Archief - Nirvana

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bertold

Legacy Member
En hoe zijt gij zo zeker dat dit totaal niet waar is ?

Tis niet omdat dat op die website zo staat dat het daarom volledig waar is. Op songmeanings.net wordt zelfs keihard ontkent dat 'lucy in the sky with diamonds' ook maar iets met LSD-gebruik te maken zou hebben...

Mensen antwoorden hier om u ook een andere inkijk te geven in het "waarom dit nummer zou kunnen geschreven zijn" maar in plaats van dankbaar te zijn voor dit alternatieve antwoord, antwoord jij met 'belachelijke gast, ...' .

Zoals ik al zei als gij niet open staat voor iets anders buiten die website ist tamelijk hopeloos dat hier nog mensen op reageren

Anoniem05

Legacy Member
Die lyrics zijn trouwens ... vulling hé.

Smells like teen spirit in zijn geheel kan als een soort van ode aan 'teenage angst' gezien worden.

load up on guns bring your friends
it's fun to lose and to pretend --> stom doen als ge jong zijt?
she's over-bored and self assured --> meisje dat hij niet kan krijgen
oh no I know a dirty word

hello hello hello how low
...
...

With the lights out it's less dangerous ->kan op vanalles slaan
here we are now entertain us
I feel stupid and contagious -->typisch puberdeprigevoel
here we are now entertain us

a mulatto...
...
...

I'm worse at what I do best
and for this gift I feel blessed
our little group has always been
and always will until the end -->vrienden tijdens tienerjaren, you know bonding :)

hello hello hello how low...

...
...

And I forget why I taste
oh yeah, i guess it makes me smile heel dit stuk tekst interpreteer ik als
I found it hard, it's hard to find 'totale onverschilligheid omdat hij depri is' :p
oh well whatever never mind

hello hello hello how low...
...
...

nog paar keer zelfde shit en dan

a denial
a denial
a denial -->ontkenning van z'n eigen persoonlijkheid,denial van liefde?
... ... ...


Het lied kan op veel manieren geinterpreteerd worden, maar het gaat in de kern puur over pubers en hun ups/downs/verschilligheid/depressies etc.

kisthechef

Legacy Member
Haha. Geen gameboy voor de verjaardag gekregen?

Wat ik bedoelde was natuurlijk dat lyrics van heroïneverslaafden vaak niet echt ergens over gaan.

Bertold

Legacy Member
Bwa ze gaan echt wel ergens over. Alleen moet je volgens mij iets ingenomen hebben eer je het op zo'n (in dit geval geniale) manier kan verwoorden.

Het is totaal geen afbreuk op de waarde van deze song, het is eerder iets waarmee rekening gehouden moet worden als je dit (en vele andere) nummers beluistert als je echt de betekenis van de tekst wil achterhalen. Het worden ook niet voor niets geestesverruimende middelen genoemd (vooral lsd dan in mindere mate heroïne).

Dubbelpunt

Legacy Member
a denial gaat over het feit dat (de meningen van) jongeren worden genegeerd, a denial dus

albino en mulatto slaat ook op het apart zijn, de verstotene
libido slaat op het libido van een puber (kan heving zijn) :lol:


en idd, ik baseer mij op meer dan 50 pagina's comments van fans, als er daar 90% van de mensen iets zeggen, dan geloof ik hun :niceone: wie moet ik anders geloven? u zeker :lol:

Anoniem05

Legacy Member
kisthechef zei:
Haha. Geen gameboy voor de verjaardag gekregen?

Wat ik bedoelde was natuurlijk dat lyrics van heroïneverslaafden vaak niet echt ergens over gaan.

En als je naar zijn lyrics luistert merk je dat ze vaak wél ergens over gaan, hij hield het allemaal zo simpel dat het geniaal werd...

Maar ja, dit is een discussie die zoals bij consolefanboys eindeloos kan doorgaan.:niceone:

Dubbelpunt

Legacy Member
bt belgium zei:
En hoe zijt gij zo zeker dat dit totaal niet waar is ?

Tis niet omdat dat op die website zo staat dat het daarom volledig waar is. Op songmeanings.net wordt zelfs keihard ontkent dat 'lucy in the sky with diamonds' ook maar iets met LSD-gebruik te maken zou hebben...

Mensen antwoorden hier om u ook een andere inkijk te geven in het "waarom dit nummer zou kunnen geschreven zijn" maar in plaats van dankbaar te zijn voor dit alternatieve antwoord, antwoord jij met 'belachelijke gast, ...' .

Zoals ik al zei als gij niet open staat voor iets anders buiten die website ist tamelijk hopeloos dat hier nog mensen op reageren

idd, die website is niet 100% correct, iemand zei daar dat dit nummer over een blowjob ging, uiteraard wordt die daar uitgelachen tot en met, ik veronderstel dat ze dat daar ook doen met mensen die verkondigen dat lucy in the sky niets met lsd te maken heeft

Bertold

Legacy Member
Kvraag mij af of je nu snapt dat de ene 'mening' de andere niet uitsluit. Dit nummer gaat uiteraard over de dingen die =[BwU]=Jackass heeft beschreven, maar dat sluit niet uit dat die tekst ook zwaar beïnvloed wordt door het heroïne gebruik van Cobain.. Niemand probeert te beweren dat die site fout is of wat dan ook ze bieden u gewoon wat extra informatie om het beter te begrijpen en die informatie sla je gewoon af ...

Anoniem05

Legacy Member
Wel ja, maar om te zeggen dat, omdat een artiest heroine gebruikte zijn lyrics totale nonsens zijn is ook wel een stapje te ver.

Iedereen weet dat hij zwaar aan de hero zat, maar desondanks heeft hij een zeer diepe indruk achtergelaten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan