Archief - Pukkelpop 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gattuso8

Legacy Member
Pukkelpop heeft vier nieuwe namen aan de affiche toegevoegd.
Edward Sharpe & The Magnetic Zeros (zaterdag), A Place To Bury Strangers (vrijdag), Le Corps Mince de Françoise (zaterdag) en Expatriate (donderdag) zullen in augustus naar het festival in Kiewit afzakken.

Het 11-koppige Edward Sharpe & The Magnetic Zeros is de nieuwste band op het gerenommeerde Rough Trade Records, dat ons al verraste met debuutalbums van Arcade Fire, Emiliana Torrini en Sufjan Stevens. Pure folkrock met uitstapjes naar sixties psychedelica en dat in volledige seventies bohémien stijl.

A Place To Bury Strangers’ sound is schatplichtig aan het geluid van bands als My Bloody Valentine en The Jesus & Mary Chain. De band shoegazet er bij luid volume op los en weet een ware wall of sound op te zetten. Getuige daarvan de barsten in de muur van de AB tijdens hun laatste Belgische doortocht.

Het Finse Le Corps Mince De Françoise is een fel uitgedost damestrio dat het makkelijkst om schreven wordt als een stelletje pop ravers. Denk aan gevestigde acts als Peaches, CSS of Chicks on Speed, maar dan verser en verfrissender dan de coupe aardbijen die u op dit moment aan het verorberen bent.

Expatriate zou je kunnen kennen als support van dEUS op hun laatste Vantage Point concerten. De groep verrast met een sound die naar eigen zeggen ergens tussen The Killers en INXS zou liggen. Hun laatste album werd ingeblikt met top producer John Goodmanson die eerder al werkte met een uiteenlopende lijst namen: Simple Plan, Death Cab For Cutie, Wu-Tang Clan...

naokske

Legacy Member
heeft iemand een idee of de tickets uitverkocht gaan zijn, en wanneer ik best ten laatste men ticket ga halen? want kheb voor de moment ng ni genoeg geld :p

starspike

Legacy Member
naokske zei:
heeft iemand een idee of de tickets uitverkocht gaan zijn, en wanneer ik best ten laatste men ticket ga halen? want kheb voor de moment ng ni genoeg geld :p

Ik heb sinds 1996 nog nooit een uitverkochte PP meegemaakt op het moment dat ik mijn tickets ging halen. En echt veel op voorhand was dat niet, aangezien ik het altijd met mijn vakantiewerkgeld moest betalen vroeger ;) En de laatste jaren is het ook maar een weekje op voorhand of zo.

Bad Religion

Legacy Member
kzou graag 1 dag gaan ( geen 3 dagen, aangezien ik het weekend erna op reis ga naar turkije )

maar ik heb geen flauw idee welke dag te kiezen ...

Utred

Legacy Member
Donderdag heb je Faith No More en The Offspring.
Vrijdag Placebo, Kraftwerk, Snow Patrol, Eagles of Death Metal, Air Traffic, Vampire Weekend en Black Box Revelation
Zaterdag Dinosaur Jr , NERD, en Anti Flag.
Ben ik even blij dat ik niet moet kiezen :p Als ik het zo bekijk is die affiche nog zo slecht niet.
Dit is natuurlijk mijn mening van groepen die ik wil zien.
Ze zouden beter Bad Religion laten komen :love:

nTFs

Legacy Member
Bad Religion zei:
kzou graag 1 dag gaan ( geen 3 dagen, aangezien ik het weekend erna op reis ga naar turkije )

maar ik heb geen flauw idee welke dag te kiezen ...

Er moet toch wel een dag zijn waar er meerdere bands zijn die je goed vind.

tomh

Legacy Member
Pukkelpop laat je dit jaar kennismaken met Little Boots, Customs en Amanda Blank, drie nieuwe acts op weg naar eeuwige roem! Het wordt een mooie zomer!

Wooot ! Little boots!

naokske

Legacy Member
eerlijk gezegd zijn der aar weinig namen die mij iets zeggen.... :p

Gromme

Legacy Member
Leuke aan PP is dat je net ook die diversiteit hebt, persoonlijk.

Nunak

Legacy Member
Wanneer kun je eigenlijk best daar zijn om een degelijke plaats op de camping te hebben?

S.conceiçao7

Legacy Member
naokske zei:
eerlijk gezegd zijn der aar weinig namen die mij iets zeggen.... :p

qft.

enkel AFI zou mij nog enigzinds kunnen doen twijfelen.
maar die zullen wel niemeer komen

Hekje#

Legacy Member
Bekos zei:
Wanneer kun je eigenlijk best daar zijn om een degelijke plaats op de camping te hebben?

Zo vroeg als ge kunt.
Wij waren vorig jaar 2 uur voor de camping open ging daar. Snel bandjes halen en dan konden we zo de camping op gaan. (enkel zakcontrole)
We lagen op max 20 m van de ingang, das wel zalig.

Milfhunter

Legacy Member
jeuj Little boots, dat wordt dus zaterdag voor mij !

ook vet om the tamper trap nog eens te zien, grootste ontdekking op polsslag !!

und not su vorgessen

Arctic Monkeys, Deus, Dave Clarke, Klaxons, Solveig, Tocadisco, Ellen Allien, Brodinski, Steve Aoki, The whitest Boy Alive, Little Boots, Luciano, Rave our souls, ...

it's gonna be great !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan