Archief - Hoe vaak formatteert ge?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoe vaak format ge?


  • Totaal aantal stemmers
    246
  • Opiniepeiling gesloten.

iSwitch

Legacy Member
flov007 zei:
even geduld, de poll komt er zo aan ;)

ik +- 1x/maand

Ik heb het al twee keer MOETEN doen in 1 jaar. Maar waarom iedere maand? Het kost mij, wanneer ik XP SP1 install daarna de partities formatteer, SP2 erop zet, drivers erop zet en alle andere software die vereist is (printer, audiokaart,...) zeker 4-5 uur en dat heb ik er echt niet voor over!

Greetz

The Patriot

Legacy Member
Teh McWolfsen zei:
Ik heb het al twee keer MOETEN doen in 1 jaar. Maar waarom iedere maand? Het kost mij, wanneer ik XP SP1 install daarna de partities formatteer, SP2 erop zet, drivers erop zet en alle andere software die vereist is (printer, audiokaart,...) zeker 4-5 uur en dat heb ik er echt niet voor over!

Greetz

Dan ben je toch geen echte formateur ... als ze het al zo noemen :p

Ik ben klaar op 2 uurkes ... OS erop, service pack 1 en 2 derop ... norton derop, en nog wat andere prog's .. eventueel drivers die moeten geinstalled worden .. ksnap nie oe da ge daar 4 uur kunt over doen ...

flov007

Legacy Member
Teh McWolfsen zei:
Ik heb het al twee keer MOETEN doen in 1 jaar. Maar waarom iedere maand? Het kost mij, wanneer ik XP SP1 install daarna de partities formatteer, SP2 erop zet, drivers erop zet en alle andere software die vereist is (printer, audiokaart,...) zeker 4-5 uur en dat heb ik er echt niet voor over!

Greetz
ik ben al klaar op een uurke ofzo :crazy: ma al mijn bestande die ik nodig heb staan op andere partities, gij hebt die mss ni direct tot uw beschikking als ge ze nodig hebt...?:)

Ceylon

Legacy Member
Wat is eigenlijk juist de bedoeling van een format ? Als je al je files apart houd om niet gefomatteerd te worden, dan kan het toch nog zijn dat daar juist de fout ofzo zit ?
En hoe moet dat juist zo'n format ? Is er een een faq of een sticky ofzo van ?

flov007

Legacy Member
Ceylon zei:
En hoe moet dat juist zo'n format ? Is er een een faq of een sticky ofzo van ?
ge steekt uwe windows cd in -> laat uw pc opstarten via die cd -> format (de schijf waar ge uwe windows op wilt zetten) -> en dan moet ge gewoon alles volgen wa die zegt... :)

NightScream

Legacy Member
1 keer om de 4 maand ongeveer.
'k moet nogal veel brol installeren voor school, zware programma's die lekker veel brol achterlaten op je schijf :applause:
Ma echt formatteren kunt ge het ni noemen, 't is meer een ghostje terugzetten :)
't is ni da'k der dus veel tijd met verlies

nTFs

Legacy Member
The Patriot zei:
Dan ben je toch geen echte formateur ... als ze het al zo noemen :p

Ik ben klaar op 2 uurkes ... OS erop, service pack 1 en 2 derop ... norton derop, en nog wat andere prog's .. eventueel drivers die moeten geinstalled worden .. ksnap nie oe da ge daar 4 uur kunt over doen ...

waarom niet ineens service pack 2 ?
alles van SP1 zit nl ook in SP2.
As ge alles bij de hand hebt qua progs en drivers ( op een ander partitie ) dan duurt ne format een dik uur.

Marbug

Legacy Member
valt te zien, als ik een virus heb gehad die wa irri doet, dan formateert ik hem liever, zelfs als ik em heb weggekregen (ik formateer dus alleen de C mene windows dus alleen daar staan geen programs, games ofzo op) maar anders wil ik gene format doen

Pure_evil

Legacy Member
scorpion007 zei:
als er iets mis / kapot is , voor de rest onderhoud ik mijn schijfkes wel goe , iedere week virusscan / defragmentatie / adaware full system en smart scans

Correctie, ge wilt zo rap mogelijk nieuwe schijven kopen wilde zeggen.
Als ge elke week al die dingen doet, dan verslijten di harde schijven massaal veel rapper dan da ze 3 maand aan een stuk zouden aanliggen. Trouwens elke week is echt nodig hoor :wtf: , als gij elke week al uw virussen en spyware moet verwijderen dan zitte toch met een probleemke.
Nu nie opvatten als kritiek eh maar ik zou dat toch reduceren tot 1*/maand al die dingen doen zu.

Nu ff ontopic, ik formateer meestal een keer of 3-4/ jaar, hangt ervan af hoeveel lanparty's ik doe, of hoeveel keer dat m$ sp2 op men pc probeert te krijgen, wat jammer genoeg in 75% van de gevallen bij proberen blijft :sad: .

Soit volgende week weer format en we zien wel als sp2 dan wel wilt werken.

Trouwens, formatje duurt hier meestal paar dagen :p, enkel als ik echt niets anders te doen heb uurke of 4.
Da is meestal gewoon windoos derop, updates, drivers voor graka en norton, maar tegen dan ben ik het normaal beu en alle progs/games/andere drivers etc komen dan in de volgenden dagen.
Vanaf nu pak ik het anders aan, ik ga format doen en daarna alle updates/drivers/firewall+norton installen en verder de belangrijkste tools, en dan ghostje nemen. Duurt de volgeden keer dan mss nog uurke voor "format" en pc staat bijna in orde :applause:

Kurrado

Legacy Member
captain asshole zei:
Zelden wegens gebrek aan een tweede harde schijf om mijn....euhm...belangrijke info op te slaan.

Je schijf her-partitioneren en in 2 delen ;)

GhO$T

Legacy Member
goh ik plak daar geen datum op zulle, gewoon erop lette as em traag begint te worde of als er probs zijn da ik nie wegkrijg, dan denk ik es aan formatere (of blijf ik verder prutsen als het juist een drukke periode is, neem daar graag menne tijd voor om alles terug perfect in orde te krijge want ge moet er dan toch weer een eind mee weg :p )

pakt dat da gemiddeld 2 keer op een jaar is, maar als ge veel hardware installeert en verandert en ook nog veel software constant erop en eraf smijt moet da dikwijls wel wa rapper

DigitalOverdose

Legacy Member
Het laatste half jaar toch wel minstens ene keer/maand zenne en dan is't wel echt nodig ook zenne. 't Komt door 2 oorzaken:

1. Spyware/virussen die het afgelopen jaar enorm zijn toegenomen. Voordien nooit met ne firewall/antivirus gewerkt en nooit last gehad daarvan. Als ik artikels las van 'veilig surfen' en van die dingen vroeg ik me altijd af waarom da nu nodig was. Mor sinds pakweg begin vorig jaar is't presies of ze hebben het allemaal op uwe PC gemunt.
'k Ben er nu wa voorzichtiger in aan't worre mor het gebeurt nog wel eens da'k me laat vangen om door te klikke naar ne site die vol staat met zo nen brol en soms krijgt ge die er mor ni af. Laatst nog toen ik een demo'ke van een programmake wou probere. Diejen demo was zo gelimiteerd da'k er ne crack voor zocht en voor ik het wist kreeg ik weer een balkske extra in mennen IE...

2. Wa hardware probleemkes die ni echt duidelijk waren/zijn. Ik hoop da'k er nu vanaf ben mor da moet den toekomst uitwijzen.
'k heb een aantal maanden met vrij veel lag en hoge pings tijdens het gamen gezeten waarvoor da'k ettelijke formats heb gedaan in de hoop dat da opgelost was. Da probleem lijkt nu opgelost mor vraag me ni of het nu bij mij lag of bij mennen ISP...
Dan nog menne PC die soms vastloopt om onduidelijke reden of gewoonweg nimeer wil booten. Ook ettelijke formats al voor gedaan en nu een zwaardere voeding gestoken in de hoop dat het daaraan lag.

Lashknife

Legacy Member
elke maand met win98 in den tijd :D

met win2k en xp nooit tenzij met crash waardoor hij trager opstart

(en ja, die ene keer omdat ik mijn c: partitie groter wou hebben)

stevenvdv

Legacy Member
flov007 zei:
ge steekt uwe windows cd in -> laat uw pc opstarten via die cd -> format (de schijf waar ge uwe windows op wilt zetten) -> en dan moet ge gewoon alles volgen wa die zegt... :)
Als em dan gedaan heeft met formatteren,wat moet je dan allemaal van drivers terug installeren?windows,moederbord,graka,cd-stations,...?

An!m0

Legacy Member
voor naar lans te gaan me pc een bekke leeg te krijge want 320 gig zit bij mij snel vol ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan