Archief - probleempje traktor scratch duo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jowke

Legacy Member
Hoi,
vandaag heb ik mij traktor scratch duo aangeschafd. ik heb traktor geïnstalleerd op mijn pc, de audio 4 drivers ook. Alle kabels heb ik correct aangesloten, maar vanaf ik mijn tt's aanzet, met de timecode plaat erop, hoor ik niets anders dan een irritant piep-geluid. ik heb alles kabels al eens verwisseld, alles opnieuw verbonden, maar niets mag baten. Hebben jullie een idee hoe dit zou komen? Oja, mijn pc is een hp pavilion dv6000 met vista erop. traktor draait vlot, dus ik zou echt niet weten waaraan het zou liggen. Iemand die mij kan helpen? :)

MrZodiac

Legacy Member
Dat piep geluid is de timecode. Heb je ze wel op de correcte ingang aangesloten?

Volgens mij kan je ook ergens kiezen of je timecode gebruikt of normale audio? Heb zelf Traktor Pro op mijn audio systeem, zal morgen eens snel kijken of dat daar ook tussen staat.

lijkt me in elk geval een instelling te zijn

Jowke

Legacy Member
oké, geluid heb ik al! Maar het stoort steeds, zwaar overkill... hoe kan ik dit verhelpen?

Xavez

Legacy Member
audio settings (externe soundcard selecteren) input en output routing (external mixing) staan juist? (traktor instellingen)?

Jowke

Legacy Member
die staan juist.. Ik hoor de muziek, maar enkel alsof de volumeknop heel openstaat en dus een heel lelijk geluid produceert. Als er iemand van jullie in Gent woont, mag die altijd eens passeren om het te bekijken hoor... want kheb al vanalles geprobeerd.

MrZodiac

Legacy Member
Zeg dat piep geluid, is dat storing (dus wisselend geluid)? of is dat eentonig en gaat gelijk met de vinyl.

Want ik bedenkt net dat het ook een groundloop of grondlus kan zijn, is alles goed geaard? (ik heb hier gehad da'k de harddisk hoorde en 50hz van het net).

MrZodiac

Legacy Member
Jowke zei:
die staan juist.. Ik hoor de muziek, maar enkel alsof de volumeknop heel openstaat en dus een heel lelijk geluid produceert.

Ok, duidelijk een grondlus dus.....

PC of Notebook?

Jowke

Legacy Member
notebook. hp pavilion dv6000 met vista. en men ene tt reageert niet wanneer ik de plaat manueel bestuur, de muziek blijft gewoon verder spelen.

Jowke

Legacy Member
het is meer een soort gebrom, vooral op de lage tonen, de bassen enzo...

Jowke

Legacy Member
Als ik mijn koptelefoon rechtstreeks in men audio4 inplug, hoor ik geen gebrom. probleem ligt dan bij men mixer? moet die mss geaard worden, maar hoe doe je dat?

Xavez

Legacy Member
Is de aarding van je tt's aangesloten? :) Probeer eens met een gewone cd-speler of discman...

Jowke

Legacy Member
aarding is goed aangesloten. als ik een gewone plaat erop leg, heb ik geen enkel probleem..

MrZodiac

Legacy Member
probeer eens een simpele test:

Trek je netspanning eens uit het stopcontact en probeer eens met enkel de batterij in het toestel.

als je dan geen ruis hebt, ligt het aan de storingen/aardlus in de voeding. Ben zelf hiervoor nog een oplossing aan't uitwerken trouwens.

MrZodiac

Legacy Member
en al nieuws, ben eens benieuwd eigenlijk?

heb ondertussen zelfs nog wat bijkomende info. het probleem is makkelijk te omzeilen door de aardpen af te plakken, let op, dat is wel geen veilige oplossing, maar het werkt wel!

Jowke

Legacy Member
Volgens mij lag het probleem toch aan de multicore kabels die ik bij men traktor gekregen had. Ik heb ze naar de winkel gebracht, en nieuwe gekregen. Alles aangesloten, en alles werkte perfect! Blijkbaar was er een contactje aan de output van de ene kabel, waardoor het niet goed werkte en ik ook steed gebrom hoorde... Dus, problem solved!

MrZodiac

Legacy Member
nice, dat was inderdaad ook een mogelijkheid, slecht contact :)

hier heb ik ook geen brom meer, check eens of de anti-hum optie aangevinkt staat bij jouw audio4 (zou ergens een optie voor moeten zijn staat op het NI forum).

Bij mij is't opgelost met de aardpen af te plakken, maar ik heb dan ook geen audio4 maar een ESI U46XL op m'n notebook (dv9000)

in elk geval nice dat het is opgelost, niets zo vervelend als storingen en noise waar je niet vanaf geraakt.

Nightmare`

Legacy Member
oke, om geen nieuwe topic te moeten openen.

ik heb 1 probleem met traktor scratch (pro),
telkens wanneer ik het opstart voor de 1e maal, werkt het niet ... audio instellingen staan juist, platenspelers draaiden al, naald op de plaat, ... toch deed het niets...

wat doe ik dan? ik sluit het volledig terug af en meestal werkt het dan wel de 2e maal ... soms echter pas de 3/4e maal ...

voor thuis draaien is dit geen probleem, echter op verplaatsing kan dit wel vervelend zijn ...

iemand een idee want het probleem kan zijn en/of hoe ik dit mss zou kunnen oplossen?

dank bij voorbaat

MrZodiac

Legacy Member
Nightmare` zei:
oke, om geen nieuwe topic te moeten openen.

ik heb 1 probleem met traktor scratch (pro),
telkens wanneer ik het opstart voor de 1e maal, werkt het niet ... audio instellingen staan juist, platenspelers draaiden al, naald op de plaat, ... toch deed het niets...

wat doe ik dan? ik sluit het volledig terug af en meestal werkt het dan wel de 2e maal ... soms echter pas de 3/4e maal ...

voor thuis draaien is dit geen probleem, echter op verplaatsing kan dit wel vervelend zijn ...

iemand een idee want het probleem kan zijn en/of hoe ik dit mss zou kunnen oplossen?

dank bij voorbaat

meer info aub: welk OS, welke Audio kaart (USB, PCI, FW, ...?). Laatste versie van Traktor in gebruik?

Xavez

Legacy Member
Is wel een vrij gekend probleem... Gewoon traktor eens af- en opzetten zou voldoende moeten zijn... Ik zie het probleem niet om dat op verplaatsing rap even te doen (al meermaals meegemaakt, nooit echt een probleem geweest) :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan