Archief - Reggae

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
Io'tjes,

Normaal luister ik buiten soundtracks van films niet veel (of zelfs gewoonweg niet) naar muziek. Nu zei een kennis tegen mij dat ik een zekere "Sizzla" moet zoeken op YouTube. Sizzla is een Reggae-artiest. Buiten dat Bob Marley zowat het icoon is van dit genre (nee? ^^), weet ik helemaal niets over het genre. Na het beluisteren van

Sizzla-jah jah city

&

Patrice- Soulstorm (reggae) (vooral deze :) )

Was ik er helemaal weg van. Maar wat zijn zowat de grootste reggae artiesten, want ik weet er nog steeds niets van. :unsure: Vandaar deze thread!

Dank u,

-Boogje

shiftyke

Legacy Member
hupla http://www.reggae-wise.eu/artiest.html, daar zitten al enkele leuke tussen (alpha blondy!!!)

Of snuffel eens door de programmas van dour fest, daar heb ik super reggae groepjes gezien!

zoek zkr de oude cd's van marley op, die zijn 10X beter dan Legend

Dagmar

Legacy Member
ahja

Ok nog iets tis commercieel maar goed

Matisyahu - King without a crown ( check maar youtube:))

Vlees

Legacy Member
tiken jah fakoly, burning spear, third world, max romeo, the heptones, steel pulse, jimmy cliff, peter tosh ...

reggae is nie alleen bob marley indd ! :D

Frans_tsoenamie

Legacy Member
Vreemd dat ik hier nog geen Groundation zien staan heb...

spray-bunny

Legacy Member
shiftyke zei:
Wa do dem, heerlijke schijf
Ganja smugglin' !!

De namen die vlees vermelde moet ge zkr opzoeken, net als groundation.

Nog een paar: Capleton, Buju Banton, Damian Marley, Israel Vibration, Richie Spice, Bunny Wailer, Anthony B, Gregory Isaacs, Midnite, Black Uhuru, Toots and the maytals, Dillinger :D, Dennis Brown, Lucky Dube (not so lucky since he got shot last year:p), Lee -scratch- Perry, Ziggy Marley, Aba Shanti, Abassi, Don Carlos, Gentleman, Luciano, U-Roy, Tony Rebel, ...

Allemaal érg grote namen in het genre...

Sizla suckt maar imo, zeker live.:p



--------
Gaat er hier binnenkort nog iemand naar Lille? Groundation, Gentleman & Tiken jah treden op, zowat het kruim vd hedendaagse reggae. Ik ga er zeker zijn. Ik MOET ze opnieuw zien.:)

spray-bunny

Legacy Member
Barrington Levy, the Kongos, The Abyssinians en Ini Kamoze zeker ook niet vergeten.:)

Sprant!x

Legacy Member
Nochtans, een potje CoD4 met Uprising op de achtergrond kan ik wel smaken :)

deyoeri

Legacy Member
'k zie dat ge van Leuven zijt, als ze ooit eens draaien moet je eens naar Uphill Sound of deze mannen http://www.myspace.com/imazingsound gaan, ze draaien gewoon de muziek, maar de mannen van imazing (mss omdat ik ze goed ken) zorgen wel voor een feestje, ook al is't mijn genre niet

Xylo

Legacy Member
boogje zei:
Io'tjes,

Normaal luister ik buiten soundtracks van films niet veel (of zelfs gewoonweg niet) naar muziek. Nu zei een kennis tegen mij dat ik een zekere "Sizzla" moet zoeken op YouTube. Sizzla is een Reggae-artiest. Buiten dat Bob Marley zowat het icoon is van dit genre (nee? ^^), weet ik helemaal niets over het genre. Na het beluisteren van

Sizzla-jah jah city

&

Patrice- Soulstorm (reggae) (vooral deze :) )

Was ik er helemaal weg van. Maar wat zijn zowat de grootste reggae artiesten, want ik weet er nog steeds niets van. :unsure: Vandaar deze thread!

Dank u,

-Boogje

d00d sizzla is nu wel niet echt reggea, meer dancehall.
Een paar van mijn persoonlijke favorieten in Reggea en Dub:

Max Romeo - I chase the devil

Bob Marley - Zion Train
En alles van Zion Train zelve...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan