Archief - Ram Sabam!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bartel

Legacy Member
Oiz!

Een nieuw initiatief tegen SABAM, hopelijk krijgt het veel gehoor!

Korte info:

Animo pleit voor het moderniseren van de huidige auteurs- en uitvoerderrechten naar een duurzame en sociale innings- en verdelingsvorm. Niet-commerciële organisaties zouden vrijgesteld moeten worden van Sabam en billijke vergoeding.

Animo pleit dus voor de afschaffing van Sabam en billijke vergoeding voor
  • Jeugd-, sport- en cultuurverenigingen
  • Vrije beroepen, zoals tandartspraktijken, de wachtkamer van de notaris,...
  • Kindercrèches, onderwijs, sociale instellingen en bejaardentehuizen
  • Cafetaria's, werkateliers, tentoonstellingen, workshops en meetings van bedrijven en scholen
  • Privéfeesten

.: Ram Sabam ::: We pay artists, not fasci bureaucrats :.
De donatie is voor iPetitions, niet voor Ram Sabam! Niet doen dus!

En allemaal eens de enquete invullen.

Jammer dat er niets bijstaat over de dj-licentie (niet dat er veel die betalen...) en wie weet haalt het wel iets uit...

Recipe4hate

Legacy Member
Ook gesigned, maar weet niet of er veel verbetering in gaat komen. De beloftes zijn mooi, maar misschien vervang je gewoon 1 slechte 'onderneming' door een andere.


edit: tot ik zag dat je moet betalen.
Heb geen paypal dus helaas...

Carrion

Legacy Member
Bartel zei:
Jammer dat er niets bijstaat over de dj-licentie (niet dat er veel die betalen...) en wie weet haalt het wel iets uit...

Bwa, het is ergens toch meer dan normaal dat een dj (die er geld mee verdient) moet betalen voor het gebruik van de muziek van anderen? Al zou daar best wel een andere instantie voor mogen zijn dan sabam natuurlijk...

*edit:

Schandalig, animo is al net zo erg als SABAM, geld vragen voor een petitie te ondertekenen

Bartel

Legacy Member
Euhm, misschien eens beter lezen. Ik dacht eerst ook dat je moest betalen. Maar als je het ingevuld hebt:

Your signature has been recorded.

Please help support iPetitions

De donatie is dus voor iPetitions, het gebruikte systeem, NIET voor Ram Sabam!

Recipe4hate

Legacy Member
Bartel zei:
Euhm, misschien eens beter lezen. Ik dacht eerst ook dat je moest betalen. Maar als je het ingevuld hebt:

Your signature has been recorded.

Please help support iPetitions

De donatie is dus voor iPetitions, het gebruikte systeem, NIET voor Ram Sabam!

Inderdaad! Heb net mail gekregen dat ik de petitie heb ondertekend!
Je kan dus gewoon het venster sluiten wanneer ze vragen om een bijdrage.

successor

Legacy Member
signed, al vrees ik dat de gevestigde waarde hier totaal geen gehoor aan zal geven, zelfs niet met 1000000 handtekeningen.

breez

Legacy Member
signed

iedere organisatie die een poging onderneemt om die mafiapraktijken te stoppen verdient mijn steun ;p ook al zal het wss nie veel uithalen idd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan