Wandering
Legacy Member
Ik zou graag naast Vista ook Windows 7 willen hebben op mijn laptop, zodat ik naar eigen believen kan switchen tussen beide OS.
Daarom zou ik graag nog een extra partitie aanmaken om Windows 7 te kunnen installeren. Helaas lukt dit niet.
Via schijfbeheer kan je normaal gewoon partities maken. Blijkbaar is het max. 4 primaire partities. Ik heb echter 2 verborgen partities (een van ongeveer 11 en de ander 4 GB) waarbij staat 'EISA configuratie', daarnaast C partitie met Vista op en D met al mijn files (zodat deze 'nooit' geformatteerd hoeft te worden). Aangezien er wordt aangeraden om die verborgen partities niet te verwijderen, hoeft dit voor mij ook niet maar ik kan geen andere meer aanmaken. Wanneer ik dit toch wil doen, krijg ik een melding met iets van 'dynamische blabla' maar dat is blijkbaar ook niet goed.
Wat ik dus graag wil (stationsletters maken uiteraard niets uit):
C: Vista
D: Windows 7
E: Persoonlijke data
Maar hoe kan ik dit doen als er reeds 2 verborgen partities zijn + C: (vista) + D: persoonlijke data?
Heb al heel wat gegoogled, daar word ik wel wijzer van maar ik vind geen concrete manier om het aan te pakken.
Daarom zou ik graag nog een extra partitie aanmaken om Windows 7 te kunnen installeren. Helaas lukt dit niet.
Via schijfbeheer kan je normaal gewoon partities maken. Blijkbaar is het max. 4 primaire partities. Ik heb echter 2 verborgen partities (een van ongeveer 11 en de ander 4 GB) waarbij staat 'EISA configuratie', daarnaast C partitie met Vista op en D met al mijn files (zodat deze 'nooit' geformatteerd hoeft te worden). Aangezien er wordt aangeraden om die verborgen partities niet te verwijderen, hoeft dit voor mij ook niet maar ik kan geen andere meer aanmaken. Wanneer ik dit toch wil doen, krijg ik een melding met iets van 'dynamische blabla' maar dat is blijkbaar ook niet goed.
Wat ik dus graag wil (stationsletters maken uiteraard niets uit):
C: Vista
D: Windows 7
E: Persoonlijke data
Maar hoe kan ik dit doen als er reeds 2 verborgen partities zijn + C: (vista) + D: persoonlijke data?
Heb al heel wat gegoogled, daar word ik wel wijzer van maar ik vind geen concrete manier om het aan te pakken.
artitie, dit wordt dan 'niet toegewezen schijfruimte', wanneer ik dan rechtermuisknop klik, kan ik enkel een 'eenvoudige partitie' aanmaken met als gevolg dat ik een venstertje krijg van die verandering van dynamische schijf. Zowel uitgebreide partitie als logisch station zijn lichtgrijs en niet aan te klikken.