menace2070
Legacy Member
Hey,
Het is ne long shot van het hier te posten, maar mss dat hier wel een msce-er ofzo rondhangt...Dus:
ik heb een SBS 2008 met exch. 2007,
voor inkomende mail word er geconnect naar een pop3 box, die zo binnenrolt.
nu heeft sbs een eigen pop3 connector, los vn exchange,
en blijkbaar geeft die probs...
wanneer er een mail in de pop3 box staat met een "verkeerde header"
met andere woorden een header met als reply-to:"mailer-daemon"
zoals bv nieuwsbrieven ofzo...
wil de exchange deze niet aannemen, maar de pop3connector, laat dan de mail gewoon staan ipv deze in de badmail map te zetten,
wat is nu het effect, standaard mogen er bij exchange 5 "protocol error" mails zijn, en vanaf 5 stopt hij dan ook met de rest van de "normale" mails te downloaden, ik heb nu het error-amount opgetrokken tot 500, maar dit is maar een work-around en geen oplossing.want na verloop van tijd hebben ze er 500, en moet ik toch handmatig al die pop-boxkes leegmaken.
en nee ik kan bij die mensen geen smtp invoeren, zij willen nu eenmaal pop3 4the time being.
ik heb al gegoogled enzo, maar alleen work arounds gevonden geen echte oplossing, dus als iemand iets weet.... thnx
Het is ne long shot van het hier te posten, maar mss dat hier wel een msce-er ofzo rondhangt...Dus:
ik heb een SBS 2008 met exch. 2007,
voor inkomende mail word er geconnect naar een pop3 box, die zo binnenrolt.
nu heeft sbs een eigen pop3 connector, los vn exchange,
en blijkbaar geeft die probs...
wanneer er een mail in de pop3 box staat met een "verkeerde header"
met andere woorden een header met als reply-to:"mailer-daemon"
zoals bv nieuwsbrieven ofzo...
wil de exchange deze niet aannemen, maar de pop3connector, laat dan de mail gewoon staan ipv deze in de badmail map te zetten,
wat is nu het effect, standaard mogen er bij exchange 5 "protocol error" mails zijn, en vanaf 5 stopt hij dan ook met de rest van de "normale" mails te downloaden, ik heb nu het error-amount opgetrokken tot 500, maar dit is maar een work-around en geen oplossing.want na verloop van tijd hebben ze er 500, en moet ik toch handmatig al die pop-boxkes leegmaken.
en nee ik kan bij die mensen geen smtp invoeren, zij willen nu eenmaal pop3 4the time being.
ik heb al gegoogled enzo, maar alleen work arounds gevonden geen echte oplossing, dus als iemand iets weet.... thnx

