Archief - Rammstein

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welk Album (rammstein) is je favoriet?


  • Totaal aantal stemmers
    132
  • Opiniepeiling gesloten.

go_ndw

Legacy Member
Welke album van Rammstein is je favo?

Wat is je opinie qua teksten (inhoud), klank, bandleden, optredens

Thorens

Legacy Member
Mutter, omdat dat het album is waar ik Rammstein bij heb leren kennen. Het blijft men favoriet. Close second: Sehnsucht.

Yenneman

Legacy Member
Sehnsucht, en niet Herzeleid, omdat ik het titelnummer van die plaat echt verschrikkelijk slecht vind.

deyoeri

Legacy Member
Mutter. Imo zijn ze sindsdien beetje gedaald kwa kwaliteit.

go_ndw

Legacy Member
Zijn ze misschien te commercieel aan het gaan of denken jullie dat dit niet aan de basis ligt een daling in kwaliteit....Want blijkbaar zijn er wel degelijk meer mensen die zeggen dat ze minder en minder gaan doen. Wat van Rosenrot?

Zijn ze eigenlijk uniek qua bekendheid ivm een groep die hun soort muziek speelt in hun eigen moedertaal?

deyoeri

Legacy Member
Dat ze succes hebben en de best verkopende Duitse groep zijn, daar valt niet over te twijfelen. Hun optredens zijn ook altijd show, heb ze gezien op werchter en hoewel het volgens sommigen niet zo denderend was kwa entertainement ging het er vlotjes in bij mij. Nu, vond ze vroeger beter, ben er lichtjes uitgegroeid I guess...

Krayola

Legacy Member
Ik vind Mutter nog altijd hun beste album. Waarschijnlijk omdat dat hun eerste album is dat ik gehoord heb. Maar kheb da bij veel artiesten dat ik hun eerste album dat ik er van hoor, het beste vind. Met enkele uitzonderingen na.
Maar gewoon Mutter vind ik gewoon een goed album. Snelle harde metal/rock met elektronische elementen en de geweldige lyrics ook. Persoonlijk denk ik dat door het minder gebruiken van die elektronische dingen hun laatste albums iets minder scoren bij het publiek.

Thorens

Legacy Member
Helemaal akkoord, Europimp :)
Don't get me wrong btw, ik vond "Reise, Reise" en "Rosenrot" ook nog steeds beter dan 90% van alles wat op de commerciële markt terechtkomt maar het is geen tijdloos materiaal, dat niet.

Chimmy

Legacy Member
Een album kiezen... erg moeilijk. Ze hebben schitterende nummers verdeeld over al hun CD's, vooral de vroegere.

de Waaslandwolf

Legacy Member
Chimmy zei:
Een album kiezen... erg moeilijk. Ze hebben schitterende nummers verdeeld over al hun CD's, vooral de vroegere.
² zo denk ik er eigelijk ook exact over.

go_ndw

Legacy Member
Veel mensen die ze al in optreden hebben gezien?

Heb enkel nog maar video's van de optredens gezien maar heb al veel positieve dingen gehoord dat ze live zeker en vast niet afdoen tegenover recorded songs en dat de show meer dan overweldigend is.

moehaa!

Legacy Member
Ik vind live aus berlin het beste omdat dat voor mij de beste nummers van herzeleid en sehnsucht bevat en sommige er ook nog eens veel beter live uitkomen dan de studio versies(ashe zu ashe en heirate mich).
ben het er ook wel mee eens dat het bergaf gaat met de muziek van rammstein, hun laatste albums(reise,reise en rosenrot) zijn nog best wel cava maar niets vergeleken met sehnsucht en hezeleid(mijn nederige mening natuurlijk ;))

deyoeri

Legacy Member
go_ndw zei:
Veel mensen die ze al in optreden hebben gezien?

Yes. Op Werchter gezien vorig jaar. Vond het wel goede sfeer hebben, op die kleine mormels met hun stoere "Mein Teil" op hun rug na...Veel vuur enzo, wat best wel show is, mja, Rammstein hun shows zijn puur voor de show imo, muzikaal verwachtte ik er weinig van, zeker omdat Nine Inch Nails net geweest was...Maar ja, viel wel mee.

Timendus

Legacy Member
deyoeri zei:
Yes. Op Werchter gezien vorig jaar. Vond het wel goede sfeer hebben, op die kleine mormels met hun stoere "Mein Teil" op hun rug na...Veel vuur enzo, wat best wel show is, mja, Rammstein hun shows zijn puur voor de show imo, muzikaal verwachtte ik er weinig van, zeker omdat Nine Inch Nails net geweest was...Maar ja, viel wel mee.

t enige dat ik hieraan kan toevoegen is dat ze me omver geblazen hebben op Werchter. Met Rammstein hed ge altijd meteen ne top show :applause:
Tussen de cd's kan ik echt ni kiezen mannen.

Peeceefobie

Legacy Member
Kvind ze allemaal goed :love:

Kheb wal maar 1 cd :sad: -> Mutter

DiepPaars

Legacy Member
ze zijn wel redelijk, mor ze worden overschat voor wa ze nu eigenlijk van muziek brengen, teksten slaan op niks, en die clipkes zijn meestal wel goe gedaan ,buite da laatste, da's goor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan