en vanaf 5 stopt hij dan ook met de rest van de "normale" mails te downloaden, ik heb nu het error-amount opgetrokken tot 500, maar dit is maar een work-around en geen oplossing.want na verloop van tijd hebben ze er 500, en moet ik toch handmatig al die pop-boxkes leegmaken.

en nee ik kan bij die mensen geen smtp invoeren, zij willen nu eenmaal pop3 4the time being.

ik heb al gegoogled enzo, maar alleen work arounds gevonden geen echte oplossing, dus als iemand iets weet.... thnx

ShPonGle

Legacy Member
versta het probleem niet meteen. in de nieuwsbrieven die ik persoonlijk krijg (van MS, citrix, GlobalKnowledge,...) staat er nergens in de header iets van mailer-daemon of zo. Kan me daarnaast ook niet voorstellen dat exchange 07 daarop flipt.

ShPonGle

Legacy Member
is inderdaad dan ferme bug
wel vreemd, heb zelf jaren SBS 2003 gebruikt met de ingebouwde pop, nooit miserie mee gehad.

soit ik gebruik nu geen SBS meer, maar wel nog POP3, op exchange 2007 dan
hoe doe ik dat: --> via PVE POP3 Collector dat als service runt (zalig stukje gratis software)

menace2070

Legacy Member
is inderdaad een lekkere bug he :p
normaal raad ik ook geen sbs aan, en zeker geen 2008, maar mijn bedrijf is nogal triggerhappy met die sbs paketten ;-) more money in the pocket :p

ik weet het, ik gebruikt het ook altjd in 2003, en die freeware enzo is allemaal goed en wel, maar ik verwachtte toch dat m$ een oplossing had... ni dus ;-)
maar no prob, want aangzien hun pop3 boxkes op zijn, zullen ze toch voor een static ip moeten gaan;-)
of nog wa poppers bij kopen maar da zou LAME zijn :p

anyway thanks ;-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan