Archief - Post - / math - / prog / experimental / indie rock: Part II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

clercqie

Legacy Member
Utred zei:
Er zal op die dag ook wel ergens een gratis optreden zijn. Dat is nu niet echt het belangrijkste.

Ja weet ik wel, maar ik ben toch niet echt fan van Grizzly Bear (of toch niet zoveel als van Cloud Nothings) dusja. ;)
Gewoon stom dat de laatste trein zo vroeg vertrekt maar als ik een stuk Lotus Plaza mis, so be it.

UnFinished

Legacy Member
Cloud Nothings is echt wel de moeite live (als ze een volledige set spelen tenminste :p).

clercqie

Legacy Member
UnFinished zei:
Cloud Nothings is echt wel de moeite live (als ze een volledige set spelen tenminste :p).

Zelfs al zouden ze nu maar een set van een halfuur spelen (voorprogramma), dan is dat nog altijd het dubbele van op Pukkelpop :D

Hayrus

Legacy Member
Hayrus zei:
WAUW! (verslag volgt vanavond, nu word ik verondersteld te werken)

Sigur Rós dus. Ik had natuurlijk al enorm hoge verwachtingen en in mijn ogen was het al op voorhand geslaagd (band die bij mij op nummer 1 stond om live te zien en een prachtige locatie, alsof ze gemaakt is voor de band).

Sigur Rós Concert Setlist at Openluchttheater Rivierenhof, Deurne on August 27, 2012 | setlist.fm

Het begin was direct raak met Ekki Mukk (ik ga geen moeite doen voor accenten). Het nummer klinkt live veel minder gewogen en werkte dus goed als intieme opener. Tijdens het tweede nummer viel het geluid van de basgitaar weg, maar terwijl daar aan gewerkt werd, speelde de rest gewoon door (inclusief violistes en blazers). Verder waren er nog wat technische mankementen, maar daar kon de band volgens mij weinig aan doen en hebben ze zich op het einde nog voor verontschuldigd ook. Een paar nummers verder hoorde ik de eerste 2 seconden van Vaka, toen die ook wegvielen. Behoorlijk jammer, totdat het plaats maakte voor Saeglopur, kippenvelmoment nummer...

De rest was echt een droom. Ik stond redelijk vooraan, maar vond het fantastisch om af en toe eens achterom te kijken naar al die mensen in het 'amfitheater'. Gewoon opgaan in de mensen, die locatie (licht en kleur!) en de muziek :love: De eerste helft van Festival vond ik enorm ontroerend, terwijl ik dat op plaat zelfs een minder goed nummer vind. Verder is Jonsi er ook in geslaagd om iedereen stil te krijgen midden in een nummer; ik schat een halve minuut complete stilte (mooi dat er geen enkele onnozelaar tussen zat die iets riep od). Hafsol was (ik quote mijn mede concertganger) 'een ideale afsluiter waarvan je toch voelt dat het geen afsluiter is'.

In de bis (of zeg maar grand coda) kwam Vaka dan toch (hemels) en de traditionele epische afsluiter van ( ) die eeuwig mocht blijven doorgaan.

Edit: er werd behoorlijk weinig gespeeld van Valtari. Dat had voor mij wel gemogen, maar zoiets is live natuurlijk moeilijker te brengen.

Noot: het was voor mij de eerste keer. Ik heb dus geen vergelijkingsbasis, maar dit vond ik echt perfect geslaagd. Unieke ervaring en enorm blij dat ik ben kunnen gaan :)


UnFinished zei:
+1

Holocene

Legacy Member
Was de 2e keer voor mij. Sowieso beter in het Rivierenhof (alleen al door de prachtige locatie:))

Technische mankementen vond ik echt wel jammer (maar ze konden er idd zelf weinig aan doen denk ik).

Die halve minuut stilte bezorgde mij toch ook wel kippenvel:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan