Archief - Groen beeld bij Xvid-filmpje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Silent Thunder

Legacy Member
Ik had het in de sticky al gevraagd, maar daar kijkt precies niemand naar... Cerberus heeft in de sticky de volgende oplossing gepost:

(ö)CerberuS zei:
Oke ik ga hier even de oplossing posten voor het geval dat een Xvid gecodeerde film in je windows media player groen kleurt en m.a.w. afspeelt maar helemaal groen.


Oplossing is simpel zoals vele maar ja


Je gaat naar

Windows --> System32 en in die map vind je het bestand ffdshow.ax dit bestand hernoem je simpel naar ffdshowax.bak start je divx film en alles zal perfect werken.


Voila voor jullie om te gebruiken
Cerberus
Ik vind dat bestand niet... Heb al mijn hele C: gescand, maar geen ffdshow.ax gevonden. Ik gebruik WinXP pro SP2.

En ik heb dus dat probleem met het groene beeld bij een filmke dat ik echt dringend nodig heb voor school, dus kzou echt een oplossing moeten vinden. Weet iemand hoe? :help:

Preske

Legacy Member
- al eens een andere speler gebruikt?
- Heb je de nieuwste versie van xvid?

Silent Thunder

Legacy Member
Op beide vragen: ja, maar het werkt nog steeds ni. :sad:

Vreemd is ook dat het alleen maar op één van mijn 2 pc's ni werkt...

« ei »

Legacy Member
Komt de codec die ge hebt uit een codec-pack?
Want tis mij al overkomen dat xvid's niet werkten om die reden....
Heb toen gewoon apart de xvid-codec geinstalleerd..

Pukje

Legacy Member
Download dan die ffdshow en installeer. En probleem is opgelost bij mij toch allesins .

UnD3RDOG

Legacy Member
kan zijn da ge voor bepaalde filmpjes een heel specifieke codec vandoen hebt...

Musback

Legacy Member
ik had dat vroeger ook, mijn videokaart was namelijk overhit! (en het RAM was dan ook kapotgeraakt, misschien daardoor?)
nu ik een nieuwe videokaart kreeg heb ik er nooit meer last van gehad

Mee

Legacy Member
Ge kunt ook is proberen met VLC-player. Vind ik nen heel goeie speler + gebruikt eigen codecs.

Silent Thunder

Legacy Member
Mee zei:
Ge kunt ook is proberen met VLC-player. Vind ik nen heel goeie speler + gebruikt eigen codecs.
Is BS Player ook ni zoiets?


Aan mijn videokaart ligt het ni, want voor de rest functioneert die nog normaal. En ik heb ook alle benodigde codecs normaal gezien. Ik denk dat het dan wrsch aan een slecht codec-pack zal liggen of zo, al kan ik me niet herinneren dat ik dat geïnstalleerd heb, maar 't zou altijd kunnen...

RaPmAn

Legacy Member
Codec packs zorgen altijd voor problemen, installeer gewoon de divx, xvid en ac3 codec en normaal gezien werkt elke film perfect.

Dat groen beeld kan idd een conflict zijn met een codec pack ofzo, het beste is al uw codecs eens te uninstallen en dan gewoon die 3 bovenvermelde te installen.

Silent Thunder

Legacy Member
Kan iemand mij een link geven naar de recentste xvid-codec aub? :)

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Silent Thunder zei:
Thanx!

Nu heb ik beeld, maar het geluid en't beeld lopen ni samen :s Op mijn andere pc werkt het nochtans perfect. Weet iemand waaraan dat kan liggen? :confused:

een keer alle codec's verwijderen en 1 pack installeren

Silent Thunder

Legacy Member
De cpu is idd maar 900MHz, tgo 2800 op mijn andere pc, maar andere filmkes kan ik hier nochtans perfect afspelen...

En een codec pack werd hierboven net afgeraden!

Morpheus

Legacy Member
Originally Posted by (ö)CerberuS
Oke ik ga hier even de oplossing posten voor het geval dat een Xvid gecodeerde film in je windows media player groen kleurt en m.a.w. afspeelt maar helemaal groen.


Oplossing is simpel zoals vele maar ja


Je gaat naar

Windows --> System32 en in die map vind je het bestand ffdshow.ax dit bestand hernoem je simpel naar ffdshowax.bak start je divx film en alles zal perfect werken.


Voila voor jullie om te gebruiken
Cerberus


MY GOD... dat bestand renamen werkt echt :).

Ik had dat probleem, preske raadde mij aan hier te zien.
En na rename werkte het perfect :) :niceone:

servi

Legacy Member
Windows --> System32 en in die map vind je het bestand ffdshow.ax dit bestand hernoem je simpel naar ffdshowax.bak start je divx film en alles zal perfect werken.


de reden waarom dat werkt is waarschijnlijk omdat er dan geknoeid is met ffdshow ( in uw beeldscherminstellingen kunt ge zelf de kleuren instellen van ffdshow, als ge daarmee speelt kunt ge dat wel eens voorhebben )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan