Archief - Rammstein

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welk Album (rammstein) is je favoriet?


  • Totaal aantal stemmers
    132
  • Opiniepeiling gesloten.

Thorens

Legacy Member
"mor ze worden overschat voor wa ze nu eigenlijk van muziek brengen, teksten slaan op niks"

Juist ja. Meneer kan geen Duits zeker?

zweebee

Legacy Member
de teksten slaan meestal op niks, ge moet ni zo hautain doen

go_ndw

Legacy Member
Zijn de teksten dan inhoudelijk niet goed...

Naar wat ik heb gelezen gaan de teksten over uitéénlopende dingen, zelfbeklag, sodomie,...

EazY

Legacy Member
mijn lerares duits zei ooit eens dat in de teksten wel eens grammaticale fouten zaten om het toch maar te laten rijmen ^^

go_ndw

Legacy Member
En je lerares duits was ook tegen deze muziek/groep/...? of niet?

Edit : Vind trouwens de keyboard kerel overweldigend freaky.... al zijn ze allemaal wel wat freaky

HTrance

Legacy Member
Nja ik ken enkel de liedjes via TMF en JIM. Tis nog plezante muziek maar ik kan dus ni zegge wat 'k 't beste album vind en ik kan ook ni zegge da'k 't jakkes vind.

Chimmy

Legacy Member
EazY zei:
mijn lerares duits zei ooit eens dat in de teksten wel eens grammaticale fouten zaten om het toch maar te laten rijmen ^^
dichterlijke vrijheid :unsure:

Een tekst moet niet ingewikkeld zijn om goed te zijn, hun teksten zijn niet ereg complex, maar samen met hoe ze gebracht worden vind ik ze erg goed.

EDIT: Vertaling van Rammstein lyrics

Hellrabbit

Legacy Member
go_ndw zei:
Zijn de teksten dan inhoudelijk niet goed...

Naar wat ik heb gelezen gaan de teksten over uitéénlopende dingen, zelfbeklag, sodomie,...

daarom zijn ze nog niet goe he

elke tekst gaat wel over iets

Thorens

Legacy Member
Hellrabbit zei:
daarom zijn ze nog niet goe he

elke tekst gaat wel over iets
Vertrouw me, als ge een beetje wijs zijt in de Duitse taal zijn de teksten hilarisch en fantastisch om naar te luisteren. 80% van de luisteraars zal zich aan de onderliggende 'boodschap' in Mann Gegen Mann of Rein Raus laten voorbijgaan.

Squadra

Legacy Member
Mutter hier, hoewel ik vind dat Rosenrot geen achteruitgang is, ik vind het een pracht van een plaat.

Ik heb ze gezien op Werchter vorig jaar en...
wow

Het beste optreden dat ik ooit gezien heb. Vlammen, vuurwerk, kleine ontploffingen, decor gwnweg adembenemend, alles was perfect. Een must voor elke rock-liefhebber. (Ik ben zelf diehard rammstein fan).

Chimmy

Legacy Member
Thorens zei:
Vertrouw me, als ge een beetje wijs zijt in de Duitse taal zijn de teksten hilarisch en fantastisch om naar te luisteren. 80% van de luisteraars zal zich aan de onderliggende 'boodschap' in Mann Gegen Mann of Rein Raus laten voorbijgaan.
Mein teil gaat over 2 mannen die een van hun penissen samen opeten :p

Thorens

Legacy Member
Chimmy zei:
Mein teil gaat over 2 mannen die een van hun penissen samen opeten :p
Uhu. Het hele verhaal erachter is echt... :x En dan al die coole kids meeroepen: "ES IST MEIN TEIL" ... Hihi :D

Chimmy

Legacy Member
Ooit ergens gelezen dat de teksten van rammstein over liefde in al zijn vormen gaan. Klopt wel ongeveer, maar dan wel in extreme vormen :D
(Zwitter gaat over een hermaphrodiet die verliefd is op zichzelf :p)

=Phoenix=

Legacy Member
Mutter by far
ben stekezot op da album en de sfeer erin is enorm goe
ik was erbij in't sportpaleis 2j geleden en de show was adembenemend
hun beste songs vind ik Feuer Frei!, Engel en Stripped

PussyDuster

Legacy Member
Het is mijn ding niet, maar ik moet zeggen dat ik de laaste video 'Mann gegen Mann' toch super vind. Duits is nu eenmaal een zalig taal!

*Bios*

Legacy Member
Sensucht.

Nieuwe cd's zijn ni slecht maar allesbehalve schitterend.

Hun optredens zijn altijd wel schitterend :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan