Objectief gezien was het idd weer een superconcert: De show, lichtspektakel, setlist,...
Subjectief gezien vond ik het mss ietsje minder, maar dat is omdat ik de openingsshow in Barcelona al heb meegemaakt. Daardoor was het gisteren mss iets te veel herhaling voor mij (setlist was nagenoeg hetzelfde), en het publiek in Amsterdam kan bijlange niet tippen aan dat in Barcelona. (die sfeer daar in Nou Camp was echt fenomaal, qua sfeer toch wel een van dé topvenues om een concert bij te wonen). Nuja de ArenA is dan ook gewoon slechte concertzaal. De akoestiek is er echt niet goed, en ik vond dat het podium er echt niet tot z'n recht kwam doordat het zo tegen het dak stond 'opgepropt'..
Waren gisteren rond 12u gearriveerd aan de ArenA, en toen stond er al een redelijke rij voor de ingang. Toen de deuren opengingen was het dan ook wel even spannend!! Best wel kicken eigenlijk, die adrenaline die dan door uw lijf stroomt en u over die vele trappen tot aan het veld doet vliegen. Waren dan ook echt wel blij toen we uiteindelijk een redelijk goed plaatsje in de Circle konden bemachtigen. In Barca had ik zitplaatsen en kon ik The Claw en show dus in z'n geheel aanschouwen. In de circle onder The Claw krijgt ge daarentegen eigenlijk weinig mee van het lichtspektakel. Wie dus maar ene keer gaat zien, kan dus best niet IN de circle gaan staan imo... Nuja zo'n plaatsje in de pit is natuurlijk wel een heel andere concertbeleving. Echt wel zalig om de band eens van zo kort bij te zien, en ook veel meer details te zien tijdens het concert..
Zonet de setlist van het tweede concert vanavond gezien, en vanavond hebben ze blijkbaar zowaar BAD gespeeld!!! Toch wel spijtig dat ze die gisteren niet speelden, dat had het helemaal afgemaakt!! (maarja vanavond hebben ze dan wel weer TUF laten vallen, en dat vond ik toch net een van de hoogtepunten deze tour)
Nuja, het feit dat ze de setlist vanavond voor het eerst deze tournee eens grondig door elkaar geschud hebben, is wel positief naar de volgende shows toe.. Hopelijk krijg ik Bad dan te horen in Gelsenkirchen!!