jerre555
Legacy Member
Hallo iedereen
Waarschijnlijk weten jullie allemaal dat het mixset forum eraan is door ifpi. Waarschijnlijk denken velen onder jullie dat dat klootzakken zijn, en ik geef jullie wel gelijk. Sabam op zich respecteer ik, maar nu wordt het teveel, ze kloppen overal geld uit jullie zakken, en wie zegt dat dat geld wel naar de auteur gaat? Je betaalt al voor je platen. Daar zit sabam op. Dan moet je nog eens betalen om dat in het publiek te draaien (daar zorgen fuiforganisatoren voor, of de clubcrew). En niet lang geleden hebben ze een licentie ingevoerd om uw muziek te converteren naar iets anders, met bedragen van 250 euro de jaar ofzo. Snappen jullie dat dat zware geldklopperij is? Ik vind het al genoeg met het geld dat ze verdienen bij platen en cd's.
Het grote probleem is, ik ken er de ballen van hoe ik dat moet aanpakken. Is er iemand die bereid is een site op te richten voor petities? (gelijk www.geendatalimiet.be) en dan zo verder juridisch kunnen doorgaan?
Hiermee is het de bedoeling de dj's, en mensen die fuif organiseren toch wat geld te laten sparen, want dat begint ier serieus te kosten.
Groeten Jeremy
Waarschijnlijk weten jullie allemaal dat het mixset forum eraan is door ifpi. Waarschijnlijk denken velen onder jullie dat dat klootzakken zijn, en ik geef jullie wel gelijk. Sabam op zich respecteer ik, maar nu wordt het teveel, ze kloppen overal geld uit jullie zakken, en wie zegt dat dat geld wel naar de auteur gaat? Je betaalt al voor je platen. Daar zit sabam op. Dan moet je nog eens betalen om dat in het publiek te draaien (daar zorgen fuiforganisatoren voor, of de clubcrew). En niet lang geleden hebben ze een licentie ingevoerd om uw muziek te converteren naar iets anders, met bedragen van 250 euro de jaar ofzo. Snappen jullie dat dat zware geldklopperij is? Ik vind het al genoeg met het geld dat ze verdienen bij platen en cd's.
Het grote probleem is, ik ken er de ballen van hoe ik dat moet aanpakken. Is er iemand die bereid is een site op te richten voor petities? (gelijk www.geendatalimiet.be) en dan zo verder juridisch kunnen doorgaan?
Hiermee is het de bedoeling de dj's, en mensen die fuif organiseren toch wat geld te laten sparen, want dat begint ier serieus te kosten.
Groeten Jeremy

(ze MOETEN die trouwens geven
)...dan kunde misschien wel moeilijk gaan doen over hoeveel ge juist moet betalen...
) om de ongenode gasten van het familiefeest te laten verwijderen... Het familiefeest is jaarlijks en gebeurt puur op basis van uitnodiging, de zaal wordt gehuurd voor een privé aangelegenheid wat dus ook vermeld wordt aan de ingang. Blijkt achteraf dat Sabam aanwezig was per vergissing, een paar honderd meter verder was een tentfuif bezig...:ironic: 