Archief - Enorm hardnekkig probleem: experts wanted

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DigitalOverdose

Legacy Member
Ik speel enorm graag online Battlefield 1942 en Battlefield Vietnam en beide games hebben altijd goed gewerkt op mijne PC. Sinds een maand zit ik echter met een wreed irritant probleem.

Ik heb zeer veel last van lagstoten. Ni gelijk vroeger dat ik wel es normale lag kon hebben op een of ander minderwaardig serverke of dat mennen ISP es ne slechten dag heeft. Nee, het is gewoonweg dagelijks op iedere server en naarmate er meer volk op komt wordt het erger en erger. Tot ne man of 20 is het nog redelijk te doen mor daarboven is het gewoonweg nimeer te doen terwijl ik tot voor een maand makkelijk op servers kon spelen met 30-40 en zelfs meer man op zonder enig probleem.

Het is me opgevallen dat het van den enen dag op den andere zo geworden is. Op den bewusten dag heb ik namelijk wa rommel van't net van XXX sites zitten downen en sindsdien zit ik ermee.

Ik dacht aan spyware of ne virus en dus heb ik sindsdien al ettelijke programma'kes tegen die rommel los gelaten op mijne PC. Zowel virus als spyware scanners mor het probleem blijft. Ook ettelijke formats hebben het probleem ni verholpen. Ook alle mogelijke tweaks voor beide games heb ik al toegepast mor ook zonder resultaat.

Nu heb ik volgende vraag: kan het zijn dat er spyware of ne virus achtergebleven is op een van m'n andere partities want ik heb toen die rommel op m'n D partitie gedownload. Ne format van C heeft daar dan geen effect op natuurlijk mor ja, normaal zouwe die spyware/virusscans het dan toch wel moete vinne? Mijnen D formateren zou enorm veel werk zijn want er staat nen hoop belangrijks op.

Een andere raar ding dat ik heb opgemerkt toen ik met partition magic m'n HD es aan't bekijken was is dat er m'n G partitie voor m'n C partitie zou staan. Die zouwe mekaar zogezegd overlappen. Een deel van menne G zou voor de C staan. Vraag me ni hoe da gekomen is mor kan m'n probleem daar mee te maken hebben?

Please help me out want ik hier nu al een maand mee te kloten en ik wil er vanaf.

stelly

Legacy Member
mmm kheb beetje zelfde probleem gekend doos, ook bijvoorbeeld als ik screenshot wou nemen duurde da 10seconden eer hij was opgeslagen en ik weer voort kon spelen


hoe ik het heb opgelost:
ik wist da mijn ti4200 al 2jaar oud was en ook al 6maand overclocked draaide dus heb ik mijn gf6800GT gekocht en toen ik hem had geinstalleerd ineens ook format gedaan omda ik al 2jaar zonder format deed

maar aangezien da gij juist dezelfde graka hebt en nog altijd da probleem zou ik nie weten wa het zou kunnen zijn, en ik weet da het geen leuke optie is maar format gaat zeker en vast helpen maar ik denk da andere mensen mss oplissingen zullen hebben

en post u hijack this log al eens, de experts zullen er achter vragen ;)

DigitalOverdose

Legacy Member
Wa is nen hijack this log? 't Zal wel iets met specs te maken hebbe zeker dus hier alvast de voornaamste:

AthlonXP 2500+, 1Gb RAM (2x512Mb Dual Channel), Nforce 2 moederbord met de laatste 5.10 drivers, Geforce 6800 (non GT) @ 385/920 met de 66.81 drivers, 120Gb Maxtor HD die in 4 partities is verdeeld, Guillemot Muse LT, Windows XP + SP2

Exit

Legacy Member
les sticky's, hijackthis is prog dat checked wa er op pc allemaal drait/boot, daaruit halen wij (de experts) dan de spyprogs en andere malware, maar aangezien ge ne format gedaan hebt van die C zijn die er allemaal uit ... tenzij ge zaken hebt aangeklikt en toch terug runnen.

welk win? service packs? firewalls (van xp)?
drivers installed (graka, chipset, mobo, ...)

DigitalOverdose

Legacy Member
Alstublieft:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 17:30:33, on 22-11-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\WINDOWS\system32\GSICON.EXE
C:\WINDOWS\system32\dslagent.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\Overdose\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.656\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [GSICONEXE] GSICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DSLAGENTEXE] dslagent.exe USB
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Program Files\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{6838AABA-E868-49BD-A96F-C9AAB23BCC48}: NameServer = 193.74.208.65 193.121.171.135
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{6838AABA-E868-49BD-A96F-C9AAB23BCC48}: NameServer = 193.74.208.65 193.121.171.135

stelly

Legacy Member
mmmm ik zie geen spyware doos dus daar kan het al nie aan liggen

DigitalOverdose

Legacy Member
't Zal toch iets zijn dat invloed heeft op m'n internetverbinding vermoed ik. Beide games lopen goed zolang er weinig volk zit op ne server. Naarmate het drukker wordt op ne server neemt ook de frequentie en de ergheid van de lagstoten toe.

Een hardware probleem zie ik ni echt zitte: m'n 3D Mark scores liggen nog op hetzelfde niveau. Ook als ik een spel offline speel dan merk ik het probleem ni op.

Wat me ook opgevallen is, is dat als ik de servers bekijk in All seeing eye de waarden in het kolommeke 'Flux' gestegen zijn tegenover vroeger. Bij nogal druk bevolkte servers lag die vroeger al eens tegen de 10%, nu is da al gauw 15-20% of meer. De ping en PL waarden zijn hetzelfde gebleven. Mischien dat dit ulle wa meer kan helpen?

En ik meen te herinneren dat het begonnen is direkt nadat ik diejen brol van die rotsite heb gedownd. daarvoor had ik al wa gespeeld en is me niks opgevalle, na da downloaden is het direkt begonne.

Exit

Legacy Member
norton internet security .... kunt ge die disablen of sluiten zoda ge kunbt testen zonder die ...?

DigitalOverdose

Legacy Member
Die Norton heb ik er vorige week pas opgezet in de hoop dat die het probleem zou kunne oplossen maar ook tevergeefs dus.

Soit, ik denk dat ik me stilaan gewonne ga geven. De komende dagen alle cruciale dinges es op DVD zetten en dan heel den boel kompleet formateren en herpartitioneren. 't Is genoeg geweest.

st3ph3n

Legacy Member
Als je een PCI-netwerkkaart moest hebben: steek ze eens in een ander slot (of haal ze uit het huidige en bevestig ze opnieuw, goed aandrukken).

Steven

DigitalOverdose

Legacy Member
'k Heb ADSL met nen USB modem. Ook wel een onboard netwerkkaartje mor da wordt dus ni gebruikt.

sheLLCoder

Legacy Member
Hoeveel PCI kaarten heb je in je PC steken?

Kan zijn dat veel IRQ-Interrupts gedeeld worden over verschillende apparaten.

stelly

Legacy Member
dat zou je in apparaatbeheer zien dacht ek en windows zou ook vreselijk beginen zagen moest da gebeuren

DigitalOverdose

Legacy Member
Ik denk ni dat het een hardware probleem is zenne. De laatste dagen speel ik nogal es graag NFSU2 offline en da draait vlotjes op 768x1024 met alle details hoog, 4xAA en 8xAF. Zonder haperingskes en zo.

'k Heb zonet mijn online verbruik ook es na gekeken:

Gedurende het hele jaar is mijnen upload iedere maand zoiets van een 4-6Gb geweest. Voor september is dat ineens 8.4Gb geworden en voor oktober zelfs 10Gb! Zonder echt aanwijsbare reden. K, 'k heb wa modjes gedownd voor BF1942 en BFV, da zou mischien een reden kunne zijn hoewel dat ik anders ook wel es ne mod down.

Mor wat me echt wel deed opkijken is mijnen upload. Alle maanden zit die rond de 1.5Gb, den ene keer een paar 100Mb meer en den andere keer es een paar 100Mb minder. Mor voor oktober is da ineens 2.8Gb geworden en ook deze maand ziet het er weer naar uit dat da ineens zoveel zal zijn. Terwijl ik de afgelopen paar maand zeker minder speel dan vroeger, zeker sinds ik dees probleem heb...

Exit

Legacy Member
"Gedurende het hele jaar is mijnen upload iedere maand zoiets van een 4-6Gb geweest. Voor september is dat ineens 8.4Gb geworden en voor oktober zelfs 10Gb"

"Mor wat me echt wel deed opkijken is mijnen upload. Alle maanden zit die rond de 1.5Gb, den ene keer een paar 100Mb meer en den andere keer es een paar 100Mb minder. Mor voor oktober is da ineens 2.8Gb "

zal er maar vanuit gaan dat da eerste op DOWNload slaat?
p2p progs? test eens bf als ge inlogd als andere gebruiker (nieuwe user)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan