Archief - Producing Music

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

E-Lektric

Legacy Member
yo,

ik ben al eventjes aan het 'dj'en' en eigenlijk zou ik mij ook willen bezig houden met het producen van plaatjes ;)

maar ik weet eigenlijk met welke (gratische) programma's dit het beste gaat. het enigste dat ik ken is fruity loops maar als ik da open dan is da net chinees voor mij. Moet ik mij hier toch in verdiepen of heeft er iemand een ander ideetje



grtz e-lektric

Skyscraper

Legacy Member
U hoeft u hier niet in te verdiepen als ge dat niet wilt hé. Als ge fruity loops al 'chinees' vindt dan ziet 't er toch niet zo goed uit vrees ik, met wat tutorials is dat programma echt op 'n dag onder de knie te krijgen.

(En ohja. Ik ben gratis, wij zijn gratische?)

E-Lektric

Legacy Member
Berter zei:
U hoeft u hier niet in te verdiepen als ge dat niet wilt hé. Als ge fruity loops al 'chinees' vindt dan ziet 't er toch niet zo goed uit vrees ik, met wat tutorials is dat programma echt op 'n dag onder de knie te krijgen.

(En ohja. Ik ben gratis, wij zijn gratische?)


aah, ja mss moet ik da maar eens proberen, kzou da echt wel zien zitten maja de tijd he... ma welke fruity is ne goeie voor mee te beginne nie met van die speciaal dings op fzo he :D en kunde daar al fatsoenlijke platen mee maken?

grtz

De SkeEvN

Legacy Member
ja hoor, druk op 5 knopjes en uw track is een hit...
neemde dit eig wel serieus?

gvQ

Legacy Member
Ik ben nu al een tijdje bezig met Fruity Loops, en je mag zeggen wat je wilt.
Basic is idd niet moeilijk. Maar fruity loops is waarschijnlijk immens groot qua mogelijkheden.
En iedereen kan het met veeeeeel veeeel oefenen. Only way to get into it :)

Arpeggiator

Legacy Member
Als je dit serieus neemt, had je al lang zelf op internet gevonden hoe je kan producen en welke tools er zijn. Wij gaan dit niet zomaar in je handen duwen.

Elk programma is anders, en ze kunnen de dag van vandaag allemaal wel ongeveer hetzelfde. Je moet zelf zien met wat je het beste kan werken.

En het is niet dat als je een programma bezit, je direct een vette plaat kan maken.
Het is een kwestie van maanden en jaren oefenen en proberen. En je moet zeker en vast gepassioneerd zijn door muziek, en niet met het gedacht beginnen van: "Ik wil een dikke plaat maken". Gevoel voor muziek/ritme speelt ook wel een rol
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan