Archief - Netwerk Printer probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jos den os

Legacy Member
Omdat mijn vader zelfstandige is en hij en enkele werknemers voor de administratie veel moeten printen en kopieren, hebben we besloten een leasingcontract af te sluiten bij Xerox en hebben dus nu een workcentre 2723 staan, met netwerkaansluiting uiteraard.

Ik sta mee in voor de informatica zijde van zijn onderneming.

De printer is op de server geïnstalleerd via TCP/IP. Op al onze clients werd de printer die door onze server wordt gedeeld,geinstalleerd.

Om één of andere reden lukt het afdrukken van PDF documenten altijd, word documenten af en toe en publisher documenten haast nooit.. Raar genoeg komt er nooit een foutmelding.. Op de client komt de boodschap "document x is naar de printer gestuurd", maar vervolgens gebeurt er niets.
Er zit ook geen regelmaat in, de ene dag print hij wel eens een publisher document, de dag erachter opeens niet meer.


Ik heb op één van onze clientpc's ook al geprobeerd om rechtsreeks naar de printer te printen, ipv eerst via de server en dan naar de printer. Ik installeerde een printer, met tcp/ip poort van de workcentre en heb hetzelfde probleem. Geen foutmelding, maar ook geen print.

Iemand ooit al zoiets voorgehad? Zou dit aan het workcentre liggen? aan ons netwerk is er niets veranderd.

Het lijkt mij zeer vreemd dat sommige documenten er door komen en anderen niet, dit op geheel willekeurige momenten. Een printopdracht is toch een printopdracht?

Merci Alvast!

jos den os

Legacy Member
Ja okee, de drivers kunnen inderdaad een ander resultaat opleveren. Maar de driver is geinstalleerd door de mensen die het apparaat komen leveren zijn, op de server.

Als je dan op de client deze printer installeert, dan levert onze server de driver. Het is de PCL6 driver, dus ik ben in de veronderstelling dat die mensen wel weten wat ze doen.

Mss toch maar weer eens contact opnemen met die mannen dan.

Toch bedankt !

jvc2001

Legacy Member
eventvwr van de server eens nakijken, staan handige dingen in :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan