Flipkikker
Legacy Member
Lo,
toen ik deze namiddag wat naar muziek wilde luisteren kwam er geen signaal meer binnen op mijn mengpaneel vanuit mijn mp3speler
situatie:
mp3speler: iRiver iGP-100 (voor zover mijn mp3speler ertoe doet)
mengpaneel: Ecler Nuo5 met garantie nog geldig denk ik
mijn mp3speler is met adapter op netstroom aangesloten, en via een kabel naar de low-line van mijn mengpaneel aangesloten
mijn pfl meter toont geen enkel inkomend signaal meer, en er komt dus ook geen geluid meer uit mijn mengpaneel
mijn mp3speler heb ik daarna op een andere ingang aangesloten, en daar kwam wel geluid uit, dus het ligt niet aan het kabeltje/de mp3speler
conclusie: ingang mengpaneel kapot
waaraan zou dit defect liggen?
mijn mp3speler laat iedere keer een lange stroomstoot door als hij aan- en uitgezet wordt, maar dit laat enkel mijn peak rood oplichten, tot nu toe hebk er nog niets van schade door gehad
ik vermoed dat de gain dit keer iets hoger stond voor een stiller liedje, en dat de stroomstoot mss sterker doorkwam en iets heeft doorgebrand ofzo?
ps: ik zal morgen wel naar de winkel bellen, maar aangezien deze vandaag gesloten is vraag ik het hier al eens
zijn er al die iets soortgelijks meegemaakt hebben of weten hoe lang de reparatie zou duren?
ik heb niet bepaald veel zin om mijn mengpaneel een maand kwijt te zijn
toen ik deze namiddag wat naar muziek wilde luisteren kwam er geen signaal meer binnen op mijn mengpaneel vanuit mijn mp3speler
situatie:
mp3speler: iRiver iGP-100 (voor zover mijn mp3speler ertoe doet)
mengpaneel: Ecler Nuo5 met garantie nog geldig denk ik
mijn mp3speler is met adapter op netstroom aangesloten, en via een kabel naar de low-line van mijn mengpaneel aangesloten
mijn pfl meter toont geen enkel inkomend signaal meer, en er komt dus ook geen geluid meer uit mijn mengpaneel
mijn mp3speler heb ik daarna op een andere ingang aangesloten, en daar kwam wel geluid uit, dus het ligt niet aan het kabeltje/de mp3speler
conclusie: ingang mengpaneel kapot
waaraan zou dit defect liggen?
mijn mp3speler laat iedere keer een lange stroomstoot door als hij aan- en uitgezet wordt, maar dit laat enkel mijn peak rood oplichten, tot nu toe hebk er nog niets van schade door gehad
ik vermoed dat de gain dit keer iets hoger stond voor een stiller liedje, en dat de stroomstoot mss sterker doorkwam en iets heeft doorgebrand ofzo?

ps: ik zal morgen wel naar de winkel bellen, maar aangezien deze vandaag gesloten is vraag ik het hier al eens

zijn er al die iets soortgelijks meegemaakt hebben of weten hoe lang de reparatie zou duren?
ik heb niet bepaald veel zin om mijn mengpaneel een maand kwijt te zijn






)