Archief - Ondergang Belgische discotheken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jurgenv1

Legacy Member
Na per ongeluk op dit filmpje te stuiten: YouTube - "Belgische Discotheken" Uitzending van Koppen
Waarvan het onderwerp eigenlijk in het verlengde ligt van deze thread: https://www.beyondgaming.be/archive...erwaterd-uitgaansleven-en-ouder-worden.647790

Vond ik wel eventjes de moeite waard om een topic te openen om hierover te discussiëren, waarvoor ik me vooral richt op de mensen die de gouden jaren 90' hebben meegemaakt in het uitgaansleven. (mensen die nu in de 20 zijn of zelfs begin de 30 jaar.) Hoe komt het dat discotheken plotseling quasi leeg komen te staan? Enkele mogelijke redenen worden opgesomd in de reportage van Koppen.. Hebben ze ergens een punt? Is die generatie van toen gewoon te oud geworden en is de jeugd nu niet meer geïnteresseerd in discotheken zoals vroeger? Komt dit gedeeltelijk door een imagoprobleem? ("discotheken zijn marginaal en drugstempels")

Ikzelf heb die periode net gemist, maar ik hoor van veel andere mensen die iets ouder zijn die terugblikken op de nostalgische jaren 90' met legendes zoals Cherry Moon, Illusion, Boccaccio, Lagoa, Versuz, Zillion, enz enz... en nu zelf verbaast zijn dat er nu bijna niemand meer gaat (in vergelijking met vroeger) en de meningen naar de oorzaak ervan liepen soms uiteen, vandaar..

Discuss... (Je mag ook herinneringen ophalen voor de mensen die deze periode gekend hebben, naar welke ging je zoal? Enkele "unieke" ervaringen?)

nonkel wulle

Legacy Member
Jonge mensen die uitgingen in de jaren 90 zijn minstens 28-30 jaar.

?therapy?

Legacy Member
Ikzelf en mijn vriendenkring als 'nieuwe generatie' beschouwd dan moet ik zeggen dat mijn vrienden gewoon met dat imagoprobleem zitten zoals je zei. Maar ook financieel is het niet echt doenbaar. De prijzen voor een drankje swingen de pan soms uit. En mijn vriendenkring draait nogal rond het drinken... best zielig yep.

Spijtig trouwens, ikzelf heb wel eens zin om naar een discotheek te gaan. :p

PsYchO.p2

Legacy Member
Persoonlijk ga ik niet dikwijls omdat het muziekaanbod me meestal niet ligt (gewoon te alledaags), althans bij dingen hier in de buurt liggen. Ook dat chique gedoe met bijhorende belachelijke drankprijzen zijn een zware afknapper voor me (ik denk hier direct aan noxx). Jammer dat ik die hoogdagen niet heb meegemaakt :)

Essit

Legacy Member
Unieke ervaring , teveel om op te noemen eigenlijk.

De beste herinneringen voor mij waren wel de nachtjes in de Montini in Sint-Truiden(periode 94-96).
Sfeer is moeilijk te beschrijven , maar ik kan het best omschrijven als "een grote familie."
Zelden of nooit ruzie, iedereen amuseerde zich, de muziek was goed en de drugs tuurlijk ook...

Tegenwoordig is het een andere generatie, ik ga niet vaak meer uit omdat de muziek me niet echt aanstaat, het volk veel sneller agressief is dan vroeger en tenslotte ook omdat de prijzen alsmaar omhoog gaan.

enZiiime

Legacy Member
ZiNo zei:
Unieke ervaring , teveel om op te noemen eigenlijk.

De beste herinneringen voor mij waren wel de nachtjes in de Montini in Sint-Truiden(periode 94-96).
Sfeer is moeilijk te beschrijven , maar ik kan het best omschrijven als "een grote familie."
Zelden of nooit ruzie, iedereen amuseerde zich, de muziek was goed en de drugs tuurlijk ook...

Tegenwoordig is het een andere generatie, ik ga niet vaak meer uit omdat de muziek me niet echt aanstaat, het volk veel sneller agressief is dan vroeger en tenslotte ook omdat de prijzen alsmaar omhoog gaan.

Drugsketen tegenwoordig zijn ook nog altijd sfeer ^^ Tzijn de zatte mense ... die zijn agressief :)

PsYchO.p2

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Drugsketen tegenwoordig zijn ook nog altijd sfeer ^^ Tzijn de zatte mense ... die zijn agressief :)
Ik denk niet dat het puur ligt aan zattigheid, denk eerder aan gewoon de ingesteldheid waarmee sommigen op stap gaan. Ligt wat in de lijn met dat chique/arrogant gedoe vind ik.

[EZ]

Legacy Member
Tegewoordig spaart iedereen liever een gans jaar om dan zoveel mogelijk festivals in de zomer te doen heb'k de indruk.

Met drugs zal't allesinds ni veel te maken hebben denk'k, want die zijn er op festivals minstens evenveel...

Jurgenv1

Legacy Member
[EZ];12166642 zei:
Tegewoordig spaart iedereen liever een gans jaar om dan zoveel mogelijk festivals in de zomer te doen heb'k de indruk.

Met drugs zal't allesinds ni veel te maken hebben denk'k, want die zijn er op festivals minstens evenveel...

Ik had ook zoiets in gedachten, het aantal festival bezoekers de laatste jaren breken records... Ik denk dat men nu meer overschakeld op eenmalige events met alles erop en eraan (paar dagen camping enz...) ipv nu elke week de discotheek in te duiken. De jaren 90' was ook bekend om zijn house en hardhouse/hardcore periode wat een kolfje naar de hand was van discotheken, nu is die periode helemaal voorbij en is het nu allemaal Rock of iets anders...
Het drugprobleem bij jongeren is van alle tijden (hippies anyone?) dus zuiver het maatschappelijk probleem op de discotheken steken is nogal kortzichtig.

BongZrGooD

Legacy Member
Cyclus... As simple as that. Zoals alles is het een generatiefenomeen. Ikzelf ben nog een generatie ouder, heb de "gouden jaren '80" vooral in het uitgaansleven meegemaakt.
Toen de "kermisdj's" gouden tijden beleefden.
Elke gemeente had zijn legendarische dj's met nog legendarischere namen. Daarvoor waren het danstempels waar balorkesten speelden...
Nu zijn het de mega-evenementen. Net zoals de festivals heb je nu veel meer dancehappenings dan in de jaren 90. En een maatshappelijk probleem wordt altijd gestoken op iets waar jeugd massaal aanwezig is, de aloude generatiekloof.
Maar uiteindelijk is er niets nieuws onder de zon; drank, drugs, of doodgewoon marginaal gedrag onafhankelijk van eender.
Ik hoor, zie en lees nu al genoeg van twintigers die klagen over de snotters die overal rondhangen, zowel in de leeglopende discotheken als op fuiven, festivals en andere evenementen. Ook hier niets nieuws onder de zon, maar zij bepalen wel de weg die de belangrijke trends gaan volgen in de toekomst.
En de "volwassenen" klagen er dan weer over... Cyclus...

De discotheken zien zwarte sneeuw momenteel, maar ik ben er van overtuigd dat dit met die gigantische festivals ook zal gebeuren, en een volgende generatie -niet noodzakelijk DE volgende- zich terug naar discotheken, boerenworstenparochiezaalfuiven of dergelijke zal bewegen.

Gewoon mijn bescheiden mening.

Groetjes,
BongZ

nTFs

Legacy Member
Zillion, Illusion, Reflex,..in de hoogdagen ben ik er geweest maar momenteel zul je me nooit zien in een discotheek omdat imo de sfeer te opgefokt is. Om dan nog maar te zwijgen over de prijzen die discotheken hanteren. Naarmate je ouder wordt ge je ook naar andere muziek luisteren natuurlijk.
Een paar redenen denk ik waarom de jeugd niet meer binnenstapt in een discotheek.
Festivals zijn nu hip. Ook een dure aangelegenheid maar op die paar dagen krijg je wel heel véél muziek/sfeer voor je geld.
Nu is dit natuurlijk niet voor iedereen zo want ik ken ook mensen die toen ze jong waren in discotheken rondhingen en nu ze rond de 40 zijn er nog altijd rondhangen.

Recipe4hate

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Ik had ook zoiets in gedachten, het aantal festival bezoekers de laatste jaren breken records... Ik denk dat men nu meer overschakeld op eenmalige events met alles erop en eraan (paar dagen camping enz...) ipv nu elke week de discotheek in te duiken. De jaren 90' was ook bekend om zijn house en hardhouse/hardcore periode wat een kolfje naar de hand was van discotheken, nu is die periode helemaal voorbij en is het nu allemaal Rock of iets anders...
Het drugprobleem bij jongeren is van alle tijden (hippies anyone?) dus zuiver het maatschappelijk probleem op de discotheken steken is nogal kortzichtig.

Rock was toen minstens even populair als nu? Dat house en dergelijke nu niet meer zo in trek is, is correct, maar er zijn genres genoeg om deze muziek in discotheken te vervangen. Ik denk aan jump/tekgedoe (of is da ook al uit?), elektro, drumnbass enz. Nuja, ik ken er niet veel van, maar een discotheek zal altijd wel een genre kunnen draaien.

nTFs zei:
Zillion, Illusion, Reflex,..in de hoogdagen ben ik er geweest maar momenteel zul je me nooit zien in een discotheek omdat imo de sfeer te opgefokt is. Om dan nog maar te zwijgen over de prijzen die discotheken hanteren. Naarmate je ouder wordt ge je ook naar andere muziek luisteren natuurlijk.
Een paar redenen denk ik waarom de jeugd niet meer binnenstapt in een discotheek.
Festivals zijn nu hip. Ook een dure aangelegenheid maar op die paar dagen krijg je wel heel véél muziek/sfeer voor je geld.
Nu is dit natuurlijk niet voor iedereen zo want ik ken ook mensen die toen ze jong waren in discotheken rondhingen en nu ze rond de 40 zijn er nog altijd rondhangen.

Waarom?
Naarmate ik ouder word, sta ik meer open voor andere genres en leer ik meer dingen apprecieren. Mijn muzieksmaak blijft echter wel hetzelfde. En ik denk dat ik over ettelijke jaren nog altijd opteer voor groepen die ik nu heel erg goed vind.

Superman!!!!!

Legacy Member
De reden waarom ik niet meer naar discotheken ga:

1. Er zit simpelweg geen kat tot middernacht, pas rond 1 uur begint er deftig wat volk binnen te lopen.
2. Voor 12uur --> 5 eur, na 12 uur 10 euro (waar zit de f'n logica met 1?)
3. Blijkbaar zitten mensen liever in een groepje opgesloten...wat 5 jaar terug toch wel weer anders was nog
4. De belachelijke drankprijzen
5. Muziek is regelrechte rommel bij momenten. Hierbijkomend worden echte klassiekers zowat altijd verkracht :(

Essit

Legacy Member
Superman!!!!! zei:
De reden waarom ik niet meer naar discotheken ga:

1. Er zit simpelweg geen kat tot middernacht, pas rond 1 uur begint er deftig wat volk binnen te lopen.
2. Voor 12uur --> 5 eur, na 12 uur 10 euro (waar zit de f'n logica met 1?)
3. Blijkbaar zitten mensen liever in een groepje opgesloten...wat 5 jaar terug toch wel weer anders was nog
4. De belachelijke drankprijzen
5. Muziek is regelrechte rommel bij momenten. Hierbijkomend worden echte klassiekers zowat altijd verkracht :(

Agree op alles, behalve punt 1. Vroeger(15 jaar geleden) begon het ook pas zo rondom 1 uur(al was er toen ook al wel behoorlijk wat volk), toen begaven de mensen zich op de dansvloer en kon het feest losbarsten :)

Punt 3 wou ik ook aan tonen, het is meer ieder voor zich nu. Mensen zitten in groepjes en feesten niet meer met de andere mensen. Spijtig maarja, ieder voor zich tegenwoordig hé :)

ByT3 Me

Legacy Member
Wel ja ik zal het maar eens riskeren van men mening ook maar eens geven aangezien ik in de jaren 90 volop opstap ging. Ge moet er niet mee akkoord zijn, 't is maar gebaseerd op 8 jaar uitgaan in de 90's en 5 jaar na 2000.

Nu sinds een goed jaar ga ik terug regelmatig weg, maar het eerst wat mij opvalt is dat huidige jeugd -20jarige een serieus ego probleem hebben. Die zijn eigenlijk om te beginnen niet bekwaam om opstap te gaan. n/o maar in mijne jonge tijd dachten we niet dat wij 'De Man' waren, daar waren we al echt niet bezig. Wat wil men opstap gaan als men iedereen (zelfs die wat ouder zijn) bekijkt als iets minderwaardig?? Blijf dan thuis en chat met uw virtuele vriendjes, daar kunt ge u anders voordoen dan ge werkelijk zijt.
En de huidige jeugd vindt hun pc en internetten, gsm'n , porno kijken, gamen veel belangrijker dan een goei pint te gaan drinken een wijfke proberen te versieren.
Toen wij nog jong waren (13-14 jaar) hadden we ook wel een nintendo of sega, maar sorry die kunnen voor mij nog altijd niet op tegen een goed feestje en u amuseren met uw (nieuwe) kameraden en kan zeker niet op tegen een vrouwke te versieren in real life. (Ik snap die online dating niet echt ze, hoe kunt ge nu geil worden van wat te chatten met een vrouw??? Kan men al een erectie krijgen mss van cursief te typen ?? waar ik niks van af weet?. Ge kunt toch beter uw vlees ter plekke en in levende lijve gaan keuren!)
We gingen opstap van ons 13 -14 jaar naar 't Karrewiel en zaten daar in 't begin altijd tussen ouder volk, maar nooit of de nooit was dat een probleem. Alle leeftijden waren er op sommige plaatsen tot 50jaar. In't begin gingen we 's zondags namiddag van 17u tot een uur 10 - 11. erna begonnen er de vrijdag en zaterdag bij te komen en meer de echte house discotheken.
Ons ouders brachten ons zelfs op en kwamen ons halen de eerste jaren dat we gingen. Iedereen zijn ouders van toen wegging thuis in 't dorp reed om de beurt. Als ouders dat nu moesten doen in deze tijd, worden ze waarschijnlijk hun kind afgepakt, mja. En af en toe kon ene zich niet inhouden op de achterbank en kotste dan tot tegen het stuur de boel onder. :D


Opstap gaan is imho nog altijd; nieuwe mensen leren kennen en u daarbij zo goed mogelijk amuseren op muziek naar uw smaak, zodat ge op dat moment de tijd van uw leven hebt en alle miserie van 't leven vergeet!!!
Die mensen wat ik in de jaren negentig in de discotheken heb leren kennen met een pint en andere substanties, waren mensen die op dat moment allemaal het zelfde zochten n.l.; ontspanning en vriendschap en uit de bol gaan tot ge er bij neer valt. One happy familie. Wees gerust, zo'n feesten zijn nog zelden als die van toen. De jeugd van nu is ook véél conservatiever en onverdraagzamer als die van toen. De keren dat er eens gevochten werd was meestal omdat er eentje zijn pollen niet kon afhouden van een ander zijn wijf, maar niet gelijk nu omdat ge hem even te lang bekijkt of omdat hem 3 zinnen tegen zijn lief zei via msn. Indertijd had men ook meer respect voor elkaar en dat was echt te merken, zelfs met er die ge nooit gezien had. 't was eigenlijk simpel vroeger, kende je 1 persoon in die discotheek, dan had ge heel het volk achter u staan wat daar zat, iedereen stond daar voor iedereen in.



2de punt; Discotheken zijn redelijk duur geworden voor wat ze te bieden hebben. Thuis kost een flesje cola nog geen 50 cent, in een discotheek betaal je al gauw 2.5 euro (jawel 100Bef) voor een domme cola. Let wel ik spreek over een discotheek en niet over een danscafé waar ge er ondertussen 30 in elke stad hebt waar de drank iets beter koop is. Waarmee dus ook gezegd kan worden dat discotheken serieuze concurrentie hebben van de 'goedkopere' danscafés die er vroeger zeker niet zoveel waren en daar meestal ook geen inkom moet betaald worden in tegenstelling tot discotheken, waar men al gauw 5 euro minimum moet betalen voor binnen te gaan tot soms zelfs 15 euro en meer. (Veel vergeten nogal dat het dus x2 is voor een koppel) dus 12.5 euro inkom is dan 25 euro wat uit een koppel hun budget gaat zonder nog maar een slok te drinken. Wat men ook nogal vergeet met het vragen van inkomgeld is dat men niet kijkt of mensen het niet te veel vinden voor hetgeen ze er in de plaats voor krijgen. 8 euro betalen voor een zaak binnen te gaan die slechts half vol zit en dan nog met ego trippende jonge juppies is ook niet echt 'waar voor je geld'!!!
Een ander gevolg van het duurder worden van discotheken is dat ze eigenlijk nog maar zijn voor die wat er geld aan kunnen missen, vroeger zat er volk uit alle lagen van de bevolking, toen was er geen klasse niveau gelijk nu. Iedereen schoot toen met iedereen op, gaande van crimineel volk tot advocaten.

En zo komen we bij het volgende punt, MUZIEK.
Jawel, indien ge het nog niet door moest hebben muziek is uber belangrijk voor een discotheek! Geen goeie muziek, geen sfeer, geen inkomen.
Nu een discotheek kan moeilijk zijn muziek zelf gaan maken, maar ze hebben gewoon de pech dat er niks meer deftig gemaakt wordt. Nu het over muziek smaak hebben is een eindeloze discussie. Het gaat niet zozeer over welk genre maar eerder over de kwaliteit van hedendaagse muziek.
Wees nu eerlijk op die hedendaagse minimal of electro nummers gaat ge ook geen 10 jaar op blijven gaan. Ze klinken allemaal hetzelfde, nul komma nul originaliteit. En als er al eentje is waar heel het volk op gaat is nog één met een sample erin van een goei plaat van de jaren 90. Vroeger kon ge nog zeggen van dat is een BOM van schijf, en kon men gerust een avond vullen met bommen.

Vroeger waren er in redelijk veel discotheken avonden waar men alle stijlen draaiden, en zat er een opbouw in zo'n avond, en begon met wat lounge dan trance, daarna begon het hardere werk en rond 12 tot 1 iets bekendere nummers en daarna techno en vroeg in de morgen de heavy stuff acid(core) en industrial voor de fanatieke flipkoppen zot te krijgen. Maar na X- tijd zijn ze begonnen met in elke discotheek zijn eigen genre te draaien. En daar hebben ze hun eigen voor een deel mee gekloot, je kan niet iedereen aantrekken als je maar voor 1 stijl kiest.

Muziek in een discotheek moet zodanig goed zijn dat ge bij manier van spreken 'klaarkomt' om de 5 minuten, zodat ge als een bevredigd mens weer een week kunt werken gaan of les volgen. 't is niet voor niks dat op de meeste plaatsen waar nog 90's retro gedraaid wordt nog het meeste volk zit en het felst uit de bol wordt gegaan, zij het wel meestal door de oude garde.
Neem er ook nog maar bij dat discotheken de pech hebben van niet echt meer exclusief te zijn qua muziek keuze, Alle muziek ongeacht het genre vindt ge nu gewoon in de winkel en op internet. Vroeger ging ge ook uit naar een discotheek omdat de enige plek was waar ge die muziek kon vinden en als ge wat geld overhad kocht ge eens een cassette van die avond, maar de meeste weten wel dat hoe dikwijlser ge een nummer hoort hoe graag ook, ge het een tijdje beu gehoord zijt. En het euforische gevoel er minder van wordt.
't is eigenlijk simpel; vanaf het moment dat een genre commercieel uitgemolken wordt is het ten dode opgeschreven, zie maar naar disco, house, trance, hardcore en techno. met het gevolg van mensen er een overdosis aan te geven en niet meer origineel erin kunnen zijn. hell zelf op festivals gelijk Rock Werchter en Pukkelpop vond men het nodig van die muziek te draaien. Men draait toch ook geen Metal tijdens het festifal van Klara!! Als 't maar volk en geld opbrengt. Ik heb niks tegen geld verdienen, maar wees toch wat origineler dan wat af te kijken bij een discotheek!

En we komen aan het laatste punt 'DRUGS'.
Nu kan men voor of tegen zijn, maar feit is dat de beste discotheken destijds een zeer laks drugbeleid hadden. Een goei discotheek met de ultieme sfeer kan niet bestaan zonder drugs!! Ik noem er nu enkele op van vroeger, La Rocca, Cherry Moon, Balmoral, Tam Tam, Montini, Carat, enz... toen allemaal dikke drugs kotten. Maar allemaal in die tijd heilige gronden voor feestvierders, zelfs die niks namen gingen er omdat ze wisten dat die wat wel namen voor een nog betere sfeer zorgden. Vraag hier het maar aan ZiNo hier op 't forum, die nam niks, maar wist even zeer waarom die keet hem meer aansprak dan een ander.
Ik neem als voorbeeld de Boccacio, eerst was hem in Destelbergen. Een dik feestkot, dope a volanté, goede muziek. Is na razzia moeten sluiten.
Erna kocht iemand de naam over een begon de Boccacio in Halen, maar met een iets strenger drugsbeleid (nu naar hedendaagse normen nog niet zo streng). De muziek was identiek hetzelfde als die in Destelbergen, volk was er wel maar nooit dezelfde sfeer als in de oude Boccacio, simpel weg omdat ge er geen bollen mocht nemen. En als er geen bollen zijn wordt het volk redelijk bekakt. Dan beginnen ze fel te doen met champagne te drinken of sterke drank en is eigenlijk de sfeer zo goed als om zeep .
Nu, heeft de huidige generatie ook nog de pech, dat er nog zelden goed spul om de markt te vinden is. De kwaliteit van het spul van vandaag is zeer laag.

conclusie; 't heeft dus simpelweg met verschillende factoren te maken, zijnde de prijs, mentaliteit van de jeugd, originaliteit, muziek en drugs.
De glorie tijd zal hoogstwaarschijnlijk niet terug komen. De xtc generatie is voorbij. Een discotheek zal nog wel kunnen bestaan, maar zeker niet op de manier gelijk vroeger. Hier en daar is er mss nog eentje wat het geluk heeft van een goei discotheek te zijn, maar 't zal toch de uitzondering zijn.
Ik ben alleszins een gelukkig mens wetende dat ik en vele andere een unieke schone tijd hebben beleeft waar we met plezier nog aan terug denken. En regelmatig nog eens straffe verhalen van vertellen. Wat de flower power voor mijn ouders hun generatie was, zijn de 90's voor mijn generatie!

nTFs

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Waarom?
Naarmate ik ouder word, sta ik meer open voor andere genres en leer ik meer dingen apprecieren. Mijn muzieksmaak blijft echter wel hetzelfde. En ik denk dat ik over ettelijke jaren nog altijd opteer voor groepen die ik nu heel erg goed vind.

Dat is dan weer een andere discussie.
Ik kan veel genres appreciëren maar m'n muzieksmaak is serieus gewijzigd doorheen de jaren.
De muziek die ik vroeger toch kon waarderen vind ik nu niks meer. Naar andere genres beginnen luisteren en daarin m'n gading gevonden.

Glorious100

Legacy Member
@Byte, jij bent met je drugspromotie echt wel een dikke loser. Je hebt werkelijk totaal geen besef van wat je hebt geschreven, de drugs zullen je hersenen aangetast hebben zeker....

Sick`

Legacy Member
Redenen waarom ik NOOIT naar een discotheek geweest ben ... ik spreek over 10 jaar terug: Het volk.

1) Rond de leeftijd van 16-17 jaar werd uitgaan als stoer en discotheken als uber-stoer aanzien om daar naartoe te gaan, anders waarde geenen echte :ironic: .. en eenmaal een goei jaar ouder 'zat het ineens vol me klein manne'.

2) De personen dat ik kende dat daar naartoe gingen lagen mij dus bij gevolg absoluut niet, het enige die deden was opscheppen met hun "feestleven" en hun "vrienden".

3) Als ge niet naar een discotheek ging of in een cafe ging rondhangen had ge dus bijgevolg zogezegd geen leven en dus geen vrienden.

4) Toen al belachelijk duur... later mijn muziek niet eens meer.

Waarschijnlijk gaat dat er helemaal anders aan toe, maar als al de mensen da ge in uw omgeving kent dat daar naartoe gaan allemaal van datte zijn... no thanks.

Om te zwijgen van toen ze 18 waren dat het plots stoer werd van in costuum er naartoe te gaan en champagne te gaan ligge drinken.

Maar als ge dan toch uberstoer wil doen, dan gade 2 maanden vakantiewerk doen, den helft van uw geld leende aan iemand dat ge van haar noch pluim kent en waar ge nooit niks meer van terug zie, en met den anderen helft geeft een BBQ voor al uw discotheekvriendjes die ge ook van haar noch pluim kent :p

ByT3 Me

Legacy Member
Glorious100 zei:
@Byte, jij bent met je drugspromotie echt wel een dikke loser. Je hebt werkelijk totaal geen besef van wat je hebt geschreven, de drugs zullen je hersenen aangetast hebben zeker....

alé 't is wat aangepast voor dat ge in uw broek pist, ik vergeet soms nogal dat we nu een conservatieve meerderheid gelijk u hier op't forum hebben en die werkelijkheid nu eenmaal graag verbergen.

kisthechef

Legacy Member
Die discotheken zijn gewoon van een andere generatie. Die discotheekgangers gingen ook niet naar Discofeesten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan