Archief - Random disconnects en internet failure

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kakature

Legacy Member
Sinds enkele dagen heb ik last van random disconnects op mijn computer, de hele dag door.
Soms eens een halve dag niet, dan de hele avond om het halfuur etc. Meestal duren die DC's een vijf à tiental minuten.

Het internet komt toe bij de router (Netgear DG834G, 192.168.0.1), wordt naar boven gestuurd naar mijn kamer. Daar komt de kabel toe in een switchke (zelfde model van mijn router) waar er weer twee UTP kabels vertrekken naar mijn laptop (192.168.0.4) en mijn PC (DHCP).

Als ik een disconnect heb op mijn PC dan heb ik nog altijd internet op mijn laptop, zelfs als ik dezelfde kabel gebruik van mijn pc. Ook het draadloos internet gaat nog.

Sinds vanavond heb ik helemaal geen internet meer.
Dat deed me vermoeden dat het UTP poortje van mijn mobo kapot is. Maar dat leek me vreemd aangezien mijn PC 2 maand oud is ouzo. Ik heb dan een netwerkkaartje ingestoken en daarmee met 2 verschillende kabels eens geprobeerd: zelfde resultaat.

Als ik mijn pc een vast IP geef dan ben ik geconnecteerd met het netwerk en kan ik pingen naar mijn router. Als ik DHCP doe dan krijg ik een IP à la 169.254. blabla.

Dus ik vermoed dat het iets softwarematig is, kan toch bij niet anders?

Ik heb geprobeerd Windows 7 op te starten in Veilige Modus maar dat lukt precies niet. Als ik op F9 druk bij het booten dan krijg ik geen zo'n optie. Ik krijg wel zo'n zwart scherm maar ik kan enkel kiezen voor Windows 7 Normaal Starten.

Mijn laptop draait Mac OS X 10.6 btw, ook niet onbelangrijk misschien.
Mijn PC draait Windows 7 x64 Ultimate N.
Nooit problemen gehad ervoor en niets geïnstalleerd de laatste dagen.

En oja, de router logs zeggen echt niets speciaal, zeer vreemd allemaal.

/edit

Netwerkcentrum screenshot: http://dl.dropbox.com/u/1069544/netwerkcentrum.jpg
Ik meen mij te herinneren dat daar vroeger Thuis of Werk stond in plaats van Openbaar netwerk.

En ik heb dit ook eens geprobeerd: zonder succes: http://thegeekden.blogspot.com/2009/08/unidentified-network-windows-7-solved.html

shairi

Legacy Member
Windows 7? Al eens gekeken of hij wel de juiste drivers geinstalleerd heeft? Indien de juiste drivers, date ze dan mss een up.

kakature

Legacy Member
Hoe weet ik of het de juiste drivers zijn?

Ik heb eens gekeken via eigenschappen en shit, en de drivers zijn wel up to date.

/edit

Ik heb de oude drivers verwijderd en de nieuwe van de website van mijn moederbord gehaald, maar dat heeft niet veel geholpen.

shairi

Legacy Member
Eens kijken in het boekje/website van je moederbord of het modelnummer overeenkomt.

Is dat een zelf in elkaar gezet systeem?
Hebt ge eventueel geen cd-rom bij u router gekregen die ge nog eens effe kunt laten draaien?

kakature

Legacy Member
Mja, ik denk niet dat het aan de router ligt of aan mijn connectie, maar aan Windows 7. Het net staat vol met dezelfde problemen als van mij: Unidentified network.

Ik heb daar al het meeste herhaaldelijk getest maar niets lijkt te werken :(

shairi

Legacy Member
tvreemde is dan dat hij het ook doet met een aparte netwerkkaart hebt ge die kaarten al eens proberen deinstalleren?

kakature

Legacy Member
Nee, hij doet het ook niet met een aparte netwerkkaart. Ik heb daarnet mijn onboard kaart eens geherinstalleerd, zonder succes.

/edit

Verdomme toch, haast elke mogelijke oplossing geprobeerd en niets werkt. Ik vrees dat ik mogen XP installeren want ik wil dit geen twee keer meemaken.

kakature

Legacy Member
Bonjour ligt al af en al uninstalled.

"Local Area Connection > Properties > Configure > Advanced > set Task Offload value off", ik heb daar geen Task Offload staan :(

Ik heb daar wat dingen van ipv6 disabled en nu heb ik plots internet. Ff zien of het blijft duren.

Merci voor de moeite :)

m-be

Legacy Member
check es zeker da op uwe mac de dhcp server uitstaat.
waarom eigenlijk uw pc op dhcp houden als ge voor de rest met fixed ip werkt?
check uw router eens hoe de dhcp is geconfigureerd, welke range stuurt hij uit en ligt die in hetzelfde subnet als uw fixed ip zone?

kakature

Legacy Member
Zucht, probleem is terug. Plots deze namiddag, helemaal gedaan, geen enkele aanleiding :s

ShPonGle

Legacy Member
ipv6 disablen doe je via de registry tweak "DisabledComponents" en reboot, dat is best practices. nooit door dat protocol af te vinken.

maar ipv6 heeft geen invloed omdat uw hardware enkel V4 ondersteunt. die switch, vertel daar eens meer over, je zegt zelfde model als uw router, dus is het eigenlijk ook een router, of niet? haal ze er eens vantussen, misschien heeft ze soms een probleem om dhcp broadcast door te geven.

kakature

Legacy Member
Dan zal ik het eens zo proberen.

Die switch is van dezelfde reeks als van de router omdat die hetzelfde uitzicht heeft. Maar het is wel degelijk een switch.
Nuja, waarom heeft het anderhalve maand gewerkt en deze namiddag plots niet meer?
En zoals ik zei: diezelfde UTP kabel werkt perfect op mijn Mac, dus het moet wel aan Windows liggen. Ik heb ook al verschillende netwerkkaartjes geprobeerd, zonder resultaat.

/edit

Het werkt, moge God je belonen.

kakature

Legacy Member
En te vroeg victorie gekraaid, na een uurtje is het weer van dat :angry: Echt radeloos.

ShPonGle

Legacy Member
is normaal, tcp/ipv6 heeft er nie mee te zien zeg ik :)
heb je al uw dhcp-pc rechtreeks op router gestoken voor paar dagen

kakature

Legacy Member
Nee, heb geen netwerkkabel die daar lang genoeg voor is :(

/edit

Kzal mijn kast eens verzetten dan.

/edit2

Ok, dat werkt. Kzal hem hier nog wat laten staan, als het niet meer voorkomt dan ligt het aan die switch. Merci :)

/edit3

Ondertussen ook weer een disconnect gehad na weer een halfuurtje-uurtje. Netwerkkabel niet aangesloten zegt em. Wat mij dus doet vermoeden dat die utp kabel gewoon kapot of versleten is. Suckt wel, want dat is die die door het plafond naar de kelder loopt :(

ShPonGle

Legacy Member
dus maw tis de switch niet, maar de kabel zelf? die kabel kun je misschien wel eenvoudig vervangen als je er een nieuwe aan vastbindt en sleur dan de oude langs de andere kant erdoor, dan zit de nieuwe ook meteen goed?

kakature

Legacy Member
Kzal eerst eens het 'kopke' vervangen, misschien is dat gewoon kapot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan