Archief - Q: Defect aan mengpaneel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Lo,

toen ik deze namiddag wat naar muziek wilde luisteren kwam er geen signaal meer binnen op mijn mengpaneel vanuit mijn mp3speler


situatie:

mp3speler: iRiver iGP-100 (voor zover mijn mp3speler ertoe doet)
mengpaneel: Ecler Nuo5 met garantie nog geldig denk ik

mijn mp3speler is met adapter op netstroom aangesloten, en via een kabel naar de low-line van mijn mengpaneel aangesloten
mijn pfl meter toont geen enkel inkomend signaal meer, en er komt dus ook geen geluid meer uit mijn mengpaneel

mijn mp3speler heb ik daarna op een andere ingang aangesloten, en daar kwam wel geluid uit, dus het ligt niet aan het kabeltje/de mp3speler
conclusie: ingang mengpaneel kapot

waaraan zou dit defect liggen?

mijn mp3speler laat iedere keer een lange stroomstoot door als hij aan- en uitgezet wordt, maar dit laat enkel mijn peak rood oplichten, tot nu toe hebk er nog niets van schade door gehad
ik vermoed dat de gain dit keer iets hoger stond voor een stiller liedje, en dat de stroomstoot mss sterker doorkwam en iets heeft doorgebrand ofzo? :s

ps: ik zal morgen wel naar de winkel bellen, maar aangezien deze vandaag gesloten is vraag ik het hier al eens ;)

zijn er al die iets soortgelijks meegemaakt hebben of weten hoe lang de reparatie zou duren?
ik heb niet bepaald veel zin om mijn mengpaneel een maand kwijt te zijn :s

Skullbasher_31

Legacy Member
vraag om een vervanmengpaneel:)

terwijl ze de uwe aant vermake zijn

Flipkikker

Legacy Member
Skullbasher_31 zei:
vraag om een vervanmengpaneel:)

terwijl ze de uwe aant vermake zijn

zolang datk dan geen jb brol krijg is dat goed :p
maar ik weet niet of ze die service aanbieden :s

w00p

Legacy Member
lol der gaat wel reclame op de ruiten en de deuren zijn. :p

Hebt ge iets verbrand geroken/rook gezien?
Want als er iets doorbrandt ruikt ge da meestal wel, dan kunt ge het ergste al uitsluiten.

Probeer es wa heen en weer te duwen tegen de connectorkes, kan zijn dat nie optimaal contact maakt plots...

En anders tja, binnendoen. :s

skampy

Legacy Member
Kans is groot dat ge uw mixer idd voor enkele weken kwijt zijt. En vervangmixer, daar zou ik ook niet op rekenen.

Flipkikker

Legacy Member
w00p zei:
lol der gaat wel reclame op de ruiten en de deuren zijn. :p

Hebt ge iets verbrand geroken/rook gezien?
Want als er iets doorbrandt ruikt ge da meestal wel, dan kunt ge het ergste al uitsluiten.

Probeer es wa heen en weer te duwen tegen de connectorkes, kan zijn dat nie optimaal contact maakt plots...

En anders tja, binnendoen. :s

mjah, nix geroken eigenlijk,
en rook hebk al zeker niet gezien ;)

kheb trouwens een rookdetector in mijn kamer, dus mss zou die dat wel opgepikt hebben ook ? :s

Flipkikker

Legacy Member
Real zei:
Neeeeeeeeeee, niet de Nuo5. :( :( :( :(

relax dude :p
tis maar 1 ingang, en die kan voorlopig vervangen door men andere line-in op dat kanaal

je kan er nog altijd mee mixen met 4 platenspelers als je wil :p

w00p

Legacy Member
Flipkikker zei:
kheb trouwens een rookdetector in mijn kamer, dus mss zou die dat wel opgepikt hebben ook ? :s
Voor uw rookdetector het opkit zou uw nuo5 verschroeid moete zijn! :p

TRFluffy

Legacy Member
hm een nuo 5 die van een mp3 speler kapot ga... hm :s

trouwens, eerst versterker, dan mixer uit, en dan pas al de rest!

btw, ik heb mijn tweeter van monitor kapot gekregen door kabeltje versteken en dus "krt" en peof gedaan. ruikt verbrand. valt dit onder de garantie of nie? :s erges vandeweek stuur ik ze weer op naar behringer...

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Nu we toch bezig zijn. Ik heb men cd spelers en mixer en wa brol op een stroomblokje staan. Ik zet gewoon steeds men stroomblok uit. Slecht voor materiaal of is dat niet erg?

Real

Legacy Member
|M°B|Morbuus zei:
Nu we toch bezig zijn. Ik heb men cd spelers en mixer en wa brol op een stroomblokje staan. Ik zet gewoon steeds men stroomblok uit. Slecht voor materiaal of is dat niet erg?
Ge zet uw materiaal toch eerst uit he? :eek:

TnG-

Legacy Member
nu we toch bezig zijn, ik loop naar beneden en trek de zekeringen uit de kast, kan dit kwaad :ironic:

zorg eens voor u materiaal ;)

w00p

Legacy Member
TRFluffy zei:
trouwens, eerst versterker, dan mixer uit, en dan pas al de rest!
En je leert elke dag iets nieuw. :crazy:
Thx, kzal er int vervolg aan denken...

BTW: morbuus, theoretisch en ideaal gezien kan het geen kwaad, maar de wereld is niet gebouwd uit ideale componenten, en nog minder ideaal samengesteld, dus de kans is groot dat je opt laatste nog kleine ongregelmatigheden krijgt.
Zoals condensators in de versterker die dienen om de arbeidsfactor te verbeteren of in filters die plots hun lading lossen.

Normaal mag het geen kwaad kunnen, maar met electronica weet je nooit...

Denk er int vervolg gewoon aan. ;)

Better safe then sorry!

Skullbasher_31

Legacy Member
bij het aansteken:
eerst cd-player/turntable, dan mixer, dan versterker

bij het uitdoen:
eerst versterker, dan mixer, dan cd-player/turntable

Flipkikker

Legacy Member
TRFluffy zei:
hm een nuo 5 die van een mp3 speler kapot ga... hm :s

trouwens, eerst versterker, dan mixer uit, en dan pas al de rest!

btw, ik heb mijn tweeter van monitor kapot gekregen door kabeltje versteken en dus "krt" en peof gedaan. ruikt verbrand. valt dit onder de garantie of nie? :s erges vandeweek stuur ik ze weer op naar behringer...

altijd eerst versterker uit, dan mixer, en dan pas al de rest ;)
hoewel ik soms mijn mp3 speler later aanzet/eerder uitschakel doordatk em niet constant gebruik en intussen verder mix :s

zou het helpen als ik iedere keer voor ik mijn materiaal uitzet ik de gain het kanaal met men mp3speler dichtdraai?

w00p

Legacy Member
Da zou idd helpen tegen een stroomstoot.
Wa ge ook kunt doen, is hem aanzetten en dan pas de kabel insteken als ge zegt dat die stroomstoot alleen is wanneer ge hem aanzet.
Alhoewel ik vrees da da ook nie zo'n goede oplossing zal zijn! :s

Welja, ik ben aant bidden voor je nuo5. :)
(wil er zelf ook een gvd :D )

Skullbasher_31

Legacy Member
w00p zei:
Da zou idd helpen tegen een stroomstoot.
Wa ge ook kunt doen, is hem aanzetten en dan pas de kabel insteken als ge zegt dat die stroomstoot alleen is wanneer ge hem aanzet.
Alhoewel ik vrees da da ook nie zo'n mooie oplossing zal zijn! :s

eerst aansteken en dan kabel erin? :wtf:
zijde zot ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan