Archief - dc++ kan niet connecten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smirri

Legacy Member
hoi
ik heb dc++ na een format er opnieuw opgezet,en na alle instellingen opnieuw te zetten zoals voorheen wou ik opnieuw een channel joinen waar ik lid ben;maar ik kan NIKS downe,geen filelists;geen bestanden.

ik dacht aan de windows kutfirewall...maar staat bij uitzonderingen dc++ aangevinkt.

Ook mijn instellingen staan in dc++ op passive,active krijg ik nie werkend.

heeft er iemand ervaringen met?
of suggesties

ik heb windows xp home en sp2
en heb ik sinds de laatste keer dat ik het probeerde wel een draadloze router geinstallaard;een siemens gigaset .

mss liggen daar de problemen?

computer specs hebben hier niet veel mee te maken zeker?

GhO$T

Legacy Member
jupz je moet de poorten die dc++ gebruikt forwarden van de router naar uw pc, daardoor dat je nu op passive staat en nergens aan geraakt.

voor iedere router is dat ietsje anders maar normaal zou je dit moeten vinden in handleiding.
ik weet er ook het fijne niet van, maar in dc++ kan je een tcp en udp poort instellen, en diezelfde poort moet je dan ook ingeven in uw router en beide poorten dan forwarden naar uw ip-adres dat uw pc gekregen heeft van router

Smirri

Legacy Member
:help:
oké,alvast bedankt voor je reply,maar nu snap ik er echt niks meer van.
kmoet dus kijken welk IP mijn router aan mijn pc geeft;en dan dat ip intypen in dc++ active venster ?
edit:hoe kan ik kijken welke poorten dc++ gebruikt?


zoals je ziet ben ik echt een klik en volg de installatie en hoop dat het werkt pc gebruiker :)

GhO$T

Legacy Member
mja srry ik kan het moeilijk uitleggen omdat ik zelf enkel weet wat ik hier moet doen, maar daarom nog niet 100% begrijp wat ik aan het doen ben ;)

er zullen waarschijnlijk mensen zijn die u beter kunnen helpen, maar aangezien deze momenteel niet meer wakker zijn :p , ga nog wat meer proberen te verduidelijken, wie weet kom je er achter met wat zoeken :)

-om uw ip te weten dat uw pc krijgt van router moet je configuratie scherm openen =>netwerk connections (sry zit momenteel op engelse xp) =>loaca area connection en dan op support klikken, daar zie je uw IP adress staan.

-in dc++ (als je opties opent) staat er ofwel een TCP & UDP poort ingesteld of moet je dit zelf kiezen (kweet niet echt als dit echt alles mag zijn, maar 't is mij opgevallen dat veel van die progs iets in de 4000 gebruiken, dus typ bv 4321 in :p )

-dan moet je uw boekje erbij nemen van de router, daar zal je normaal het IP adres van de router zelf vinden, als je daar naartoe surft kan vanalles op uw router instellen.
Hier moet je dus ergens een optie vinden die dikwijls 'port forwarding' of iets dergelijks noemt geloof ik, het houdt in dat je die poorten die je daarnet in DC++ hebt ingegeven ook op uw router moet openzetten en instellen dat ze naar uw pc (hier dus ip adres van uw pc ingeven) moeten worden doorgestuurd.

meer info kan ik niet echt geven, je ziet maar als je er iets mee vooruit geholpen bent

beware

Legacy Member
ik weet het alleen voor azureus , misschien kan het je helpen .

-open je browser
-geef het ip van je router in ( standaard 192.168.0.1 )
-er komt een kaderke voor username paswoord ( standaard admin& pass : 1234 of pass : password , hangt ervan af welk merk je hebt ;))
-dan kom je op de pagina van je router
-klik advanced
-klik op ports
-daar kan je begin & eind poort ingeven en je destination jou ip ( dus het volgende nummer op 192.168.0.x )

heb het juist met azureus gedaan en krijg nu toch snelheden tussen 65 en 125 kB/s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan