kga ff alles apart schatten, want ik denk wel dat €250 haalbaar moet zijn:
moederbord + case : €20
160GB HDD : €15
pendtium d915 + scyte katana : €40 (koeler €10 , cpu €30)
2 gig ram (was oorsprongkelijk 1 gig) ddr2 533 : €30
x1950pro 256 mb (was oor. onboard) : €50-60
600w stealthxtream (was oor. 250w merkloos) : €40
is €205, dan nog met een licentie voor XP , of vista en een DVD schrijver en je komt aan €250.
Die licentie zit op een sticker achteraan je case.
het moederbord is wss een gigabyte ding, waarschijnlijk is het meer waard dan €10, maar wegens geen info ...
welke chipset zit op het bord ? als het ding core2 duo ondersteunt (zelfs op 800mhz FSB) stijgt de waarde van dat bordje drastisch.
die pentium D915 is trouwens 65nm meen ik. Is wel nog gebaseerd op netburst, maar presteert even goed zonder de extreme warmteontwikkeling. het is duidelijk niet de eerste dual core, want dat is een netburst op 90nm , met een TDP van tegen de 150 watt. Deze processor heeft een stuk minder last van stroomlekken, en is op een kleiner procéde gebakken, en gaat dus iets van een 95 watt max. verbruiken, nog steeds veel , maar veel meer acceptabel.
vergelijk het met de overgang van windsor naar brisbane bij AMD dual cores : minder verbruik als de vorige generatie, en een paar tweaks om de prestaties een paar procent op te krikken.