Muscleduck
Legacy Member
Hallo
Ik heb een HTPC samen gestoken met 2 harde schijven. De C is voor Windows en programma's, de D schijf is voor opslag van geripte muziek, films,...
Nu wil ik die D schijf dus gaan delen, maar dat lukt mij niet.
Althans, ze staat gedeeld, ik kan de schijf vinden maar ik kan er met geen mogelijkheid op.
Ik heb alle instellingen al 5 keer nagekeken en alles zou goed moeten staan.
Delen staat aan, wachtwoord vragen staat uit, iedereen krijgt volledige toegang.
IK heb al geprobeerd om wachtwoord in te schakelen, de gastaccount in te schakelen op de HTPC, gebruikersaccounts staat uit (allez, die pop upkes als je iets wilt doen).
Het rare is dat ik vanop de windows 7 PC (de HTPC) wel mijn Vista PC kan benaderen en zonder enig probleem files kan deleten, kopiëren of openen.
Alleen kan ik dus niet vanop de Vista PC (mijn laptop) de Windows 7 PC benaderen.
Het enige waar ik wel toegang tot heb is de 'users' map en de gedeelde printers, maar als ik de D schijf wil benaderen krijg ik deze error:
Geen toegang tot \\HTPC\htpc
Controlleer de spelling van de naam.... blablabla
Foutcode 0x80070005
Toegang gewijgerd".
Als ik die code opzoek op Google kom ik ook niet echt verder.
Iemand een idee van wat er fout kan zijn?
Btw, alles is via een switch aan een gigabit netwerk gekoppeld, geen draadloos.
Ik heb een HTPC samen gestoken met 2 harde schijven. De C is voor Windows en programma's, de D schijf is voor opslag van geripte muziek, films,...
Nu wil ik die D schijf dus gaan delen, maar dat lukt mij niet.
Althans, ze staat gedeeld, ik kan de schijf vinden maar ik kan er met geen mogelijkheid op.
Ik heb alle instellingen al 5 keer nagekeken en alles zou goed moeten staan.
Delen staat aan, wachtwoord vragen staat uit, iedereen krijgt volledige toegang.
IK heb al geprobeerd om wachtwoord in te schakelen, de gastaccount in te schakelen op de HTPC, gebruikersaccounts staat uit (allez, die pop upkes als je iets wilt doen).
Het rare is dat ik vanop de windows 7 PC (de HTPC) wel mijn Vista PC kan benaderen en zonder enig probleem files kan deleten, kopiëren of openen.
Alleen kan ik dus niet vanop de Vista PC (mijn laptop) de Windows 7 PC benaderen.
Het enige waar ik wel toegang tot heb is de 'users' map en de gedeelde printers, maar als ik de D schijf wil benaderen krijg ik deze error:
Geen toegang tot \\HTPC\htpc
Controlleer de spelling van de naam.... blablabla
Foutcode 0x80070005
Toegang gewijgerd".
Als ik die code opzoek op Google kom ik ook niet echt verder.
Iemand een idee van wat er fout kan zijn?
Btw, alles is via een switch aan een gigabit netwerk gekoppeld, geen draadloos.

Ben op netwerk vlak wat een leek.