Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bas, amp, staander, stemapparaat en eventueel een riem.mythe zei:En eventueel nog iets dat ik kan bijkomen als beginner?
bv.: Oefenboek ofzo? Plectrums, staander?
Nen echt deftigen kost wel al wa geld. voor mijn gitaar die niet zoveel weegt als mijn bas is een riemken van 20 euro genoeg (met foute heavy-metal doodshoofden op
), maar mijn bas is echt een zwaar ding, brede lederen riem is dan wel een noodzaak als ge langer dan 10 minuten wilt rechtstaan zonder pijn

OLP's zijn niet actief, maar dat zijn de meeste bassen niet. Ik heb altijd al miserie gehad met Actieve. En zo'n verschil geeft da nu toch ook niet voor ene beginner.zweebee zei:heb zon grave luipaardmotief-blauw-met-zwart-in-zacht-stofke riem gekocht met mijn sterling
had ervoor zoiet cheap ma da durfde wel al es slippen .... en kzou da zonde vinden da mijn bas ineens tege de grond vliegt tbh
O.T. : Ik zou OLP ni kopen. Electronica is goedkoop en klank is ni fantastisch. Materialen zijn ook goedkoper dan die van het merk waarvan ze hun instrumenten afleiden.
Amp: 30W is zeker genoeg voor kamer. Ik heb lange tijd met een Harkte 30W gespeeld en da was zeker goed genoeg. Hierbij geldt weer hetzelfde: pak liefst betrouwbare merken. Met kleine amps is het wel zo dat de techniek vaak dezelfde is bij alle merken .... maar ik zou weten wa kiezen. Roland/Hartke zou ik nemen. Peavey/Laney is zo hetzelfde type versterker en sound ... thangt er vanaf wa ge goe vind klinken en welke functies er op staan enz.
Totaal aantal watt doet er ni toe, zeker ni op kamer (ik speel met mijn amp op stand 1, ge moet ni vragen)
Stemkaske: zeker kopen, heb er ene van boss en da gaat al 6j mee
staander/riem/plectrums: persoonlijke keuze
Snaren: Ik zou u aanraden om ineens goeie snaren op uw bas te leggen. Fabriekssnaren zijn meestal goedkoop, ruw en rap versleten. Ik ga nooit meer iets anders pakken dan Elixir, maar kvrees da ge daardoor buiten uw budget gaat vallen. D'addario maakt snaren in alle formaten dus daar zulde wel zeker goed mee zijn (heb er zo'n op mijn ibanez hangen).
P.S. Die OLP's zijn die actief? nee e ?
) )
. Moeje da nu ook appart kopen. afzetters
.Plectrums: ? wtf, schande als je als bassist me plectrums gaat beginnen ze. Soms kan da wel een schoon ruw geluid geven. Maar toch, fingerstyle klinkt zoveel beter en ge zijt er zoveel meer mee.

Misschien zijde ni eens voor de MM pickup dus dan doet heel de polemiek er niet toe, de sound is niet zo variabel (bij mij kunde nog vele kanten uit door de pickupswitch, maar da is er bij de OLP en de gewone SUB ook ni)²nd, ik speel enkel met plectrum, past beter bij ons genre ..zweebee zei:was da nu voor shit? Iedereen speelt toch gelijk em wilt zeker ... jaja de "schande" ...
zweebee zei:Alee, pakt da ge de keuze hebt tussen ne SUB en een OLP, dan zou ik de SUB pakken, no matter what.
Anyway, test maar es verschillende dingenMisschien zijde ni eens voor de MM pickup dus dan doet heel de polemiek er niet toe, de sound is niet zo variabel (bij mij kunde nog vele kanten uit door de pickupswitch, maar da is er bij de OLP en de gewone SUB ook ni)

met plectrum vind ik echt voor gitaristen omdat dat fijn werk is. Bas is die soul en funk die uit uw vinger stromen. Niet 4 akkoorden die uit je plectrum komen.deyoeri zei:Ik speel nu wel geen bas maar gewoon gitaar. Maar het is geen overbodige luxe om een stemapparaat aan te schaffen (tenzij je met zo een fluit ding wilt werken of meteen op het gehoor wat me zou verbazen), een riem is geen overbodige luxe en plectrums...tja, een vriend van mij speelt bas met zen vingers en bekeek mij vies toen ik speelde op z'n bas met een plectrum. Maar er is weinig schande aan vind ik, natuurlijk is het het "coolst" en best denk ik als je meteen met je vingers speelt.![]()