V: Wat zijn FPS nu juist?
Frames per second, zoals de lange versie het al zegt, Beelden per seconde.
Het nr ervan is het aantal beelden die jou PC maakt in 1 seconde. Dit is dan
meestal ook anders van pc tot pc, spel tot spel. Maar bij cs geld er maar
1 regel: hoe meer, hoe liever.
V: Ik heb een sterke PC en ik heb maar 60/72 Frames Per Second..
A: Als je maximum 72 FPS hebt dan moet je in console het command
fps_max verhogen naar 100
Als je max FPS maar 60 is, dan zal dit waarschijnlijk liggen aan je refreshrate.
Je refreshrate zal bv in windows 85Hz zijn, maar als je CS speelt versprint ze naar 60Hz.
Dit kan je oplossen door je Hz vast te zetten. Gebruik daarvoor je drivers, of een refresh locker:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=354
Als alles goed verlopen is, zou je nu meer dan 60 FPS hebben ingame (pas op, dit wil niet zeggen dat je direct 100 FPS zult hebben!)
Je kan ook proberen om je V-Sync af te zetten (hierdoor lopen je fps niet gelijk met het aantal Hz van je scherm) maar je zal 'onjuistheden'/strepen/fouten beginnen zien op je scherm, dus raad ik dit af.
Op je bureaublad klik je met je rechtermuisknop, je gaat naar eigenschappen
dan pak je normaal de laatste tab: Instellingen
je klikt op Geavanceerd & dan pak je de tab, die de naam heeft van je GFX kaart
vanaf dan verschilt het van driver tot driver, maar je moet gewoon 'opzoek' gaan naar opengl instellingen & daar change je 'Vertical Sync'
V: Ik heb mijn Hz al gelockt & toch blijven mijn FPS laag.
A: Wat je eerst moet doen, is kijken of al je drivers correct geïnstalleerd zijn.
Dit zijn bv: Je moederbord chipset driver (bv nForce2) – Drivers van je grafische kaart - …
Als die allemaal juist geïnstalleerd zijn en het helpt niet veel of totaal niet, tweak je best CS.
Daarvoor gebruik je best volgende cmds:
In CS

ource kan je veel verschillende opties uitzetten, zonder dat je vage textures krijgt. De commands die ik geef, komen van de steam forums.
- Huge fps winst:
Verlagen van je Direct X. Hoe lager je Direct X zet, hoe minder visuele effect je nog zal zien in het spel.
mat_dxlevel "x"
Je hebt de keus tussen: 90 / 81 / 80 / 70
- Commands:
cl_phys_props_enable "0" //1 - hiermee verdwijnen alle kleine emmertjes/..
cl_phys_props_max "0" //300 - in combinatie gebruiken met het vorige
cl_ragdoll_physics_enable "0" //1 - models zakken in de grond als dood zijn ipv dood te vallen
cl_show_splashes "0" //1
mat_bumpmap "0" //1 - verwijderd de bumpmapping
mat_fastnobump "1" //0 - snellere (lelijkere) bumpmapping, niet gebruiken als je bumpmap afzet..
mat_filterlightmaps "0" //1 - geen licht filtering meer
mat_filtertextures "0" //1 - best niet doen, alleen maar in extreme gevallen
mat_mipmaptextures "0" //1 - textures die ver in beeld staan, zullen er slechter uitzien
mat_specular "0" //1 - disabled de speciale licht filter
mp_decals "0" //300 - aantal bullet holes/..
r_drawmodeldecals "0" //1 - geen decals op de models
r_cheapwaterend "1" //0 - raad ik niet aan, maar maakt het water laag van kwaliteit..
r_cheapwaterstart "1" //0 - idem
r_WaterDrawReflection "0" //1
r_WaterDrawRefraction "0" //1
r_rainradius 0 //1500 - zet de regen af
r_rainsimulate 0 //1 - " "
r_rainsplashpercentage 0 //20 - eigelijk overbodig als je het regen al afgezet hebt..
r_eyeglintlodpixels "0" //you know
r_eyegloss "0"
r_eyemove "0"
r_eyeshift_x "0"
r_eyeshift_y "0"
r_eyeshift_z "0"
r_eyesize "0"
r_3dsky 0 //1 - geen achtergrond meer in de map
r_shadows 0 //1 - zet de schaduw onder de models af
r_teeth 0 //1 - geen tanden in die models meer joy!
r_worldlights 1 //2 minder lichten per vertex (zal weinig effect hebben op oude graka's)
rope_smooth 0 //1 - geen AA op de touwtjes
rope_wind_dist 0 //1000 - de touwen zullen hiermee stil staan