Archief - Reggae

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ikben

Legacy Member
Sizzla maakt wel meer ragga/dancehall dan reggae.
mijn favo dancehall/reggae(die nog ni genoemt zijn voor zover gelezen):
Eek a mouse
Natural Vibrations
Chuck Fender
Khalli Kill
Jah Mason
Macka B
Junior Kelly
Garnet Silk
Capleton
Luciano
Ward 21
Morgan Heritage
Anthony B
LMS
Bounty Killer
Desmond Decker


!Ras Tafar I!

Vlees

Legacy Member
spray-bunny zei:
Gaat er hier binnenkort nog iemand naar Lille? Groundation, Gentleman & Tiken jah treden op, zowat het kruim vd hedendaagse reggae. Ik ga er zeker zijn. Ik MOET ze opnieuw zien.:)

ik ga waarschijnlijk de zaterdag voor Tiken Jah Fakoly + Groundation + Gentleman + Sebastien Sturm. wel jammer dat je volle pot betaalt maar 27 euro heb ik wel over om die manne te zien ;)

gimantalon

Legacy Member
The Maytals !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat haat ik dance hall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lol, ja dusja, da weet je ook nu

beton

Legacy Member
Als jullie het hebben over "goeie" reggae artiesten, .. waar onderscheiden die zich dan in ? Gaat dat dan om betere teksten ? Ik moet namelijk eerlijk zeggen dat ik de meeste reggae artiesten nogal hard op elkaar vind lijken.

Let op : dit is geen rant, gewoon een geinteresseerde vraag.

grtz

alexii

Legacy Member
Reggae is gewoon een redelijk repetitief en weinig innovatief genre, wat het niet minder aangenaam maakt. (in kleine hoeveelheden)

Vintage Hifi

Legacy Member
The Internationals van bij ons zijn wel heel goed, overigens. Neigt meer naar Ska enzo, wel, maar goed.

Ah, en Sinsemillia.

spray-bunny

Legacy Member
beton zei:
Ik moet namelijk eerlijk zeggen dat ik de meeste reggae artiesten nogal hard op elkaar vind lijken.
Klopt inderdaad. Dikwijls dezelfde riddims die worden gebruikt, en ook qua onderwerpen is er niet zoveel variatie: wiet, jah en maatschappelijke onrechtvaardigheid.
Al heeft elk genre nu eenmaal z'n 'sound'. Als je ervan houdt valt dat niet op, maar als je er niet van houdt vind je het al gauw repetitief en eentonig.

En er zijn veel criteria om reggae op af te rekenen: stemgeluid, sfeer, tekst en maatschappij kritiek, enz... kortom: kwestie van smaak.:)
Ik ben vooral in reggae geinteresseerd geraakt via DNB over ragga naar reggae.

Vlees

Legacy Member
spray-bunny zei:
Ik ga er dus ook zijn op zaterdag. Steek een witte roos in uw 3e knoopsgat dat ik u herken:niceone:.

net om tickets geweest :):)

nja roos wordt moeilijk, ik draag namelijk niet veel kleren met knopen :lol:

ik zal een jongen met kleinere gestalte met lang haar bij mij hebben, ik ben dan weer groter met kort haar :D als je ons vindt krijg je een snoepje ! :crazy:

nog naam die hier niet mag ontbreken: Sublime !!

spray-bunny

Legacy Member
Vlees zei:
net om tickets geweest :):)

nja roos wordt moeilijk, ik draag namelijk niet veel kleren met knopen :lol:

ik zal een jongen met kleinere gestalte met lang haar bij mij hebben, ik ben dan weer groter met kort haar :D als je ons vindt krijg je een snoepje ! :crazy:
Ik ging maandag om tickets naar de fnac. Ik schrok me een hoedje toen ze zeiden dat ze uitverkocht waren:s. 's Avonds kijk ik op de site van fnac, waar ze wel nog beschikbaar stonden. Dinsdag zonder probleem een ticket kunnen kopen:crazy:.

Een kleine met lang haar en een grote met kort haar... Dat wordt een makkie:unsure:

rohaman

Legacy Member
rhythm&sound is ook wel een aanrader.

luister ook eens naar Kit Clayton, Pole, Deadbeat. is Dub met electronische klanken

Yo-Han

Legacy Member
zal er ook nog wa namen bijzwieren:

The specials
The skatalites
Doe maar
Mad professor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan