Archief - Post - / math - / prog / experimental / indie rock: Part II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

?therapy?

Legacy Member
Kid_C zei:
Amai. waar is de liefde naartoe? Stomme elektronische rommel? Dit topic is groot geworden door zijn verdraagzaamheid ten opzichte van alternatievere genres. Ik begrijp nog steeds niet waarom hier plots drie man begon te klagen over een topic die al drie jaar zo werkt. Soit. groetjes uit new york. morgen naar ty segall en the men. vrijdag la sera. (gitaren! Cool?) vinyl is te goedkoop en zaterdag is er een hipsterplatenbeurs... :woohoo:
Een complot zeg ik u! Toevallig als ge naar NY gaat! Dat kan geen toeval zijn.

Goeie vooruitzichten alleszins daar in NY damn. :p

shiftyke

Legacy Member
Kid_C zei:
Amai. waar is de liefde naartoe? Stomme elektronische rommel? Dit topic is groot geworden door zijn verdraagzaamheid ten opzichte van alternatievere genres. Ik begrijp nog steeds niet waarom hier plots drie man begon te klagen over een topic die al drie jaar zo werkt. Soit. groetjes uit new york. morgen naar ty segall en the men. vrijdag la sera. (gitaren! Cool?) vinyl is te goedkoop en zaterdag is er een hipsterplatenbeurs... :woohoo:

:tongue:

Hayrus

Legacy Member
Hayrus zei:
Edit: Maar veel belangrijker: A Whisper In the Noise at Magasin 4 (Brussels) on 15 May 2012. 't Is bijna zover :applause: Hier kijk ik echt al maanden naar uit.

He Died While Hunting bestond uit twee gitaren die zeer degelijke postrock speelden. Niks origineel, geen gewaagde of experimentele kantjes, maar gewoon strakke postrock 'volgens het boekje'. Live hadden ze misschien wel beter geweest met een vaste drummer omdat nu sommige nummers hun impact wel misten.

Mosquito zag ik nu voor de tweede keer op korte tijd. Hun show was iets anders van opbouw. Het begon nogal langdradig, veel tragere nummers en weinig beat, maar vanaf de helft ging het tempo (en volume) sterk te hoogte in. Nice dat die mannen zoiets al bereikt hebben (pakweg even oud als mij).

A Whisper in the Noise speelde vooral nummers van hun laatste plaat. Een zeer rustige show dus met de nodige kippenvelmomenten. Echt heel mooi om te zien wat ze allemaal kunnen doen met een bezetting van twee. De band is ook fantastisch live doordat ze vaak een andere toets geven aan hun nummers (eens zonder drumsamples, eens half- of doubletime gespeeld etc.) ten opzichte van de albumversie. En vooral: wat een stem :love:!

Ten slotte alweer een zalige zaal ontdekt. Magasin 4, nog nooit van gehoord, maar leuk verborgen conceptje. Wel jammer dat er weinig volk was door die beperkte bekendheid.

Tr1ploid

Legacy Member
Kid_C zei:
Amai. waar is de liefde naartoe? Stomme elektronische rommel?

Het was tof toen het nog 10% was van alles dat hier gepost werd. Nu is het 80%. Als het hier niet thuishoort, hoort het hier niet thuis, het is toch vrij duidelijk dat dit een rocktopic is en als je eerder elektro-fan bent, je een eigen topic moet zoeken ipv dit volledig in te palmen. FFS ik zie hier al Skrillex gepost worden.

(ps: dat van die waardeloze elektronische rommel was maar een hyperbool om het te doen passsen bij de foto, 20% van de elektro die hier gepost wordt is nog mild verdraagbaar.)

shiftyke

Legacy Member
Tr1ploid zei:
Het was tof toen het nog 10% was van alles dat hier gepost werd. Nu is het 80%. Als het hier niet thuishoort, hoort het hier niet thuis, het is toch vrij duidelijk dat dit een rocktopic is en als je eerder elektro-fan bent, je een eigen topic moet zoeken ipv dit volledig in te palmen. FFS ik zie hier al Skrillex gepost worden.

(ps: dat van die waardeloze elektronische rommel was maar een hyperbool om het te doen passsen bij de foto, 20% van de elektro die hier gepost wordt is nog mild verdraagbaar.)

Die post ging over Tokimonsta...

Het is trouwens ook aan de post-rockers om dan wat tegengas te geven en er gebeurt imo tegenwoordig maar weinig interessant tegenover vroeger op post-rock vlak...

De reden waarom dit topic gekaapt wordt is omdat veel van de post-rockers ook die elektronische rommel appreciëren, dit is gewoon het topic geworden voor mensen met smaak :cool:

sevencrowns

Legacy Member
shiftyke zei:
Die post ging over Tokimonsta...

Het is trouwens ook aan de post-rockers om dan wat tegengas te geven en er gebeurt imo tegenwoordig maar weinig interessant tegenover vroeger op post-rock vlak...

math - / prog / experimental / indie rock: Part II.

:unsure:

Skyscraper

Legacy Member
Serieus gasten stop keer me neuten.
Zonder hun/ons (ik post alles wat ik goed vind hier eigenlijk, dit topic zou ondertussen gerust de naam 'kwaliteit' mogen krijgen van mij) was dit topic al stillaan dood. Hoe weinig hier nog gepost werd dat echt pure post/math/indie rock is.. en dan nog komen neuten :).

Net toen ik dacht dat hier nog wel chill volk zat, blijkbaar niet.


Three Trapped Tigers - 11 - YouTube

sevencrowns

Legacy Member
Skyscraper zei:
Serieus gasten stop keer me neuten.
Zonder hun/ons (ik post alles wat ik goed vind hier eigenlijk, dit topic zou ondertussen gerust de naam 'kwaliteit' mogen krijgen van mij) was dit topic al stillaan dood. Hoe weinig hier nog gepost werd dat echt pure post/math/indie rock is.. en dan nog komen neuten :).

Net toen ik dacht dat hier nog wel chill volk zat, blijkbaar niet.


Three Trapped Tigers - 11 - YouTube

Ik kan gewoon gerust aannemen dat de "echte Post - / math - / prog / experimental / indie rockers " zich inhouden om te posten omdat het hier 3/4 van de tijd over elektronische muziek gaat. Ik wou niet moeilijk doen verder. Heb hier nagenoeg elke post gelezen dus.

Skyscraper

Legacy Member
sevencrowns zei:
Ik kan gewoon gerust aannemen dat de "echte Post - / math - / prog / experimental / indie rockers " zich inhouden om te posten omdat het hier 3/4 van de tijd over elektronische muziek gaat. Ik wou niet moeilijk doen verder. Heb hier nagenoeg elke post gelezen dus.

Pff sorry ze maat, maar what a load of crap :). Ge post toch waar ge goesting hebt, zéker als ge er zo van overtuigd zijt dat er alleen zo'n dingen hier mogen staan. Niemand gaat daar toch lastig over doen, zo lang 't fijne nummers zijn die ge kunt ontdekken.

sevencrowns

Legacy Member
Skyscraper zei:
Pff sorry ze maat, maar what a load of crap :). Ge post toch waar ge goesting hebt, zéker als ge er zo van overtuigd zijt dat er alleen zo'n dingen hier mogen staan. Niemand gaat daar toch lastig over doen, zo lang 't fijne nummers zijn die ge kunt ontdekken.

Pff sorry ze maat, maar ik ga een black metal topic ook niet de hele tijd praten over techno.

Skyscraper

Legacy Member
sevencrowns zei:
Pff sorry ze maat, maar ik ga een black metal topic ook niet de hele tijd praten over techno.

? techno :(

daar is een apart topic voor m'n beste, dat al lang actief is.

verschil tussen wat experimentele electronica in een experimental topic te zetten, dan techno in 'n black metal topic.

soit, 'k ga 't hier bij laten. 'k vind dat er overdreven word, ik vind alles wat hier gepost wordt interessant (openminded zijn is wijs ze, keer proberen). 's gewoon spijtig dat het nu versplintert en ik waarschijnlijk geen enkel van de topic meer ga checken.

Tr1ploid

Legacy Member
shiftyke zei:
dit is gewoon het topic geworden voor mensen met smaak :cool:

En wat 'smaak' is, wordt gedefinieerd door dezelfde bende van 6 man die dees topic volledig voor zichzelf geclaimd hebben om er alles te posten wat zij goed vinden.

shiftyke

Legacy Member
Skyscraper zei:
? techno :(

daar is een apart topic voor m'n beste, dat al lang actief is.

verschil tussen wat experimentele electronica in een experimental topic te zetten, dan techno in 'n black metal topic.

soit, 'k ga 't hier bij laten. 'k vind dat er overdreven word, ik vind alles wat hier gepost wordt interessant (openminded zijn is wijs ze, keer proberen). 's gewoon spijtig dat het nu versplintert en ik waarschijnlijk geen enkel van de topic meer ga checken.

Mooi gezegd

Tr1ploid zei:
En wat 'smaak' is, wordt gedefinieerd door dezelfde bende van 6 man die dees topic volledig voor zichzelf geclaimd hebben om er alles te posten wat zij goed vinden.

laat ons smaak dan vervangen door "Kwaliteit" dat is misschien een betere omschrijving.

Verder ga ik het hier ook bij laten, als Carl terug is zal hij wel wat wijze woorden spreken...

We sluiten af met een streepje muziek dat ik zonder schaamte van Skyscrapers facebook geplukt heb en beide groepen in dit topic misschien kan verenigen... ?

Suuns - Armed For Peace - YouTube

sevencrowns

Legacy Member
Skyscraper zei:
(openminded zijn is wijs ze, keer proberen).

Excuseer? Mijn musiclibrary gaat van grindcore tot post-dubstep tot doom metal tot hiphop. Ik denk dat er nog veel mensen iets kunnen leren van mijn openminded-zijn.

Skyscraper

Legacy Member
shiftyke zei:
Mooi gezegd



laat ons smaak dan vervangen door "Kwaliteit" dat is misschien een betere omschrijving.

Verder ga ik het hier ook bij laten, als Carl terug is zal hij wel wat wijze woorden spreken...

We sluiten af met een streepje muziek dat ik zonder schaamte van Skyscrapers facebook geplukt heb en beide groepen in dit topic misschien kan verenigen... ?

Suuns - Armed For Peace - YouTube

SCHIJJVVEEEE


sevencrowns zei:
Excuseer? Mijn musiclibrary gaat van grindcore tot post-dubstep tot doom metal tot hiphop. Ik denk dat er nog veel mensen iets kunnen leren van mijn openminded-zijn.

Awel dan..
haha.

MrM@tthijs

Legacy Member
Ik snap persoonlijk het probleem niet echt, dit was veruit het gezelligste topic op heel dit forum.. Negeer desnoods alle electronische shizzle, en post enkel hetgeen wel bij de naam hoort hé. Bende zuurpruimen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan