Archief - Set-up/Materiaal Dj

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

didier123

Legacy Member
Hallo,

Ik ben dus een beginnende Dj die hoofdzakelijk electro en house wil draaien met soms R'nb / Hiphop vocals erin.

Ik doe het graag muziek draaien voor andere mensen en er zelf ook naar luisteren..

Het probleem is nu: Ik heb een Dj set-up nodig.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen 1 samen te stellen die goede prijs/kwaliteit is maar die ook handig is om te gebruiken en niet van die onnodige features voor mensen die maar beginnen.

Mijn doel is eigenlijk PC-dj worden. Maar ik ben eigenlijk aan het twijfelen hoe ik de liedjes zou mixen en wat ik er zou voor kunnen kopen..

Is het mogelijk om via een Dj-prog je liedjes op je vinyldraaier (ken de juiste term er niet voor) plaatst en dat je zo de liedjes mixt via die draaier? En dan onderling die 2 mixers verbinden met een mengpaneel voor de effecten en de overgangen..

Ik hoop dat jullie hieruit kunnen afleiden wat ik vraag.

Een goede headphone mogen jullie anders ook eens een poging voor doen.

Thx anyways.

Didier

TRFluffy

Legacy Member
Wat jij bedoeld is timecode. Zo'n systeem kost extra op je gear.
Dus 2 tt's, mixer en dan nog zo'n serato achtig systeem...

Gaat geld kosten makker. Hoeveel wil je uitgeven? We spreken hier over prijzen van 800 - 1000 euro of zo iet. Je kan brol kopen voor weinig geld, ma dan heb je waarvoor je betaald: brol
Anders is midicontroller wel je ding? multichannel geluidskaartje, mixer en midi controller?

didier123

Legacy Member
TRFluffy zei:
Wat jij bedoeld is timecode. Zo'n systeem kost extra op je gear.
Dus 2 tt's, mixer en dan nog zo'n serato achtig systeem...

Gaat geld kosten makker. Hoeveel wil je uitgeven? We spreken hier over prijzen van 800 - 1000 euro of zo iet. Je kan brol kopen voor weinig geld, ma dan heb je waarvoor je betaald: brol
Anders is midicontroller wel je ding? multichannel geluidskaartje, mixer en midi controller?

Ah heet dat Timecode? Dat zou wel handig zijn voor soepele overgangen maar is misschien een beetje overratted voor een beginneling..
Ik ken mijn muziek maar in dj'ing moet ik me nog verdiepen.
Zou ik even verduidelijking mogen op dit?:
Dus 2 tt's, mixer en dan nog zo'n serato achtig systeem...

Anders is midicontroller wel je ding? multichannel geluidskaartje, mixer en midi controller?

Ik leen nu even een Total Control van Numark maar ben er eigenlijk niet tevreden mee..Dit is van een vriend..


Greetz

bountty

Legacy Member
Timecode wil dus zeggen dat ge via 2 draaitafels (vinyldraaiers zoals ge het noemt) draait, maar in de plaats van echte platen gebruikte digitale platen. Dus via uw laptop zet ge virtueel een liedje op uw ene plaat, dan is die digitale plaat tijdelijk die mp3, als ge er dan een ander liedje opzet is het dan weer die mp3. Bvb traktor of serato (google het maar efkes) of goedkopere systemen zoals mixvibes.

Midicontrollers zijn controllers die het programma op uw laptop aansturen. Zo hebde bvb de reloop digital jockey, waarmee dagge dus alles kunt aansturen op uw laptop, met het nodige programma ervoor.

Ma bon, als ge ne keer draaien via timecode wilt proberen, ge zijt altijd welkom bij mij, ik woon ook in Oudenaarde :)

didier123

Legacy Member
bountty zei:
Timecode wil dus zeggen dat ge via 2 draaitafels (vinyldraaiers zoals ge het noemt) draait, maar in de plaats van echte platen gebruikte digitale platen. Dus via uw laptop zet ge virtueel een liedje op uw ene plaat, dan is die digitale plaat tijdelijk die mp3, als ge er dan een ander liedje opzet is het dan weer die mp3. Bvb traktor of serato (google het maar efkes) of goedkopere systemen zoals mixvibes.

Midicontrollers zijn controllers die het programma op uw laptop aansturen. Zo hebde bvb de reloop digital jockey, waarmee dagge dus alles kunt aansturen op uw laptop, met het nodige programma ervoor.

Ma bon, als ge ne keer draaien via timecode wilt proberen, ge zijt altijd welkom bij mij, ik woon ook in Oudenaarde :)

Nice :D


Moest ik met Midi werken kan je me dan eventuele goede controllers aanraden buiten Numark Total Controller..

didier123

Legacy Member
Oja ik vind de Vestax VCI-300 Eigenlijk niet mis.. Ik zou er 1 kunnen overkopen van USA voor 290€ met verzending erin.. Hij is wel gebruikt.

bountty

Legacy Member
VCI-300 is samen met de reloop zo wa de standaard middenklasse midi-controller, zeker niet slecht dus, daar gade u zeker een maand of 4-5 mee kunnen bezighouden en dan eventueel overstappen op 2CDJ's of 2 draaitafels + mixer. 290 euro is zeker niet veel, maar pas op met afzetters, 'kweet niet van waar ge die aanbieding haalt ma bon, let toch op want nieuw kost hij 700 euro :)

En kijkt ook of de software er al bij zit, normaal wordt er daarbij Serato geleverd, maar als het 2dehands is weet'k niet goed hoe het zit.

Ma de VCI-300 is zeker geen slecht machinetje, de vraag is na hoelang je het beu gaat zijn, want het blijft een plastieken gevoel behouden. Zeker als je zegt daje niet tevreden bent van de Total Control.

didier123

Legacy Member
Maar kunnen we anders eerst even kijken voor een volledige opstelling:
Midi-controller
Deftige laptop voor te draaien
+ Headphones

didier123

Legacy Member
bountty zei:
Timecode wil dus zeggen dat ge via 2 draaitafels (vinyldraaiers zoals ge het noemt) draait, maar in de plaats van echte platen gebruikte digitale platen. Dus via uw laptop zet ge virtueel een liedje op uw ene plaat, dan is die digitale plaat tijdelijk die mp3, als ge er dan een ander liedje opzet is het dan weer die mp3. Bvb traktor of serato (google het maar efkes) of goedkopere systemen zoals mixvibes.

Midicontrollers zijn controllers die het programma op uw laptop aansturen. Zo hebde bvb de reloop digital jockey, waarmee dagge dus alles kunt aansturen op uw laptop, met het nodige programma ervoor.

Ma bon, als ge ne keer draaien via timecode wilt proberen, ge zijt altijd welkom bij mij, ik woon ook in Oudenaarde :)

Zouden we eens kunnen afspreken? Ik zou dit zeer graag uitproberen

didier123

Legacy Member
NS7


Hallo,

Ik ben een geïnteresseerde om DJ te worden en heb mijn passie voor muziek en ook om ze te mixen.
Mijn redenering werkt zo een beetje: Als je beter materiaal koopt die deftig werkt dan kan je het toch in de goede richting leren..
Nu vraag ik me af of het goed is voor een groentje om zo iets te kopen.
Laten we even kapitaal der buiten laten.

Iemand Pro's en Cons ?

skampy

Legacy Member
als je nu al weet dat je passie en zin genoeg hebt om het even vol te houden, is het idd zinnig om ineens deftig materiaal te kopen.

enig nadeel is dat je pas na zoveel tijd (jaren) echt weet wat je mist aan je gear, wat je graag zou veranderen,...

met zo'n all-in-one systeem kan je niet na verloop van tij eens uitkijken naar een ander mengpaneeltje, andere controller. het lijkt me dus wel eens belangrijk om dat eens onder handen te hebben. bevalt de feel? zitten op de mixer alle features die je wil hebben? is de eq naar believen?...

didier123

Legacy Member
skampy zei:
als je nu al weet dat je passie en zin genoeg hebt om het even vol te houden, is het idd zinnig om ineens deftig materiaal te kopen.

enig nadeel is dat je pas na zoveel tijd (jaren) echt weet wat je mist aan je gear, wat je graag zou veranderen,...

met zo'n all-in-one systeem kan je niet na verloop van tij eens uitkijken naar een ander mengpaneeltje, andere controller. het lijkt me dus wel eens belangrijk om dat eens onder handen te hebben. bevalt de feel? zitten op de mixer alle features die je wil hebben? is de eq naar believen?...

Dus eigelijk best eens ergens uit testen?

Kid_C

Legacy Member
Topics samengevoegd, didier123, je hoeft niet altijd een nieuw topic te starten. Zeker niet als het over hetzelfde onderwerp gaat. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan