Archief - Kleuren op video's verkeerd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exit

Legacy Member
Op vraag van members maak ik ff kort een sticky over dit onderwerp
Video beelden die nie kloppen van kleuren, overbelicht ...

1: Als ik een dvd of een filmpje wil bekijken op mijn pc is het overbelicht

- Als je een ati grafische kaart hebt: bureaublad -> eigenschappen -> tabblad instellingen -> geavanceerd -> tabblad overlapping -> uw filmke opstarten, en dan kunde die sliderkes daar aanpassen.

2. Groen beeld bij Xvid-filmpje

- al eens een andere speler gebruikt?
- Heb je de nieuwste versie van xvid?
- Download dan die ffdshow en installeer.
- Windows --> System32 en in die map vind je het bestand ffdshow.ax dit bestand hernoem je simpel naar ffdshowax.bak
https://www.beyondgaming.be/archive/software.22/groen-beeld-bij-xvid-filmpje.307417

3. kleuren in films vervormd

- Forceware->Kleurcorrectie->Toepassen op: "Alle"-> Dan Gamma op 1 zetten en toepassen. Dat was gewoon een bug in de drivers
gewoon terug op 1 zetten en toepassen (ook al staat het op 0)
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/kleuren-in-films-vervormd-door-6800-gt.338506

4. windows mediaplayer

- probeer dit : extra>opties>prestaties
en dan staat vanonder videoversnelling, deze helemaal naar links zetten
- Kijk eens bij video settings of uw Hue en Contrast op default staan.
- Bij drivers Nvidia
Kleurencorrectie op geavanceerde modus zetten en toepassen.
( Color Correction. Then -> Apply color changes to [Overlay] Then set -> Color profile: [Advanced mod] )


ff wa oplossingen bij elkaar gezocht, indien iemand nog vragen/oplossingen heeft, zet die hier bij.

Mr.Waggel

Legacy Member
nice, werd tijd ;)
maar tog ben ik van toepassing op nummerke 1 en heb een Nvidia kaartje,de kleuren zijn over-bleekt of is het ook door die bug van de nvidia drivers?

Mr.Waggel

Legacy Member
heb het probleem gevonden(op mijn eigen reactie)ik heb iets voor me zelf ondervonden de nieuwe nvidia drivers zijn f*cked up je moet gwn een oudere graka driver trug installen ik gebruik trug de 66.93

-Beantje-

Legacy Member
Msi TV@nywhere Raar Probleem

--------------------------------------------------------------------------------

jah kheb dus nen tv kaart en alles is goed alles mooi en vlot geinstaleerd
maar 1probleem
Waneer ik naar tv kijk dus via men pc via het program dat er bij zat
heb ik soms 1min heel fel beeld en dan ander weer donker en da blijft maar herhalen en das wel lastig hoor
enig idee wat ik kan doen om dat op te lossen alvast bedankt

wa moek ier mee doen staat lik niets van bij voor da ier :/

Exit

Legacy Member
getest wat hierboven staat? zoja, check drivers, ofwel prob met kaart of driver probleem, nieuwe drivers afhalen die het mss oplossen, op google de kaart eens opzoeken naar soort gelijke probs ...

Kakarot

Legacy Member
Aan iedereen mé de overbright color bug, download gewoon de 77.76 drivers op nzone!

http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_winxp_2k_77.76.html

ForceWare Release 75
Version: 77.76
Release Date: July 20, 2005
BETA Driver

U.S. English
File Size: 16 MB

Downloads
» Primary Download Site «

» Mirror Site 1
» Mirror Site 2
» Mirror Site 3


International
File Size: 29 MB

Downloads
» Primary Download Site «

» Mirror Site 1
» Mirror Site 2
» Mirror Site 3

Release Highlights:

* SLI support for GeForce 6600 and GeForce 6600 LE
* New SLI rendering mode (SLI Antialiasing) for increased antialiasing performance
* Broader SLI optimizations and validation for the latest games
* Issues resolved since ForceWare 77.72
o "Overbright" color issue affecting video playback
o GeForce 7800 GTX clock reduction when using extremely cold temperatures to cool the GPU
o For a full list of other issues resolved, please view the driver release notes.
* Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.0 support

Driver Installation Hints:

Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove.

MrgMob

Legacy Member
mja, 'k heb ook vree ambetant probleem, heb net nieuwe pc (3700+ en 2 gig ram, 6800 gt van leadtek) en als'k filmkes kijk op men pc lagt hij altijd, soms geeft em dan zo schokken als'k naar 't filmke kijk. 's echt wel ambetant. Weet iemand hoe dit komt?

Exit

Legacy Member
spyware, check cpu gebruik eens bij afspelen, draaen er ander zaken mee, codecs goed (kan slechte codec zijn die het afspeelt meer schokt)

MrgMob

Legacy Member
geen spyware, gescand
cpu gebruik gaat nooit boven de 7-10% bij't afspele van een filmke
er draaien een paar zaken mee, maar die zou de pc normaal makkelijk moeten aankunnen

wat zijn goede codecs dan? xvid heb'k al gedll moet'k er nog hebben?

MrgMob

Legacy Member
ma lol 'k heb nu alle codecs die der mer zijn gedownload. echt geen flauw benul aan wa het nu zou kunnen liggen :( :help:

MrgMob

Legacy Member
Exit zei:
open die files met g-spot en kijke welke codec gebruikt wordt

maar 't ligt niet aan de files hoor, ik heb het bij elk filmke. gaande van episode van de simpsons tot dvd's -_-. Kan da aan nieuwe drivers nvidia liggen ofzo?

LinQ

Legacy Member
ik heb sinds ik een ander systeem heb ineengestoken geen beeld meer als ik een videobestand afspeel.
bij windows mediaspeler heb ik dat ondertussen kunnen oplossen door deze thread te lezen , maar bs-speler geeft nog altijd geen beeld.
de nodige codecs zijn geinstalleerd (gecontroleerd met gspot).
systeem : msi k8n neo2 , 3200 venice , v9999le asus
iemand een gedacht ?

LinQ

Legacy Member
ik heb gordian knot codec pack geinstalleerd.
gspot zegt dat er 5 codecs geinstalleerd staan die de film zouden moeten kunnen afspelen.
met mediaspeler speel ik de film wel af , met bs speler niet

Spector

Legacy Member
- Als je een ati grafische kaart hebt: bureaublad -> eigenschappen -> tabblad instellingen -> geavanceerd -> tabblad overlapping -> uw filmke opstarten, en dan kunde die sliderkes daar aanpassen.

dit lukt nie :s ik heb een 9600 XT en bij mij instellingen en dan geavanceerd eb ik geen tabblad overlapping :s en wat word bedoelt met forcewave? :$

Exit

Legacy Member
eens andere/nieuwere/oudere drivers proberen, die 9600XT zou ik oudere drivers nemen.

Blue-Bora

Legacy Member
Exit zei:
- probeer dit : extra>opties>prestaties
en dan staat vanonder videoversnelling, deze helemaal naar links zetten
- Kijk eens bij video settings of uw Hue en Contrast op default staan.
- Bij drivers Nvidia
Kleurencorrectie op geavanceerde modus zetten en toepassen.
( Color Correction. Then -> Apply color changes to [Overlay] Then set -> Color profile: [Advanced mod] )


Dit werkte bij mij na 3 maanden hopeloos elk filmpke te moeten downloaden en met winamp te moeten afspelen.


Maar vandaag kreeg ik iets da enkel in MP afspeelde (.wvx) dus moest en zou ik de oplossing te weten komen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan