Archief - CD niet mogelijk te rippen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

batousa1

Legacy Member
Ik heb hier een CD liggen ( origineel ) die ik graag zou willen rippen zodat ik gewoon de nummers kan afspelen via mijn PC zonder dat ik de hele tijd die cd erin hoef te gooien.
Alleen nu heb ik een klein probleempje, de CD kan ik niet openen met WMP noch winamp, het zijn dus geen audio bestanden...
Als ik em auto opstart krijg ik een menu waar ik kan kiezen tussen 3 filmpjes.
Iemand enig idee of ik die flash bestanden kan decoderen ofzo waardoor ik alsnog die audio bestanden kan rippen?

goede%20CD%20beveiliging.JPG


thnx

Exit

Legacy Member
dat is soort beveiliging (min of meer, is ook dels reclame enzo) maar aangezien ge ze kunt spelen op standalone cd speler ... kunt ge die ook zo spelen in win, open cdplayer (uitvoeren) en zie of die het kan spelen ...
dan met progs als cdex (wmp normaal ook maar selecteer dan cdspeler gedeelte) en rip ze dan ...

[IpL]Viper_666

Legacy Member
Das een beveiliging die gebaseerd is op de manier van interpreteren
van multisession cd's. Windows leest hiervoor enkel de TOC
(table of content = bestandenlijst) van de laatste sessie. Die moet
in princiepe een kopie bevatten van de TOC van de vorige enzoverder.
Dat soort cd's bevat 2 sessies, de eerste is een doodgewone audio cd
sessie en de tweede is data sessie. In de TOC van de data sessie
werd er geknoeid zodat de audie sessie als het ware ni op die cd staat.
Da brengt dus computers in de war in tegenstelling tot een hifi cd
speler die enkel de eerste sessie gaat bekijken.

Als ge ne goeie dvd/cd-rom lezer hebt of eigenlijk liever een goeie burner,
dan kan je makkelijk met IsoBuster de eerste session exporteren als image
en weer op cd branden...ciao la proteczione :)
Ge hebt chance da ge ne cd hebt met wat data in die tweede session,
kem er hier al gehad die al mijn dvd/cd-rom lezers (Pioneer en Creative)
een hels geluid lieten maken wanneer die derin gingen, terwijl als ik hem
in mijne Plextor burner steek hij da geknoei detecteert en terugvalt
op de TOC van de eerste session, waardoor ik da gewoon in media player
kan beluisteren en opt gemakske rippen met bvb EAC...

Bruggeling

Legacy Member
Zelfde probleem hier. Kheb men vriendin een mp3 speler gekocht en zij wilt die muziek van anastacia derop hebben. Die cd blijkt ook zo beveiligd te zijn. Uitgetest met isobuster maar de tracks zijn nie te beluisteren overal haperingen in. En ja we hebben die cd origineel gekocht. Men verplicht je de liedjes te downloaden omdat je je zou kunnen beluisteren op je mp3 speler. Dus stel ik me de vraag waarom nog cd's kopen als je ze toch nog eens apart moet dwnldn op illigale manier.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan