Archief - SATA

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
Is da dan me die nummers van device ID, hardware ID of compatible ID (vb: PCI\VEN_8086&DEV_4229&REV_61 )?

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
Sry, k zat bij devices te zien ipv PCI en daar staat idd hoe het device noemt, k ben ze nu aant zoeken, de drivers, merci Exit !!!!

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
K heb wel nog 2 vraagjes: Er staat nog 1 device met een geel vraagteken waarvoor er dus geen driver is geinstalleerd, maar er staat gewoon bij : "PCI Device" & niets anders, dus ik weet totaal nie over welk PCI device het gaat.

2e vraag: Kan ik een sleep mode krijgen in windows xp, of noemde da nog standby in xp?

EDIT: k denk dat het mijn audio is, die PCI device, maar k ben aant zoeken opt internet en k heb denkik de intel HD audio driver nodig, ma ik kan die nergens downloaden, nie op de site van intel of ergens anders, zit ik zo mis ofwa?

ShPonGle

Legacy Member
beste site voor zoiets is PCI Vendor and Device Lists
zoek via properties of registry opnieuw die device ID
deze bevat altijd volgende 2:
ven = vendor
dev = device type
bvb

PCI\VEN_8086&DEV_4229&REV_61
=
vendor 8086 is Intel
device 4229 is wifi kaart
DUS:

Device Id Chip Description Vendor Id Vendor Name
0x4229 Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN(supporting 802.11a/b/g/Draft-N) 0x8086 Intel Corporation

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
Mijn geluid werkt niet, dus tis nog een geluidsdriver die ik nodig heb.
Tis een interne geluidskaart op het moederbord, dus geen aparte geluidskaart.
Het moederbord is van het type INTEL PM965 express.
Maar ik vind dus echt geen driver ervoor eh, nie bij de chipsets van intel, nie op de site van sony, tenzij het een louche naaam eeft, en ook nie ergens anders.
Weet er iemand waar ik die audio driver kan vinden?

EDIT: tis den deze dak nodig heb, ma zoals gezegd, k vind em nergens voor xp.
IDT/Sigmae HDl Audio Driver v6.10.5939.0 05/06/2008

ShPonGle

Legacy Member
run eens het programma cpu-Z en lees daar uw type mobo uit, want hetgeen je vermeldt is niet uw precieze model van mobo, das gewoon op welke chipset het gebaseerd is.

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
Der sta bij CPU-Z, zoals bij elk programma, model board : vaio, n/a,
ma zoals ik de vorige post nog ge-edit had, de audio driver die ik nodig heb is deze:
IDT/Sigmae HDl Audio Driver v6.10.5939.0 05/06/2008
ma ik vind dieje nergens voor xp...

EDIT: en die op de sony website zegt da em nie geschikt is voor min laptop, terwijl ik bij de FZ31Z zit???

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
K heb drivers gevonden voor xp die mij geluid geven bij vaio FE31Z, maar nu vraag ik mij af of hoe ik die knoppen op mijn toestenbord kan instellen?
en voor de status van min batterij, heb ik daar ook drivers voor nodig?

Exit

Legacy Member
extra toetsen enzo => launchmanager (meestal die naam)
is software, geen driver (meestal niet onder drivers weergeven)

Exit

Legacy Member
dat is voor windows mobile

launchmanager is meestal van de fabrikant zelf, kunt ge geen andere voor gebruiken.
test de software van vista of deze wilt isntallen op xp

ShPonGle

Legacy Member
ga eens naar aparaatbeheer en geef ons daar de VEN\DEV code van de gele apparaten want dit is zoeken achter een speld in een hooiberg

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
Appmon werkt niet en ook geen enkele van 1 van die 2 utilities packages, is allemaal nie supported voor de OS.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan