kakature
Legacy Member
Sinds enkele dagen heb ik last van random disconnects op mijn computer, de hele dag door.
Soms eens een halve dag niet, dan de hele avond om het halfuur etc. Meestal duren die DC's een vijf à tiental minuten.
Het internet komt toe bij de router (Netgear DG834G, 192.168.0.1), wordt naar boven gestuurd naar mijn kamer. Daar komt de kabel toe in een switchke (zelfde model van mijn router) waar er weer twee UTP kabels vertrekken naar mijn laptop (192.168.0.4) en mijn PC (DHCP).
Als ik een disconnect heb op mijn PC dan heb ik nog altijd internet op mijn laptop, zelfs als ik dezelfde kabel gebruik van mijn pc. Ook het draadloos internet gaat nog.
Sinds vanavond heb ik helemaal geen internet meer.
Dat deed me vermoeden dat het UTP poortje van mijn mobo kapot is. Maar dat leek me vreemd aangezien mijn PC 2 maand oud is ouzo. Ik heb dan een netwerkkaartje ingestoken en daarmee met 2 verschillende kabels eens geprobeerd: zelfde resultaat.
Als ik mijn pc een vast IP geef dan ben ik geconnecteerd met het netwerk en kan ik pingen naar mijn router. Als ik DHCP doe dan krijg ik een IP à la 169.254. blabla.
Dus ik vermoed dat het iets softwarematig is, kan toch bij niet anders?
Ik heb geprobeerd Windows 7 op te starten in Veilige Modus maar dat lukt precies niet. Als ik op F9 druk bij het booten dan krijg ik geen zo'n optie. Ik krijg wel zo'n zwart scherm maar ik kan enkel kiezen voor Windows 7 Normaal Starten.
Mijn laptop draait Mac OS X 10.6 btw, ook niet onbelangrijk misschien.
Mijn PC draait Windows 7 x64 Ultimate N.
Nooit problemen gehad ervoor en niets geïnstalleerd de laatste dagen.
En oja, de router logs zeggen echt niets speciaal, zeer vreemd allemaal.
/edit
Netwerkcentrum screenshot: http://dl.dropbox.com/u/1069544/netwerkcentrum.jpg
Ik meen mij te herinneren dat daar vroeger Thuis of Werk stond in plaats van Openbaar netwerk.
En ik heb dit ook eens geprobeerd: zonder succes: http://thegeekden.blogspot.com/2009/08/unidentified-network-windows-7-solved.html
Soms eens een halve dag niet, dan de hele avond om het halfuur etc. Meestal duren die DC's een vijf à tiental minuten.
Het internet komt toe bij de router (Netgear DG834G, 192.168.0.1), wordt naar boven gestuurd naar mijn kamer. Daar komt de kabel toe in een switchke (zelfde model van mijn router) waar er weer twee UTP kabels vertrekken naar mijn laptop (192.168.0.4) en mijn PC (DHCP).
Als ik een disconnect heb op mijn PC dan heb ik nog altijd internet op mijn laptop, zelfs als ik dezelfde kabel gebruik van mijn pc. Ook het draadloos internet gaat nog.
Sinds vanavond heb ik helemaal geen internet meer.
Dat deed me vermoeden dat het UTP poortje van mijn mobo kapot is. Maar dat leek me vreemd aangezien mijn PC 2 maand oud is ouzo. Ik heb dan een netwerkkaartje ingestoken en daarmee met 2 verschillende kabels eens geprobeerd: zelfde resultaat.
Als ik mijn pc een vast IP geef dan ben ik geconnecteerd met het netwerk en kan ik pingen naar mijn router. Als ik DHCP doe dan krijg ik een IP à la 169.254. blabla.
Dus ik vermoed dat het iets softwarematig is, kan toch bij niet anders?
Ik heb geprobeerd Windows 7 op te starten in Veilige Modus maar dat lukt precies niet. Als ik op F9 druk bij het booten dan krijg ik geen zo'n optie. Ik krijg wel zo'n zwart scherm maar ik kan enkel kiezen voor Windows 7 Normaal Starten.
Mijn laptop draait Mac OS X 10.6 btw, ook niet onbelangrijk misschien.
Mijn PC draait Windows 7 x64 Ultimate N.
Nooit problemen gehad ervoor en niets geïnstalleerd de laatste dagen.
En oja, de router logs zeggen echt niets speciaal, zeer vreemd allemaal.
/edit
Netwerkcentrum screenshot: http://dl.dropbox.com/u/1069544/netwerkcentrum.jpg
Ik meen mij te herinneren dat daar vroeger Thuis of Werk stond in plaats van Openbaar netwerk.
En ik heb dit ook eens geprobeerd: zonder succes: http://thegeekden.blogspot.com/2009/08/unidentified-network-windows-7-solved.html



Echt radeloos.