Archief - geupgraded gb pc (packard bell)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Triple0

Legacy Member
hey ik vroeg me af hoeveel mijn pc nu nog waard is

pendtium d915 + scyte katana
2 gig ram (was oorsprongkelijk 1 gig) ddr2 533
x1950pro 256 mb (was oor. onboard)
600w stealthxtream (was oor. 250w merkloos)
160gig hdd


jah iemand een idee? :)

kibo

Legacy Member
welke cpu+mobo steekt erin?

in ieder geval pc zal ongeveer 140-200€ opbrengen

Triple0

Legacy Member
cpu intel pentium d915

mobo is gb mobo, dus ik ken het niet :p

kibo

Legacy Member
cpu is dus eerste dual core Pentium (D) 2.8 ghz

pc zal ongeveer 175€ waard zijn.

successor

Legacy Member
kga ff alles apart schatten, want ik denk wel dat €250 haalbaar moet zijn:

moederbord + case : €20
160GB HDD : €15
pendtium d915 + scyte katana : €40 (koeler €10 , cpu €30)
2 gig ram (was oorsprongkelijk 1 gig) ddr2 533 : €30
x1950pro 256 mb (was oor. onboard) : €50-60
600w stealthxtream (was oor. 250w merkloos) : €40

is €205, dan nog met een licentie voor XP , of vista en een DVD schrijver en je komt aan €250.
Die licentie zit op een sticker achteraan je case.

het moederbord is wss een gigabyte ding, waarschijnlijk is het meer waard dan €10, maar wegens geen info ...

welke chipset zit op het bord ? als het ding core2 duo ondersteunt (zelfs op 800mhz FSB) stijgt de waarde van dat bordje drastisch.

die pentium D915 is trouwens 65nm meen ik. Is wel nog gebaseerd op netburst, maar presteert even goed zonder de extreme warmteontwikkeling. het is duidelijk niet de eerste dual core, want dat is een netburst op 90nm , met een TDP van tegen de 150 watt. Deze processor heeft een stuk minder last van stroomlekken, en is op een kleiner procéde gebakken, en gaat dus iets van een 95 watt max. verbruiken, nog steeds veel , maar veel meer acceptabel.

vergelijk het met de overgang van windsor naar brisbane bij AMD dual cores : minder verbruik als de vorige generatie, en een paar tweaks om de prestaties een paar procent op te krikken.

t038682

Legacy Member
Ik schat hem onder de 200 euro, een goei 180 en ge moogt blij zen denk ik...

Triple0

Legacy Member
@succesor

merci voor uw schatting

helaas ondersteund mijn mobo niet c2d, anders had ik men pc al lang geupgraded

en ja ik heb xp litentie en dvd writer :)

der111

Legacy Member
"ik denk" dat je toch 250 zou kunnen maken op kapazaa.
is tenslotte niet pré historie en er is licentie bij....proberen kost niks...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan