jos den os
Legacy Member
Omdat mijn vader zelfstandige is en hij en enkele werknemers voor de administratie veel moeten printen en kopieren, hebben we besloten een leasingcontract af te sluiten bij Xerox en hebben dus nu een workcentre 2723 staan, met netwerkaansluiting uiteraard.
Ik sta mee in voor de informatica zijde van zijn onderneming.
De printer is op de server geïnstalleerd via TCP/IP. Op al onze clients werd de printer die door onze server wordt gedeeld,geinstalleerd.
Om één of andere reden lukt het afdrukken van PDF documenten altijd, word documenten af en toe en publisher documenten haast nooit.. Raar genoeg komt er nooit een foutmelding.. Op de client komt de boodschap "document x is naar de printer gestuurd", maar vervolgens gebeurt er niets.
Er zit ook geen regelmaat in, de ene dag print hij wel eens een publisher document, de dag erachter opeens niet meer.
Ik heb op één van onze clientpc's ook al geprobeerd om rechtsreeks naar de printer te printen, ipv eerst via de server en dan naar de printer. Ik installeerde een printer, met tcp/ip poort van de workcentre en heb hetzelfde probleem. Geen foutmelding, maar ook geen print.
Iemand ooit al zoiets voorgehad? Zou dit aan het workcentre liggen? aan ons netwerk is er niets veranderd.
Het lijkt mij zeer vreemd dat sommige documenten er door komen en anderen niet, dit op geheel willekeurige momenten. Een printopdracht is toch een printopdracht?
Merci Alvast!
Ik sta mee in voor de informatica zijde van zijn onderneming.
De printer is op de server geïnstalleerd via TCP/IP. Op al onze clients werd de printer die door onze server wordt gedeeld,geinstalleerd.
Om één of andere reden lukt het afdrukken van PDF documenten altijd, word documenten af en toe en publisher documenten haast nooit.. Raar genoeg komt er nooit een foutmelding.. Op de client komt de boodschap "document x is naar de printer gestuurd", maar vervolgens gebeurt er niets.
Er zit ook geen regelmaat in, de ene dag print hij wel eens een publisher document, de dag erachter opeens niet meer.
Ik heb op één van onze clientpc's ook al geprobeerd om rechtsreeks naar de printer te printen, ipv eerst via de server en dan naar de printer. Ik installeerde een printer, met tcp/ip poort van de workcentre en heb hetzelfde probleem. Geen foutmelding, maar ook geen print.
Iemand ooit al zoiets voorgehad? Zou dit aan het workcentre liggen? aan ons netwerk is er niets veranderd.
Het lijkt mij zeer vreemd dat sommige documenten er door komen en anderen niet, dit op geheel willekeurige momenten. Een printopdracht is toch een printopdracht?
Merci Alvast!
