Archief - Welke basgitaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deyoeri

Legacy Member
spectrious zei:
met plectrum vind ik echt voor gitaristen omdat dat fijn werk is. Bas is die soul en funk die uit uw vinger stromen. Niet 4 akkoorden die uit je plectrum komen.

Mja, heb je wel gelijk in. Bas met vingers is imo ook zaliger. Maar ja, ik wou gwn ff met plectrum toen spelen omdat ik gwnweg lomp ben met losse vingers :p, dit even terzijde. ^^

Cakeman

Legacy Member
Ik heb net de Cort Action Bass besteld. Als alles goed gaat heb ik ze ergens in de volgende week.

spectrious

Legacy Member
Cakeman zei:
Ik heb net de Cort Action Bass besteld. Als alles goed gaat heb ik ze ergens in de volgende week.
Goeie keuze.
Veel plezier ermee, en geef niet rap op.

mythe

Legacy Member
@cakeman: ga nog ff w8en. Weet mij te zeggen of het een goeie bass is :) dan volg ik u gewoon :p.

mythe

Legacy Member
Iemand enig idee welke gitaren er nog goed zijn van Yamaha.
De ERB 070 BP lijkt mij wel nog interessant of de BB414

spectrious

Legacy Member
Hmm, kzou voor de BB414 gaan. Aangezien die met zijn extra pickup ietske aanpasbaarder geluid zal hebben. Kunde mer mee. KEn nu persoonlijk niet erg veel van beide bassen mor ken iemand met een ERB070 en die is er lang content van geweest, maar was ook een budget bas die em nei lang gehouden heeft.

Mor beide yamaha's zijn degelijk. Goeie producten va hen.

mythe

Legacy Member
Ik zou kiezen tussen: (opgezocht op keymusic)
Yamaha BB-404-L-YNS
of
Ibanez BTB550 MP-MFT
of
Washburn XB120Q tbs burst
of
Washburn RB2002 black

En de rest kan ook wel nog in mijn budget ma vind ik beetje te duur :).
Eerst is zoeken of ik nergens 2de hands kan kopen ook.

Van versterker ga ik een simpel peavy versterkerke nemen denkek.

spectrious

Legacy Member
ik heb een Washburn XB120S :p
Degelijk basje. Low punch. Mor kzou toch voor de Yamaha BB gaan ze.

mythe

Legacy Member
Maar is direct pakje duurder e.
En Ibanez is nog wa duurder. Maar is waarschijnlijk net dat tikkeltje beter. En tis mooier :p.
Als het niet beter is, ga ik voor den Yamaha BB-404-L-YNS

Edit: Iemand enig idee waar ge basles kunt volgens zonder u eigen basgitaar te hebben. (dus huren). Anders mag ik niet :s.

Cakeman

Legacy Member
Ik ben vorige donderdag mijn Cort Action Bass gaan afhalen.
Morgen kan ik ze al meteen terug naar de winkel doen... De bedrading binnenin zit gewoon helemaal fout... Echt niet leuk.

spectrious

Legacy Member
Cakeman zei:
Ik ben vorige donderdag mijn Cort Action Bass gaan afhalen.
Morgen kan ik ze al meteen terug naar de winkel doen... De bedrading binnenin zit gewoon helemaal fout... Echt niet leuk.
Vreemd, aangezien Cort bassen toch meestal wel in orde zijn hoor.
Mijn leraar verkiest zelfs cort boven andere merken omdat die beter af te regelen zijn.

Zal mss enkel over de duurdere modellen gaan dan.
Maar toch vreemd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan