Archief - Resolutie probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PeLoar

Legacy Member
kwietni zei:
Staat er een driver op de CD?

Zoja, doe eens CD verkennen, probeer de driver (indien .exe bestand) uit te pakken op je bureaublad met WinRAR of dergelijke, dan zou er een .inf bestand te voorschijn kunnen komen.
Via Apparaatbeheer kun je dan de beeldschermdriver manueel installeren aan de hand van deze .inf

dat is het probleem net, als ik de bijgesloten BenQ cd open krijg ik een error dat hij niet compatibel is met mijn OS (w7) ook op de site van BenQ staan geen drivers voor dit model.. krijg er echt het schijt van :(

Lieje

Legacy Member
Dat weet ik :) maar probeer de CD gewoon te verkennen, niet te openen (bij Computer, rechtermuisknop op cd-station, Verkennen). Vind je dan een driver-bestand?

Zoja, probeer mijn vorige bericht :)

PeLoar

Legacy Member
ok ben dus nu in die cd-map zie ik een heleboel mappen en bestanden staan waaronde de map driver>E2420HD> maar in die map staan geen .exe bestanden, nergens eigenlijk..

PeLoar

Legacy Member
Geachte heer Neirijnck


Drivers voor Windows 7 voor de monitor zullen niet uitgebracht worden helaas.
Als u doelt op drivers voor de videocard, dan zult u zich moeten wenden tot de fabrikant van de videocard.




Met vriendelijke groet

Aard Daanen

ik ga ff screen nemen en online plaatsen ik geef zo de link maar zo te horen tevergeefs als er geen drivers zijn...

Lieje

Legacy Member
Ok, dat onderste bestand (waar 'Setup-gegevens' bijstaat) zou een .inf bestand moeten zijn.
Secondje, even een handleiding maken :)

Lieje

Legacy Member
Start, typ in het zoekvenster 'Apparaatbeheer', openen, zie je dan 'Beeldschermen' staan? (Indien nee, 'Actie' -> zoeken naar gewijzigde apparaten)
Vervolgens 'Beeldschermen' openklikken, dan rechtermuisknop op dat beeldscherm dat opent, 'Stuurprogramma's bijwerken', 'Op mijn computer...zoeken', 'Ik wil kiezen uit een lijst... op mijn computer', Bladeren naar je CD -> Driver -> E2420HD -> E2420HD.inf -> Openen -> OK -> Volgende, en dan zou het geïnstalleerd moeten zijn.

Misschien eens rebooten, enig verschil?

PeLoar

Legacy Member
kon alleen de map E2420 zelfs selecteren niet het bestandje zelfs, het is geinstalleerd maar na reboot is alles nog hetzelfde.. heb alle opties van beeldscherm nog es gechecked en nix is veranderd.. ik snap het echt niet meer

Lieje

Legacy Member
Je kon het inf-bestandje zelf niet selecteren, dan heb je ergens de verkeerde optie aangeklikt denk ik.
Waar je de eerste keer kan bladeren, staat er onderaan : 'Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer'. Als je in die optie gaat bladeren, moet je dat .inf bestand wel kunnen selecteren.

Ik weet wel niet of dit uw oplossing gaat zijn, bij mij was dit alleszins wel zo, de driver voor mijn Samsung-scherm was ook niet compatibel met W7 waardoor mijn resolutie gelimiteerd was, na manuele installatie met het .inf bestand werkt mijn scherm wel naar behoren :)

PeLoar

Legacy Member
nee ik heb (denk ik ) alles juist gedaan en nog heb ik dat zwart bandje :s

PeLoar

Legacy Member
Geachte heer Neirijnck,


De drivers die op de CD zijn meegeleverd zijn geschikt voor "oudere" besturingssystemen zoals Windows XP. Dus niet voor Windows 7. En die drivers komen er dus ook niet.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.





Met vriendelijke groet

Aard Daanen

wat een belachelijke zever :s oude besturingssystemen blijven ze drivers voor maken maar de nieuwe technologie word geen aandacht aan besteed ofzo, die komen er gewoon niet, slaat toch nergens op.. noemen ze dat service.. de mensen afwimpelen en laten zitten met hun problemen :s

Lieje

Legacy Member
Dan weet ik het ook niet direct.
Scherm eens testen op een andere PC of de laatste nieuwe driver voor je grafische kaart installeren (als dat nog niet gebeurt zou zijn).

PeLoar

Legacy Member
tuurlijk is dat al gebeurd :) daarmee dat ik ook geen raad meer weet.. ik ga donderdag naar de winkel waar ik m gekocht heb en gaan we samen het probleem zoeken. toch bedankt voor je hulp ;)

bLaZeR

Legacy Member
Op het internet staat dat het scherm plug en play en Windows 7 ondersteunt. Wel vreemd eigenlijk. Zou moeten direct gaan. Staat hij toevallig niet op 4:3 aspect ratio in plaats van 16:9? Want op mijn scherm kan ik dat on the fly aanpassen. Hoop dat je er iets mee bent :)

PeLoar

Legacy Member
bLaZeR zei:
Op het internet staat dat het scherm plug en play en Windows 7 ondersteunt. Wel vreemd eigenlijk. Zou moeten direct gaan. Staat hij toevallig niet op 4:3 aspect ratio in plaats van 16:9? Want op mijn scherm kan ik dat on the fly aanpassen. Hoop dat je er iets mee bent :)

ja precies op hun site staat dat het ondersteunt is :s maar als ik mail met hun technische dienst
krijg ik te horen dat er geen drivers enzo gemaakt worden voor w7 vind het beetje belachelijk aangezien xp en vista veroudert zijn..
en waar zou ik dat kunnen veranderen?

Exit

Legacy Member
als het plug en play is zijn er geen drivers vereist en moeten ze ook geen drivers maken, windows herkend het autom (heeft de drivers al)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan