Archief - Welke Gitaar heb je

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

QplQyer

Legacy Member
zavVi zei:
jullie hebben best mooie spullen allemaal in mijn ogen, koste allemaal wel een boeltje geld ook, iedereen is wel tevreden van zijn gear, maar zou je nu ook tevreden zijn me minder duur spul ?

kwil gewoon is weten of de prijs overeen komt me het gevoel dage ervan krijgt door erop te spelen... omda ik er nog ni veel van ken is voor mij de 1 gitaar tzelfde als de ander , waarom dan de duurste hebben vraagel mij af
Op die tien jaar heb ik nog maar twee gitaren gehad en ik ben er nog altijd niet goed aan uit welke beter speelt (mijn Epiphone van €400 of mijn les paul kopie van €250).
Die LP-kopie gebruik ik wel niet meer, daar de elektronica niet echt denderend is, maar die speelde best goed qua nekprofiel enzo (allicht ook omdat ik met die gitaar heb leren spelen voor vijf jaar).

*edit* Je hebt die laiho sigs ook in LTD-versie, die kosten rond de 1200 euro (ok, ze zien er wel niet zo goed uit als die echte ESP-modellen qua finish).
Toch liever een echte RR dan zo'n esp-nabouwsel :p

spectrious

Legacy Member
I kben ook tevree over mijn gear.
Ik ben wel tevreden over goedkoper suff. Zou bvb tevree zijn met een OLP (300€), nu heb ik een Epiphone Thunderbird (499€).

Maar ik hou meer van mijn Tbird zijn sound.

Volgende zal een fender wss worden, een jaguar denk ik. Anders spaar i kdoor voor een Rickebacker. Maar zou met beide content zijn, wan thet geluid vind ik bijbeide super.


Dus ik ga voor het geluid, price doesn't matter

Dees

Legacy Member
Zou ik met minder tevreden zijn: waarschijnlijk niet. Ik heb nu graag eenmaal iets dat perfect speelt en klinkt. Dat heb ik nu gevonden (heb in de loop der jaren wel een aantal bassen gehad) in de MM Stingray in combinatie met de EBS versterker. Ik wil er enkel nog een Sterling bij, aangezien ik soms graag ook met een dunner nekprofiel speel, maar deze schaf ik mij enkel aan als ik een héél goeie 2de handse deal tegenkom, of gewoon niet. Ik ben nu heel tevreden met mijn gerief.

Qua gitaar zit ik heel goed vind ik. Die Epiphone LP speelt echt geweldig voor zijn geld. Nu nog mijn nieuwe elementen erin, waarop ik al heel lang zit te wachten.

Pomme

Legacy Member
vloet zei:
ik kan moeilijk de naam van mijn gitaar geven omdat er geen naam opstaat :p ( is weggedaan door 1 van de vorige eigenaars wsl ) de verkoper waar ik ze van heb beweerde dat het een epiphone was, maar als ge naar de details kijkt lijkt het er niet op. tis ook een oude gitaar, 20 jaar oud dachtek, maar er zitten nieuwe humbuckers in.
Sommige herinneren zich dat mssn nogwel van de gitaarthread.
tis in ieder geval een

G-400 model
amp : line 6 spider II 212
pics :
http://users.pandora.be/joerithevloet/epi 001.jpg
http://users.pandora.be/joerithevloet/gitaar 003.jpg
http://users.pandora.be/joerithevloet/new amp.JPG

@ pomme : I like your ibanez ;)

Spanks ;) In 't echt is ze dan nog is fameus shiny ook :love:

Misschien is uw gitaar een ESP ? heeft ewa die vorm, dacht ik.

Ronny

Legacy Member
-Ibanez S-series
-Ashdown Fallen Angel 60 head (cabinet moet nog aangeschaft worden :))
-Hughes And Kettner Club Reverb

evR'

Legacy Member
Washburn X50ProQ
Ibanez GRX70
ENGL Screamer 50
Line 6 Flextone II plus

Stereotraxx

Legacy Member
kheb
-ibanez SA120
-Fender stratocaster deluxe
-Roland cube 60
-Fender hotrod deville 410
-Digitech GenetX2
-Dunlop jimi hendrix fuzz wah

zeer tevreden van mijn gear

Skizzy

Legacy Member
Thorens zei:
Groepsfoto: klik
Cort Mirage M520: klik
Cort Viva: klik
Aria-Dreadnought AD-28: klik

Hughes & Kettner Vortex: klik

*drool*
Die Cort Viva :love:, prachtige hout afwerking.

Ikzelf:

Ibanez RG321 (RB)
Cube 30 (Hoop deze binnekort te vervangen door een London City 50W buizencombo, of mss een Ashdown half?stack (head+cab) )

Cheers

Marduk

Legacy Member
zavVi zei:
jullie hebben best mooie spullen allemaal in mijn ogen, koste allemaal wel een boeltje geld ook, iedereen is wel tevreden van zijn gear, maar zou je nu ook tevreden zijn me minder duur spul ?

kwil gewoon is weten of de prijs overeen komt me het gevoel dage ervan krijgt door erop te spelen... omda ik er nog ni veel van ken is voor mij de 1 gitaar tzelfde als de ander , waarom dan de duurste hebben vraagel mij af

Ik vind dat mijn gitaar (Jackson SLSMG Soloist, ongeveer 1000€) toch wel een meerwaarde heeft tov van andere goedkopere gitaren waar ik al op gespeeld heb.
Mijn vorige was een Washburn X50, die een pak zwaarder was en een veel slechtere finish had waardoor die moeilijker snel te bespelen was, ging ook heel snel uit tune tov van de huidige (die bijna nooit uit tune gaat).
Ook al gespeeld op een Epiphone G400, no offence maar dat is gewoon crap, ziet eruit alsof dat alle momenten gaat uit elkaar vallen en klinkt gewoon fake.
Washburn WI64 Idol ook veel op gespeeld, goeie metal gitaar, goeie afwerking, maar niet veelzijdig en zuiver genoeg.
Kortom, voor mij persoonlijk is die Jackson SLSMG de ultieme gitaar en sexy as hell ;)
pics op www.braakneiging.be

sir oinksalot

Legacy Member
slofslof zei:
Fender '72 Tele Custom

Bass:
Fender Bassman 250/115

En zeer zéér binnekort een std USA Fender Jazzbass in butterscotch blonde mét S-1 switching...
die tele heb ik ook nog gehad, maar ik was er persoonlijk niet al te tevreden mee, maar dat kwam eerder omdat er bij mij de afwerking heel wat te wensen over liet

slofslof

Legacy Member
sir oinksalot zei:
die tele heb ik ook nog gehad, maar ik was er persoonlijk niet al te tevreden mee, maar dat kwam eerder omdat er bij mij de afwerking heel wat te wensen over liet

Voor my blyft het de meest schitterende gitaar die er is... Speel er nog elke dag met plezier op. Perfect afgewerkt ook, die van mij, echt nix van te klagen... maar kan natuurlijk begrypen als het voor u niet de ideale gitaar was =)

jeronimo

Legacy Member
een ibanez gti de serie met 3mic's

dan gibson en versterker marshall op de kop kune tikke
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan