Archief - Graphics Counterstrike Source !HELP!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NightMare xXx

Legacy Member
Ik zit met een vervelend probleem.
Ik kan de graphics van Counterstrike Source niet aanpassen.
Alles staat op high met AA 8x etc..
Maar toch ziet alles er onscherp uit en bepaalde guns zelfs slecht.
In ATI catalyst control staat alles op high .. Maar Css past het niet aan.

Wat kan ik hier aan doen? :/

Fraggie

Legacy Member
Heb je ooit zitten prutsen met het veranderen van de direct x versie bij de parameters van je spel? Want deze reset namelijk telkens alle instellingen..

Indien je weet hoe je aan de console kan, zijn dit de commando's om alle settings aan te passen:
Wat zijn de commands voor de advanced settings?
A:
Model details:
r_rootlod 0 - High
r_rootlod 1 - Medium
r_rootlod 2 - Low

Texture details:
mat_picmip 0 - High
mat_picmip 1 - Medium
mat_picmip 2 - Low

Shader details:
mat_reducefillrate 0 - High
mat_reducefillrate 1 - Low

Water details:
r_waterforceexpensive 0 - Simple reflections
r_waterforceexpensive 1 - Reflect world
r_waterforcereflectentities 1 - Reflect all

Shadow details:
r_shadowrendertotexture 0 - Low
r_shadowrendertotexture 1 - High

Color Correction:
mat_colorcorrection 0/1

Antialiasing mode:
mat_antialias 0/2/4

Filtering mode:
mat_forceaniso 1/2/4/8/16 (1 = bilinear)
mat_trilinear 0/1

Wait for vertiacl sync:
mat_vsync 0/1

High Dynamic Range:
mat_hdr_level 0 - No HDR
mat_hdr_level 1 - LDR+bloom
mat_hdr_level 2 - Full HDR

Gamma:
mat_monitorgamma 2.6 -> 1.6 (1.6=brightest)
Komt uit de FAQ van het Counter Strike forum: https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/cssource-faq.323921

NightMare xXx

Legacy Member
Ik geraak idd aan de console.

Ik moet die commando's ingeven en wat dan?
Ken er echt niets van :D

Fraggie

Legacy Member
Ik zou het als volgt testen:

Start CSS (niet op een server connecten), je geeft alle gewenste commando's in, sluit het spel af (dan wordt alles opgeslaan in je config.cfg) en start CSS opnieuw op. Zijn alle aanpassingen dan nog van toepassing of staat alles terug op de oude waarden?

NightMare xXx

Legacy Member
Alles is nog van toepassing.. Dus het heeft niet geholpen?

Fraggie

Legacy Member
Dus je hebt de kwaliteit verhoogt met de commando's in de console en het blijft er slecht uitzien?

1) Kan je eens nagaan op welke waarde mat_dxlevel staat?

2) Staan er overigens ook bepaalde parameters in je launch options (rechts op je game klikken > props.: launch options)?

NightMare xXx

Legacy Member
mat_dxlevel is 95

Er staat alleen -console en -tick 100 bij launch options
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan