Archief - Meer dan 4 partities maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wandering

Legacy Member
Ik zou graag naast Vista ook Windows 7 willen hebben op mijn laptop, zodat ik naar eigen believen kan switchen tussen beide OS.

Daarom zou ik graag nog een extra partitie aanmaken om Windows 7 te kunnen installeren. Helaas lukt dit niet.

Via schijfbeheer kan je normaal gewoon partities maken. Blijkbaar is het max. 4 primaire partities. Ik heb echter 2 verborgen partities (een van ongeveer 11 en de ander 4 GB) waarbij staat 'EISA configuratie', daarnaast C partitie met Vista op en D met al mijn files (zodat deze 'nooit' geformatteerd hoeft te worden). Aangezien er wordt aangeraden om die verborgen partities niet te verwijderen, hoeft dit voor mij ook niet maar ik kan geen andere meer aanmaken. Wanneer ik dit toch wil doen, krijg ik een melding met iets van 'dynamische blabla' maar dat is blijkbaar ook niet goed.

Wat ik dus graag wil (stationsletters maken uiteraard niets uit):
C: Vista
D: Windows 7
E: Persoonlijke data

Maar hoe kan ik dit doen als er reeds 2 verborgen partities zijn + C: (vista) + D: persoonlijke data?
Heb al heel wat gegoogled, daar word ik wel wijzer van maar ik vind geen concrete manier om het aan te pakken.

Exit

Legacy Member
max4 PRIMAIRE partities dat klopt
maar ge kunt meerdere partities maken
kies voor uitgebreide partities en daarna logische stations maken, dan kunt ge er meerdere maken.

Wandering

Legacy Member
Die optie kan ik dus helaas niet aanvinken...

Ik heb dus schrijfruimte vrijgemaakt van mijn C:partitie, dit wordt dan 'niet toegewezen schijfruimte', wanneer ik dan rechtermuisknop klik, kan ik enkel een 'eenvoudige partitie' aanmaken met als gevolg dat ik een venstertje krijg van die verandering van dynamische schijf. Zowel uitgebreide partitie als logisch station zijn lichtgrijs en niet aan te klikken.
Ik weet niet of ik iets verkeerd doe? Of ik kan misschien enkel vanuit de D: partitie (zonder OS) een uitgebreide partitie maken?

Exit

Legacy Member
1 primaire wissen en daarvan extended en dan logische stations maken

dynamische niet van maken!

Wandering

Legacy Member
Ik mag waarschijnlijk geen partitie met de EISA configuratie wissen? Want zo heb ik er 2 maar ik weet niet wat die an 10gb daar doet...

Dus ik moet zowiezo mijn D (data) backuppen en deze wissen want C bevat het OS en kan ik dus niet wissen?

Wandering

Legacy Member
Ok, ik dacht dat het in orde was. Niet dus.

Nu zit ik met 2 verborgen primaire partities (de recovery partities) en mijn windows vista primaire partitie.
De oorspronkelijke D partitie heb ik geformateerd (en ik dacht dat het goed was) maar nu heb ik blijkbaar D opgesplitst in 2 logische stations, terwijl het de bedoeling was dat ik een deel primaire partitie had en het 2e deel als logisch station.

Hoe krijg ik mijn eerste logisch station terug naar een primaire partitie?

Exit

Legacy Member
bij een extended partitie kunt ge geen primaire maken, enkel logische stations

dus ofwel 4 primaire
ofwel 3 primaire en 1 extendend met X logische stations
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan