Archief - files delen tussen windows 7 en Vista PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Muscleduck

Legacy Member
Hallo

Ik heb een HTPC samen gestoken met 2 harde schijven. De C is voor Windows en programma's, de D schijf is voor opslag van geripte muziek, films,...
Nu wil ik die D schijf dus gaan delen, maar dat lukt mij niet.
Althans, ze staat gedeeld, ik kan de schijf vinden maar ik kan er met geen mogelijkheid op.
Ik heb alle instellingen al 5 keer nagekeken en alles zou goed moeten staan.
Delen staat aan, wachtwoord vragen staat uit, iedereen krijgt volledige toegang.
IK heb al geprobeerd om wachtwoord in te schakelen, de gastaccount in te schakelen op de HTPC, gebruikersaccounts staat uit (allez, die pop upkes als je iets wilt doen).
Het rare is dat ik vanop de windows 7 PC (de HTPC) wel mijn Vista PC kan benaderen en zonder enig probleem files kan deleten, kopiëren of openen.
Alleen kan ik dus niet vanop de Vista PC (mijn laptop) de Windows 7 PC benaderen.
Het enige waar ik wel toegang tot heb is de 'users' map en de gedeelde printers, maar als ik de D schijf wil benaderen krijg ik deze error:

Geen toegang tot \\HTPC\htpc
Controlleer de spelling van de naam.... blablabla
Foutcode 0x80070005
Toegang gewijgerd".

Als ik die code opzoek op Google kom ik ook niet echt verder.

Iemand een idee van wat er fout kan zijn?

Btw, alles is via een switch aan een gigabit netwerk gekoppeld, geen draadloos.

Exit

Legacy Member
niet de gebruikers accounts maar de UAC of gebruikers accounts Controle.

in veilgie modus eens de rechten (beveiliging) van die map checken en aanpassen ...

Muscleduck

Legacy Member
Ok nu wordt het bizar. Ik heb een map proberen delen op de D schijf en dat lukt dus zonder enig probleem, maar de schijf zelf delen blijft niet lukken :s

Exit

Legacy Member
zoals gemeld, check die rechten eens.
want bepaalde zaken worden niet teogestaan enzo
check hoe die rechten staan

Muscleduck

Legacy Member
Bedoel je bij geavanceerd delen? Die staan allemaal goed, iedereen zou volledige toegang moeten hebben tot de schijf.
Kan je anders uitleggen wat je precies bedoelt? :) Ben op netwerk vlak wat een leek.

EDIT: De max, 't is gelukt! Bedankt!

Exit

Legacy Member
neen, niet bij delen dus, maar bij tabblad beveiliging (en windows home versies is dat enkel via veilgie modus bereikbaar en mogelijks eenvoudig delen in mapopties eerst uitzetten)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan