Archief - [Trance] Phaselocked - Fancy Keaton

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arpeggiator

Legacy Member
Ik wist niet zeker of ik deze online zou plaatsen omdat het eigenlijk gewoon een probeersel was. Achteraf toch nog een complete track van kunnen maken. (is intussen wel al 2 weken oud)
Ik heb wel veel bijgeleerd bij het maken van deze track.

Comments zouden altijd wel tof zijn :)

Phaselocked - Phaselocked - Fancy Keaton - SoundCloud

Dreamchaser

Legacy Member
Kan mij zeker wel bekoren. Leuk melodietje en sounds klinken goed.

Ik heb wel liever wat meer percussie ipv enkel en alleen een harde jump-achtige kick. De percussie in het begin van het nummer was prima, maar zou van mij later in de track mogen terugkomen (telkens laten invallen na 1 loopke met enkel kick bvb).

Maar is persoonlijke smaak natuurlijk...

Arpeggiator

Legacy Member
Bedankt voor de comment! Ja idd, nu dat je het zegt had ik misschien tegen het einde wat meer percussie gedaan. Nuja ik ga het laten voor deze track, misschien later ooit eens volledig herwerken. Maar mijn probleem is, ik wil meer naar het genre Progressive House gaan, maar keer op keer maak ik er weer pure trance van.

Alvast bedankt voor de comment.

Clash

Legacy Member
Ik vind em ook goe ma zelfde comments als dreamchaser!!!

Hehe ik weet wat ge bedoelt, overkomt mij ook aaaaltijd! :D Achja, onbewust wilt ge mss iets anders he..

Goeie track!!!! =)

Dj Aero

Legacy Member
vet, waar is den trance tijd. Vind het wel leuk dat dat effectief nog wel eens wordt gemaakt.
Ik vind het jump snaretje op de melodie wel spijtig, uw bassdrum is ook een pak te zwaar. ik mis precies ook uw basslijn op climax. De melodie en het synth werk zijn wel af, daar hebbek echt niks op aan te werken. Hier zoude wel een rustigere modernere schijf mee kunnen maken denk ik...

Arpeggiator

Legacy Member
Dj Aero zei:
vet, waar is den trance tijd. Vind het wel leuk dat dat effectief nog wel eens wordt gemaakt.
Ik vind het jump snaretje op de melodie wel spijtig, uw bassdrum is ook een pak te zwaar. ik mis precies ook uw basslijn op climax. De melodie en het synth werk zijn wel af, daar hebbek echt niks op aan te werken. Hier zoude wel een rustigere modernere schijf mee kunnen maken denk ik...

Merci voor de comment!
Idd, kwa mixing zit er hier en daar nog wa fout, overcompressing van de bassdrum. En ge zijt niet de eerste die die snare aan jump deed denken. Ik had dat eigelijk niet echt door toen ik eraan bezig was ^^ Even laten liggen en dan misschien terug aan verder werken binnekort. Ik ga zien.

Bedankt!

Canniball

Legacy Member
- iets te veel gebruik gemaakt van de reverb volges mij?
- snare kan idd beter!!
- kick mag iets meer punchy
- zalig synthje op 1m40
- er mogen meer percussie elementen toegevoegd worden
- climax kan beter volgens mij eerlijk gezegd,
zeker met die 3e synth erbij
dat maakt het wat TE, snap je?

wel een lekker zweverig trackje ;)

Snelheidsduivel

Legacy Member
Vind hem echt zalig :) enige minpunt: op minuut 3:20 ongeveer herhaal je iets te snel (ken totaal niks van die termen dus ik probeer het maar zo uit te leggen :p) enige kans dat ik uw track ergens kan downloade? ben echt fan van dit genre :)

takkk

Legacy Member
Algemene sound is goed! Het enige dat mij opviel was inderdaad de kick (te 'bol'). Helaas is dit niet mijn genre, dus tot zover mijn commentaar :P

Arpeggiator

Legacy Member
Bedankt Canniball voor de interessante commentaar!

@Snelheidsduivel: Ik ga nog even wachten met hem publiek downloadbaar te maken. Ik ga er binnekort weer aan verder werken, ik zal je dan een PM sturen met de download link.

@takkk: idd mixingwise is hier echt nog veel werk aan toch bedankt voor de comment

ChickenTik

Legacy Member
Synths klinken idd zeer lekker. Kick mag van mij wel een pak beter doorklinken. Nu klinkt ij wat te muf op de achtergrond. Bij de climax moet er wel percussie bijkomen.

Snare vind ik idd ook iets te 'jumpig' :p.

Vroeger maakte ik ook veel deze soort tracks, maar nooit zo deftig gelukt als die van u :p.

groeten

stinkdierke

Legacy Member
alweer een vette schijf!
enkel de zelfde comment als snelheidsduivel :(

Bastaspast

Legacy Member
Hehe, meteen met de deur in huis gevallen met deze plaat. Lekkere kick, diep genoeg deze keer! Percussie sta soms iets te hard (bv die snare) de percussie is wel vet rollend.

Kwaliteit van synths is meer dan in orde.

Opnieuw dikke track!

Hoe lang al bezig? Welke programma's? Ervaringen?
Puur uit interesse.

Arpeggiator

Legacy Member
Thanks! Ik ben bezig sinds eind 2008/begin 2009 ongeveer. Dus een goeie 6 maanden. Met fruity loops begonnen, en ben nu pas begonnen met ableton. Ma ik ben nu eigelijk met beide bezig, zowel FL als Live.

Eigelijk heb ik nog 0 ervaring, enige ervaring die ik heb is gewoon naar veel liedjes luisteren, en af en toe es op stap gaan, kijken hoe andere dj's het doen.

Merci voor de comment :)

ShlipsticK

Legacy Member
Gebruikt ge ook hardware? Mixers of dergelijke?
Vette plaat hoor.

Arpeggiator

Legacy Member
Nee ik gebruik geen hardware, alles is software. Ik heb denk ik de goedkoopste setup wat er bestaat.:p Onboard geluidskaart, gamersheadset, en een hp toetsenbord.
Maar ik ben nu volop aan het werken, en aan het sparen voor nieuw materiaal. Dan ga ik mij een keyboard en studio headphones of monitors aanschaffen.

Bedankt voor de comment!

ShlipsticK

Legacy Member
phaselocked zei:
Nee ik gebruik geen hardware, alles is software. Ik heb denk ik de goedkoopste setup wat er bestaat.:p Onboard geluidskaart, gamersheadset, en een hp toetsenbord.
Maar ik ben nu volop aan het werken, en aan het sparen voor nieuw materiaal. Dan ga ik mij een keyboard en studio headphones of monitors aanschaffen.

Bedankt voor de comment!

Hoe maakt ge dan van die smooth opbouwen? Zo waar de filters geleidelijk opbouwen. Hiervoor hebt ge toch meestal knoppen nodig om mee te draaien, anders hoort ge dat het in patterns gedaan is.

Arpeggiator

Legacy Member
Ge hebt ook een muis om aan die knoppen te draaien he ;) "automation clips"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan