Archief - acer aspire recovery

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xpr0g

Legacy Member
hallo

Ik heb een 'acer aspire one d250' waar origineel windows xp op stond
omdat ik linux eens wou uitproberen heb ik hier 'ubuntu netbook remix' opgezet..
na een weekje dit uitgeprobeerd te hebben wil ik toch terug naar windows, dus mijn vraag is nu hoe? Hopelijk bestaat mijn recovery partitie nog na ubuntu erop geïnstalleerd te hebben?
ik denk toch van wel.. allezins bij het opstarten reageert de netbook niet op 'ALT+F10' de recovery toets, dus heb ik geen idee hoe ik dit moet gaan verwezenlijken :crazy:

bedankt voor alle hulp :)

Exit

Legacy Member
als ge tijdens de setup de bestaande partities niet hebt gewist zou die recovery er nog moeten staan
in bios zien of die recovery optie niet uit staat, anders terug aanzetten zodat hie reageert op die toetsen.

xpr0g

Legacy Member
Exit zei:
als ge tijdens de setup de bestaande partities niet hebt gewist zou die recovery er nog moeten staan
in bios zien of die recovery optie niet uit staat, anders terug aanzetten zodat hie reageert op die toetsen.

Ik kan me niet goed herinneren wat ik juist heb gedaan tijdens de setup maar ik denk niet dat ik de recovery partitie zou wissen, en de bios optie staat aan en reageert er niet op dat was ik vergeten vermelden, toch bedankt voor deze tip.

Exit

Legacy Member
tja, partities checken die op de hdd staan of er nog 1 aanwezig is met de recovery erop
anders windows cd gebruiken en herinstalleren daarmee + de serial die normaal onderaan de laptop hangt.

xpr0g

Legacy Member
netbook heeft geen cd drive, heb ook geen externe..
en weet niet goed hoe ik partities moet checken hier op linux heb het geprobeerd met een bepaald
commando dat ik nu al vergeten ben maar kon er niks mee uitmaken zag alleen /dev partities ofzo iets
windows cd heb ik ook zelf niet, heb ook ergens op google gelezen dat als je ubuntu installeert het niks doet met je recovery partitie al formatteer je je schijf bij de setup van ubuntu, voor de rest vind ik er echt niks over terug.

dJeez

Legacy Member
AgotSkill zei:
heb ook ergens op google gelezen dat als je ubuntu installeert het niks doet met je recovery partitie al formatteer je je schijf bij de setup van ubuntu, voor de rest vind ik er echt niks over terug.
Dat zou mij zeer verwonderen. Als je bij Ubuntu zegt dat hij de hele schijf mag gebruiken dan is je recovery partitie mijns inziens sowieso weg. Bekijk in Ubuntu uw partities eens met GParted (installeer het als het er nog niet op zou staan), als je daar geen FAT of NTFS partities meer ziet staan dan heb je de recovery wel degelijk gewist.

xpr0g

Legacy Member
id661y.jpg


Is dit wat je bedoelt? Ik zie niks van Fat of NTFS...
Moest de partitie weg zijn, wat is dan de beste oplossing?
Windows xp cd bemachtigen en installeren via externa dvd-rom?
Gaat dit met de code onderaan de pc van windows xp?

InFerNo

Legacy Member
Dat gaat zeker met die code :)
Dat is uwe license..

Hoe je een windows install moet doen zonder cdrom weet ik ook niet :\

Exit

Legacy Member
recover is meestal geen ntfs of fat32 maar nog ander type omwille van het feit dat de doorsnee gebruiker die dan niet te zien krijgt en dus geen 'wijzigingen' kan aanbrengen daaraan.

maar de screen laat dus enkel de 3 partities van windows zien, geen recovery meer te zien daarop.
dus ja de recovery is WEG.

een xp home cd en de code onderaan de laptop gebruiken dus.

zonder cdrom => via tool een bootable usb stck maken met daarop dan de xp cd en dat installeren gaat ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan