Archief - Resolutie probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PeLoar

Legacy Member
Ik heb net een BenQ E2420HD gekocht en is aangesloten op ATI 4870HD 1gb met HDMI kabel en toen ik opstarte en in windows kwam heb ik overal een zwarte band langsheen het scherm, net alsof het niet fully spread is. en als ik wil de resolutie vergroten gaat dit niet want hij staat op het max. 1920 x 1080 en na wat opzoek werk is dit ook de max. resolutie van de monitor, maar het kan toch niet dat dit normaal is.. heeft iemand een oplossing hiervoor?

Mvg Peloar

SpeedFreak.be

Legacy Member
PeLoar zei:
Ik heb net een BenQ E2420HD gekocht en is aangesloten op ATI 4870HD 1gb met HDMI kabel en toen ik opstarte en in windows kwam heb ik overal een zwarte band langsheen het scherm, net alsof het niet fully spread is. en als ik wil de resolutie vergroten gaat dit niet want hij staat op het max. 1920 x 1080 en na wat opzoek werk is dit ook de max. resolutie van de monitor, maar het kan toch niet dat dit normaal is.. heeft iemand een oplossing hiervoor?

Mvg Peloar

Instellingen van de monitor zelf mss eens checken?

Exit

Legacy Member
frequentie op 60hz isntellen ...

eigenschappen desktop - instellingen - geavanceerd - monitor - 60hz kiezen ...

PeLoar

Legacy Member
Exit zei:
frequentie op 60hz isntellen ...

eigenschappen desktop - instellingen - geavanceerd - monitor - 60hz kiezen ...

dat staat zo dus daaraan ligt het niet :s

PeLoar

Legacy Member
Johan tb zei:
Instellingen van de monitor zelf mss eens checken?

heb ik gedaan en alles staat goed ik heb ook al de winkel gecontacteerd waar ik de monitor gekocht heb maar die kerel geeft niet veel service.. hij zegt de cd te gebruiken van benq maar als ik die insteek en hij laad komt er een error dat hij nie kan openen omdat hij niet compatibel is met de os versie die ik heb namelijk windows 7 premium 64bit, ik heb hem dit ook gezegt maar nog geen reactie gekregen (msn) maar als ik een game start gelijk welke doe hij auto adjust en vult hij het hele scherm tijdens het spel, ga ik terug naar windows heb ik die zwarte band +- 0.7cm. iemand een id?

PeLoar

Legacy Member
hulp iemand? waarom doet ie auto adjust bij games en niet in windows :s

128MB

Legacy Member
Heb dit ook gehad, heb men reso eens kleiner gezet, ok geduwt, toen terug op max en twas in orde ...

PeLoar

Legacy Member
128MB zei:
Heb dit ook gehad, heb men reso eens kleiner gezet, ok geduwt, toen terug op max en twas in orde ...

net geprobeerd, geen resultaat :s als ik m gewoon op max zet heb ik zown 1.5cm over maar heb in schermmenu een optie overscan en als ik dat on zet heb ik nog 0.5 - 0.7cm zwarte band en zijn mn letters wat wazig. ik ben ten einde raad, zkr omdat die van de winkel het ook niet weet

Exit

Legacy Member
de frequentie eens verhogen naar 75 mss ...

verbonden met vga of dvi/hdmi kabel?

PeLoar

Legacy Member
Exit zei:
de frequentie eens verhogen naar 75 mss ...

verbonden met vga of dvi/hdmi kabel?

alleen HDMI kabel en ik kan m max. op 60 zetten..
of moet ik die dvi er ook nog es bij aansluiten?

Exit

Legacy Member
neen, 1 kabel max
dvi/hdmi is digitaal, dan neemt die direct alle settings over.
dan kunt ge weinig settings maken.

ipv over scan full en aspect helpen niet?

PeLoar

Legacy Member
Exit zei:
neen, 1 kabel max
dvi/hdmi is digitaal, dan neemt die direct alle settings over.
dan kunt ge weinig settings maken.

ipv over scan full en aspect helpen niet?

Full staat in het wit kan ik selecteren maar kan ik nix mee doen staat geen on/off optie bij en aspect staat in het grijs kan ik nie eens selecteren..

skatemania

Legacy Member
Heb je alleens zelf BenQ gecontacteerd? Ik zie op hun support de drivers voorlopig nog niet staan.

PeLoar

Legacy Member
skatemania zei:
Heb je alleens zelf BenQ gecontacteerd? Ik zie op hun support de drivers voorlopig nog niet staan.

heb gistere email gestuur dus nu afw8en en idd voor dit type staan er geen drivers tussen, omdat het pas nieuw is denk ik, vind het echt raar dat niemand eenzelfde probleem ervaart

PeLoar

Legacy Member
*zucht* :sad: heb nog steeds nix gevonden wat het kan zijn of oplossen.. hopelijk komt er hier nog een oplossing of als ik iets terug hoor van BenQ zelf..

skatemania

Legacy Member
Normaal zijn die wel snel, anders eens stalken op de helpdesk via telefoon ;)

PeLoar

Legacy Member
Geachte heer Neirijnck,


Dan moet de conclusie zijn dat uw videocard niet voorziet in de overscanfunctie en dat een kleine zwarte rand onvermijdelijk is.

Dat Aspect Ratio en Full screen uitgegrijsd zijn, komt door de digitale aansluiting (HDMI) waardoor het beeld al optimaal is.

Verder zijn er voor uw monitor helaas geen drivers beschikbaar indien Windows 7 uw OS is.




Met vriendelijke groet

Aard Daanen

BenQ Europe


belahelijk... waarom verkoop je dan 24" schermen als je toch een onvermijdelijjke zwarte rand hebt..
kan evengoe 21" kopen, minder betalen en +- zelfde grote hebben..

Lieje

Legacy Member
Staat er een driver op de CD?

Zoja, doe eens CD verkennen, probeer de driver (indien .exe bestand) uit te pakken op je bureaublad met WinRAR of dergelijke, dan zou er een .inf bestand te voorschijn kunnen komen.
Via Apparaatbeheer kun je dan de beeldschermdriver manueel installeren aan de hand van deze .inf
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan